Jump to content
Stampbeugel

Volledig opgeladen accu

Recommended Posts

Als ik met mijn HEV Niro 2020 rijd, lukt het me nooit om een volle accu te krijgen, welke wordt gebruikt voor EV. 

Op het dashboard komt nooit veel verder dan de 1/2 .

Is dat normaal. 

Doe ik iets verkeerd.

 

Link to post
Share on other sites

Van wat ik hier lees is dat redelijk standaard, om ook nog "ruimte" voor regeneratief remmen te hebben.
Want als de accu bijv. bergaf ineens WEL vol raakt heb je ineens geen regeneratie meer...
Kijk eens goed rond op het forum, hier is al best veel over geschreven.

Link to post
Share on other sites

Ja Klopt hoor, over het algemeen komt hij hoog uit tot 75% zeg maar, maar dan moet het nog koud zijn ook, zie ik tenminste altijd. Dus je doet niks verkeerd of zo hoor stampbeugel.

Link to post
Share on other sites

De HEV is niet bedoeld om elektrisch te rijden, hij is bedoeld om zeunig te rijden. De e-motor steunt de ICE in de gebieden, waar de ICE (werkt volgens het Atkinson principe) een slechte efficiëntie heeft.

De accu krijg ik volgeladen bij het rijden van veel heel korte afstanden en de ICE koud is. Leeg word de accu noit, alleen een of drie blokken onder de 50%, dat is ook de bedoeling, dat de accu om de 50% kapaciteit werkt.

Link to post
Share on other sites

In sportmodus laadt hij ook verder op.. Maar hij is ook niet bedoeld om vol te zijn, lekker rond het midden is ook nog eens beter voor de accu dan helemaal vol.

Link to post
Share on other sites
5 uur geleden, Stampbeugel zei:

Als ik met mijn HEV Niro 2020 rijd, lukt het me nooit om een volle accu te krijgen, welke wordt gebruikt voor EV. 

Op het dashboard komt nooit veel verder dan de 1/2 .

Is dat normaal. 

Doe ik iets verkeerd.

Zoals anderen ook al aangeven klopt het dat je accu bijna nooit 'vol' zal zijn.

Als je hem toch een keer 'vol' wilt hebben rijdt je een lange helling af waarbij je terugschakelt naar zijn 2 of 3.  In no time heb je dan, tijdelijk, een volle accu!

Bij het topic 'Verbruik Niro' vindt je hier veel info over.

1274276700_IMG_20180714_155226816(3).jpg.11b43505bc79ce99fd052008edbd2a4f.jpg

Edited by Vince
Link to post
Share on other sites

Apart, mijn executive 2020 zit op 95% als ik 's ochtends wegrij. Ik kan dan ook een tijd lang niet regeneratief remmen (krijg je error op je scherm als ik aan de hendels zit tot de accu leeg genoeg is.)

Link to post
Share on other sites
44 minuten geleden, quorumz zei:

Apart, mijn executive 2020 zit op 95% als ik 's ochtends wegrij.

Idd apart. Het is toch geen plug-in model neem ik?

Link to post
Share on other sites
1 uur terug, Vince zei:

Apart, mijn executive 2020 zit op 95% als ik 's ochtends wegrij.

Hé, dat is toevallig. Als ik soms ca. een 1 kilometer heb gereden, zet de auto voor 2 uur weg, dan staat hij ineens op bijna 100%. Niet altijd en ook bepaalde plekken. Gewoon stadswerk gereden en zeker geen helling af!  

Edited by Rob18
Link to post
Share on other sites
1 uur geleden, Vince zei:

Idd apart. Het is toch geen plug-in model neem ik?

nee ik heb niet de plugin, net zat hij wel op 75% en werkten mijn flippers wel, gisteren toevallig wel een stuk gereden, dus onder welke condities het gebeurd, geen idee maar hij kan wel degelijk vol zitten 's ochtends :)

Link to post
Share on other sites
43 minuten geleden, quorumz zei:

nee ik heb niet de plugin, net zat hij wel op 75% en werkten mijn flippers wel, gisteren toevallig wel een stuk gereden, dus onder welke condities het gebeurd, geen idee maar hij kan wel degelijk vol zitten 's ochtends :)

Je zou denken dat de energy-management-software is aangepast bij de nieuwere modellen!?

Mijn 2017 model staat 's ochtends (afhankelijk van het seizoen) tussen de 50 en 65 %. Gek genoeg begon hij op een koude februari-ochtend de eerste km als een gek te laden. Alsof de software even van slag was<_<:balloon_11:.  De motor draaide met een hoger toerental dan normaal. Vreemd genoeg is dit maar één keer gebeurd.

579124391_IMG_20180714_155226816(3)winter-kl.jpg.7d79992ce5237954d0e668056d7520d9.jpg

Link to post
Share on other sites
15 uur geleden, Vince zei:

Zoals anderen ook al aangeven klopt het dat je accu bijna nooit 'vol' zal zijn.

Als je hem toch een keer 'vol' wilt hebben rijdt je een lange helling af waarbij je terugschakelt naar zijn 2 of 3.  In no time heb je dan, tijdelijk, een volle accu!

Bij het topic 'Verbruik Niro' vindt je hier veel info over.

1274276700_IMG_20180714_155226816(3).jpg.11b43505bc79ce99fd052008edbd2a4f.jpg

Het lukt me ook wel eens om de accu vol te krijgen, meestal tijdens een lange tocht bergafwaarts. Opvallend is dan dat de benzinemotor dan opeens aanslaat en flink 'toeren' (en dus kabaal) maakt.

Link to post
Share on other sites
43 minuten geleden, JosV zei:

Het lukt me ook wel eens om de accu vol te krijgen, meestal tijdens een lange tocht bergafwaarts. Opvallend is dan dat de benzinemotor dan opeens aanslaat en flink 'toeren' (en dus kabaal) maakt.

Ja precies, je schrikt je rot.....

Met lagere temperaturen en veel korte stukjes, dan zit de accu wel eens voor 3/4 vol. IN de huidige temperaturen lijkt het mij dat er iets niet helemaal goed gaat als de accu in ons vlakke landje helemaal vol zit...

 

Link to post
Share on other sites
1 uur terug, JosV zei:

Opvallend is dan dat de benzinemotor dan opeens aanslaat en flink 'toeren' (en dus kabaal) maakt.

Als hij niet aan zou slaan zou je waarschijnlijk als een ongeleid projectiel de helling afsuizen. Doordat hij ook afremt op de motor ontstaat bij hoge toeren het 'kabaal'. Althans, dit lijkt mij de meest voor de hand liggende verklaring.

Je kunt ook handmatig terugschakelen door de pook iets naar links te bewegen en daar een lagere versnelling te kiezen. Dit geeft hetzelfde 'kabaal'.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Robbyc
      Beste allen,
      Sinds eergisteren, en vandaag weer, krijg ik een foutmelding en wordt het laden bij 92% geannuleerd en krijg ik de volgende melding.
      "[Alarm] Connected but not charging. Possible reasons: blackout, payment incompletion, charging stop button enabled...."
      Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn voordat ik mij wend tot de dealer? 
      Alvast bedankt.
      (...en ja, mijn telefoon moest ook aan de lader. ;-))

    • By Marjan fiets
      Hallo allemaal ik heb een vraag ik heb deze kia maar mijn accu is stuk als ik op internet kijk en het kenteken invul zegt de ene site dat ik een gewone accu nodig heb en de andere site zegt weer je hebt een mga accu nodig met start stop systeem??? Die er nu ook inzit.
      maar nu twijfel ik welke ik nodig heb en of dat nu verschilt van accu met start stop systeem??? En of dit kwaad kan als ik een gewone accu erin doe met hetzelfde ampere??? 
      Alvast bedankt
    • By Dingo
      Een vraag over een Sportage uit 2016.
      Na een kleine onderhouds beurt aan mijn auto bij een Kia dealer ging spontaan het alarm af dat de bestuurders deur open stond.
      Op advies van de Dealer is een slot besteld en mogelijk een vocht probleem werd gezegd.
      Wat punten die opvielen waren: binnen verlichting blijft branden en spiegels gaan niet open als de afstand bediening werd in gedrukt.
      Na vervanging van het slot leek alles te werken.
      Ca. drie dagen later was de accu schoon leeg, 6 a 7 Volt.
      De accu opgeladen zodat er voldoende spanning aanwezig was en bij een banden boer mijn accu laten controleren.
      Deze was in orde.
      De accu klem los gehaald en ik constateerde een lekstroom van ca 2 Ampere.
      Deze loopt terug na 10 a 20 seconden naar 0,65 Ampere.
      Dit is nog veel te hoog.
      De binnen zekeringen uit geschakeld maar dat had geen effect.
      De zekeringen onder de motor kap 1 voor 1 uitgeschakeld ,De zekering B+4 50 Amp. had het grootste effect, weg was de 0,65 Amper stroom.
      Er liep nog wel 0,1 Amp. dacht ik .
      De zekering B+4 is van de onder staande verbruikers
      Deze is  van de Smart- verbindingsblok ( Zekering -E-Call, Tail Gate ,P/Seat Pass, Door Lock, Awd, P/seat, Zekering automatische lekstroomonderbreker- memory, Interior |Lamp, Multimedia.
      Is hier iemand bekend mee met deze storing.
       
    • By Celke
      Goedemiddag,
      Ik ben op zoek naar een "beste koop" accu voor mijn Kia Cee'd1 station wagon (ED) 2.0 benzine (143PK, BJ 2007) . Ik heb al eens gekeken op Winparts en Autodoc, maar er worden er zoveel aangeprezen. Ik denk dat ik niet lager moet gaan dan vermogen 60Ah met koudestartstroom EN 540A.                  Weet iemand wat de beste koop is (prijs/kwaliteit verhouding)?                      Mvg. Celke                     
       
    • By Flying_Dutchman
      Mijn Plug-in Hybride lijkt problemen te hebben met de 12V accu.
      Wanneer ik de status aflees zie ik Waarschuwing in rood staan. De accu-spanning zal dan (te) laag zijn, neem ik aan. Nu rijd ik vrijwel altijd elektrisch, dus de benzinemotor loopt amper. Is dat de oorzaak (dat de benzinemotor stil staat) of zou de 12 V accu door de rij-accu's opgeladen moeten worden? Weet iemand hier het fijne van?
       

×
×
  • Create New...