Jump to content

Recommended Posts

Ik wil een subwoofer aansluiten op mijn witson radio. Dit is voor mij nieuw.

Kan iemand mij vertellen of dit een actieve subwoofer moet zijn of dat dit ook met een passieve woofer kan?

En als het een actieve subwoofer moet zijn, moet ik dan de stroom vanaf de accu pakken of doen jullie dit achter de radio.

Sorry voor de noob vragen :ninja:

Er zit geen handleiding bij de witson.

20200504_163311_HDR.thumb.jpg.b2d7f4fc33bf983eb2572ad540786a9f.jpg

Actieve sub, stroomverzorging vanaf de accu, audio- en inschakelsignaal achter de radio pakken.
Ik heb zelf al jaren een actieve sub van Pioneer, kostte ongeveer €150, past keurig onder de bestuurdersstoel en geeft een prima geluidje.
Doordat deze IN de cabine zit heb je ook niet zoveel vermogen nodig als een sub in de kofferbak.

• Thanks 1

Hoi bedankt voor je reactie. Ik heb me inmiddels ingelezen. Het is allemaal duidelijk behalve hoe ik van de motorruimte naar binnen kom met de stroomkabel, dit moet bij de rio 3 lastig zijn begrijp ik.

Ik wil wel een wat zwaardere sub dan onder de stoel past dus ik moet de stroom rechtstreeks van de accu trekken.

Kan ik iemand mij vertellen waar ik de doorgang maak?

Kan ik hier doorheen? Klein gaatje prikken? 

1593427936_20200506_1156402.thumb.jpg.e3e92f32d52cb9ae85bf9434127705ef.jpg

Hij zit er in hoor. In de kofferbak. Diepe bas lekkerrrrr boemboemboem

Mazl

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By David3295
      Dag Kia rijders,
      Sinds een maand ben ik trots bezitter van een Kia Rio 1.2 Super Pack uit 2012. Al vrij snel heb ik besloten een Witson radio aan te schaffen met Android 10, deze zal komende week aankomen. Afgelopen weekend heb ik ook een subwoofertje gekocht, de Kenwood KSC-SW11. Niks bijzonders, maar ben ook totaal geen audiofiel.
      Vandaag ben ik alvast begonnen met het installeren van de subwoofer onder de passagiersstoel. Ik heb de remote, massa en schakeldraad al aangesloten en weggewerkt. Nu moet ik nog het ingaande signaal en de positieve pool aansluiten. Het signaal komt wel als de Witson unit binnen is, daar ben ik niet zo bang voor. De voeding heb ik echter problemen mee. Ik had enthousiast bedacht dat ik wel even een draad tussen de accu en de subwoofer zou trekken (Afgezekerd uiteraard). Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat het erg veel moeite wordt.
      Tijdens het zoeken naar een alternatieve manier kwam ik in het zekeringenbord een groepje tegen voor stoelverwarming waar een zekering in zit. Deze optie heb ik echter niet, maar beide pootjes van de zekering zijn aangesloten. Loopt er al een kabel voor de stoelverwarming naar de stoelen, ook als een Rio de optie niet heeft? Het zou namelijk perfect zijn, want ik zoek een vrije groep die minimaal 15A aankan.
      Iemand enig idee?
    • By Iman
      Mijn vorige topic is helaas verwijderd dus vandaar dat ik even een nieuwe aanmaak. Ik heb een underseat subwoofer gekocht en ik had begrepen dat je de voeding aan kunt sluiten in de zekeringskast. Mocht iemand weten waar ik hem precies op aan moet sluiten, dan hoor of zie ik dat graag!
      alvast bedankt
    • By WickedMaster
      Hi! Sinds kort ook in het bezit van een Kia Rio 4 (2018) en ik wil een subwoofer gaan plaatsen. Heeft iemand enig idee waar ik de RCA connectors van mijn sub op kan aansluiten? Ik weet dat er iets als een line-adapter bestaat, om hoge tonen naar lage tonen om te zetten, moet ik deze gebruiken bij de Rio 4? Of zijn er betere oplossingen?

Ik hoor graag jullie mening.
    • By Washyy
      Hi all. Ik rij nu sinds 1 jaar met veel tevredenheid mijn eerste Kia Rio uit 2013. Nu zou ik graag het geluid een beetje te laten upgraden (meer bass) maar weet niet goed waar ik moet beginnen. 
      En wanneer is ‘t goed genoeg? Je kunt natuurlijk bezig blijven. Ik neig sterk naar een underseat subwoofer ( Pioneer TS-WX130DA, verkrijgbaar via bol.com waar ik nog tegoedbonnen van heb liggen ) & de lokale garage wilt deze voor €150/€200 installeren. 
      Maar is dit voldoende? Of moet ik eigenlijk 2 (of alle) overige speakers vervangen? Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. 
    • By Rowdy Klijnsmit
      Beste leden,
      Sinds aantal weken trotse eigenaar van een Kia Rio Super Pack uit begin 2013. Alles bevalt prima behalve het geluid. Nu ben ik van plan om zelf een active subwoofer te plaatsen.
      Tijdens mijn vooronderzoek kwam ik er alleen achter dat mijn fabrieksentertainment systeem geen uitgangen zitten. Persoonlijk denk ik niet dat ik ze wil aansluiten op de achter speakers.
      Heeft iemand enig idee? Ik heb ook foto's gemaakt van de achterkant en bovenkant, voor aanvullende informatie over het fabrieksentertainment systeem.
      Met vriendelijke groet,
      Rowdy

• Create New...