Jump to content
Harrie Koning

Navigatie update mei 2020

Recommended Posts

Vandaag navigatie update gehad bij 15.000 km beurt. 

Helaas nog steeds sterk verouderd, wegen die inmiddels een jaar ingebruik zijn staan er nog steeds niet op, over aangepaste maximum snelheden maar niet te spreken.

Ook blijkt de weergave en indeling van het scherm aangepast, helaas nu een nog slechter contrast van bv. de volgende afslagen etc. 

Misschien is dit aan te passen, een uitleg was beter geweest. 

Heeft iemand hier ervaring mee? 

19 minuten geleden, Harrie Koning zei:

Vandaag navigatie update gehad bij 15.000 km beurt. 

Helaas nog steeds sterk verouderd, wegen die inmiddels een jaar ingebruik zijn staan er nog steeds niet op, over aangepaste maximum snelheden maar niet te spreken.

Ook blijkt de weergave en indeling van het scherm aangepast, helaas nu een nog slechter contrast van bv. de volgende afslagen etc. 

Misschien is dit aan te passen, een uitleg was beter geweest. 

Heeft iemand hier ervaring mee? 

Slecht contrast ???? Wat bedoelt u daar mee?  Ik heb dan wel een brilletje nodig, maar heb geen enkele moeite met het scherm in de Niro

Wat ik bedoel is "doorzichtige" uitgespaarde teksten in een hele licht grijze achtergrond. Niet zoals bv. bij Google de tekst tegen een donker groene achtergrond waardoor deze wel erg goed leesbaar is. 

Heb jij eens bij de kleuren een andere geprobeerd?

Ik heb het zo ingesteld:

Navi_Neu_02.jpg

Ben ik al mee bezig geweest maar de nieuwe versie is toch anders, de zwarte iconen etc. die jij hebt zijn bij mij licht grijs. Nu nog redelijk te zien maar als er veel licht/zon in de auto is kun je het erg slecht aflezen. Bedankt voor je tip overigens. 

3 minuten geleden, Harrie Koning zei:

Ben ik al mee bezig geweest maar de nieuwe versie is toch anders, de zwarte iconen etc. die jij hebt zijn bij mij licht grijs. Nu nog redelijk te zien maar als er veel licht/zon in de auto is kun je het erg slecht aflezen. Bedankt voor je tip overigens. 

IMG_20200509_074426.jpg

Jij hebt de Wide-Screen-Versie, misschien heb jij ergens in de menue iets om de helderheid te kunnen aanpassen?

De beschermfolie is verwijderd, toch?

Beschermfolie is idd. verwijderd. Helaas nog niets tegengekomen hoe ik deze instelling kan aanpassen. 

Dan even naar de dealer en bij een vergelijkbare model kijken ...

Op 9-5-2020 om 07:35, Gerd Bartels zei:

Heb jij eens bij de kleuren een andere geprobeerd?

Ik heb het zo ingesteld:

Navi_Neu_02.jpg

Hallo Gerd,

ik zie dat op je navigatie boven het kilometerbord een 0 staat. is dat voor de huidige snelheid en hoe stel je dat in?

7 hours ago, Michel Bitter said:

Hallo Gerd,

ik zie dat op je navigatie boven het kilometerbord een 0 staat. is dat voor de huidige snelheid en hoe stel je dat in?

Hi,

de opname heb ik natuurlijk bij stilstand gedan, dus 0 kmh ... het kan een instelling in de navi menue zijn ...