Jump to content
Michel Bitter

Auto start niet na alarm

Recommended Posts

Om mijn alarm te testen heb ik mijn Kia Sportage uit 2017 ontgrendelt met de sleutel in het bestuurdersportier. Nadat ik de deur opende ging het alarm af. Ik heb vervolgens de auto gestart. Helaas ging het alarm niet uit. 

Ik heb het alarm vervolgens met mijn afstandsbediening uitgezet.

Ik heb dit meerdere keren herhaalt. Blijkt dat je, nadat je de auto gestart hebt aan het stuur moet draaien. Dan gaat het alarm wel uit. 

Nadat ik hier achter was heb ik het nog een keer geprobeerd. Nadat ik de sleutel in contactslot had gestoken en deze draaide kon ik de auto niet starten. Ook blijft het dashboard op zwart. Ik zie enkel dat er een deur open staat. Ook het alarm gaat niet meer aan als ik het portier met de sleutel open.

Kennelijk is het systeem geblokkeerd door te veel alarmmeldingen.

Weet iemand hoe je een reset kan uitvoeren. Bij Kia konden ze me niet helpen.

Misschien is na zoveel pogingen de batterij leeg ...

20 uur geleden, Michel Bitter zei:

Om mijn alarm te testen heb ik mijn Kia Sportage uit 2017 ontgrendelt met de sleutel in het bestuurdersportier. Nadat ik de deur opende ging het alarm af. Ik heb vervolgens de auto gestart. Helaas ging het alarm niet uit. 

Ik heb het alarm vervolgens met mijn afstandsbediening uitgezet.

Ik heb dit meerdere keren herhaalt. Blijkt dat je, nadat je de auto gestart hebt aan het stuur moet draaien. Dan gaat het alarm wel uit. 

Nadat ik hier achter was heb ik het nog een keer geprobeerd. Nadat ik de sleutel in contactslot had gestoken en deze draaide kon ik de auto niet starten. Ook blijft het dashboard op zwart. Ik zie enkel dat er een deur open staat. Ook het alarm gaat niet meer aan als ik het portier met de sleutel open.

Kennelijk is het systeem geblokkeerd door te veel alarmmeldingen.

Weet iemand hoe je een reset kan uitvoeren. Bij Kia konden ze me niet helpen.

Heb je de reserve sleutel al eens geprobeerd?

Het probleem is gelukkig verholpen,

Er bleken twee zekeringen te zijn doorgebrand.

Bedankt voor jullie reacties:???:

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Arlon
      Beste mensen,
      Ik heb een Kia CEE_D 2.0i X-clusive 5drs, BJ_2009, maar de EPS en de ESP -OFF lichten blijven branden.
      Dus de stuurbekrachtiging doe ook niet, weet iemand wat ik er mee moet doen.
      Want ik kan nergens met de auto.
      Heb iemand dit ook meegemaak en wat zou ik het beste doen om deze probleem op te lossen.
      Alvast bedankt.

Groetjes Arlon
    • By SatJunk
      Zoals de titel zegt heeft iemand hier ervaring mee ?
      B.V DEZE of soortgelijk ?
    • By Richard Limburg
      Goedemiddag,
      ik dacht zet ook eens waze op de de telefoon (samsung S9) terwijl ik ook tevreden ben over navi van de Stonic. 
      Op de telefoon werkt de navigatie op Waze goed naar bijv het werk. en blijft het ook doen.
      Maar als ik het via android auto doe is de route na een minuut of 3/4 is de route weg en zie ik alleen de kaart nog..

heeft hier iemand een oplossing voor?
    • By Piconta
      Hi,
      M'n vriendin heeft ene Picanto (JA) van '18. Hier zit een hifi systeem met lcd etc in maar geen achteruitrijcamera. Met als gevolg dat wanneer je 'm in z'n achteruit zet het beeld op zwart gaat.
      Nu dacht ik, als ik een greep met camera koop van de sloop dan is het een fluitje van een cent. Maar nu ik de kap van de achterklep af heb zie ik dat de kabelboom niet is voorbereid. Tegenvaller, had ik oprecht verwacht. Er is een 2-pin connector beschikbaar welke voor het ontgrendelen van de achterklep zijn (connector B). Ik mis dus connector A.
      Voordat ik alles tevergeefs demonteer, weet iemand of ik connector A ergens verder terug in de kabelboom zou kunnen vinden of zou kunnen aansluiten? Of moet ik vanuit het dashboard naar achter nieuwe kabels gaan trekken?
      Thanx!

• By Drew Musiq
      Hoi allemaal, 
      Ik ben sinds kort eigenaar van een Kia Ceed 1.4 DynamicPlusLine T-GDI uit 2018. Volgens de garage zou er een Dab ontvanger in de auto zitten, maar kan nergens de Dab+ functie vinden. Ik zie alleen FM en AM. Weten jullie misschien hoe dat zit?
      20200404_163308.heic
  • Create New...