Jump to content
Huuv

Trekhaak met 13 polige aansluiting zonder constante stroom?

Recommended Posts

Ik heb mijn Proceed laten uitleveren met een afneembare trekhaak en 13-polige aansluiting.

Mij was door Kia aan gegeven dat hier ook constante stroom op zou zitten. Je kan evt nog een extra setje bestellen voor geschakeld stroom zodat je koelkast uitgaat maar dat is enkel voor geschakeld stroom dus.

Ik ben met de caravan op pad geweest, maar helaas geen constante stroom, ik zie ook geen draad getrokken vanaf de accu voor constante stroom. Ik heb vandaag een mail gestuurd naar de dealer welke de auto heeft geleverd.

Ik vroeg mij af of meerdere mensen dit ook hebben gehad? Ik las hier op het forum bij een Kia Niro een zelfde constatering. 

Alvast bedankt

12ed61fc1449e3e1d853003385bc81a6.jpg

Ik dacht dat de vaste en geschakelde spanningen samen als extra aangeschaft moesten worden.
Op zich logisch, want alle licht signalen zijn achter aanwezig, maar spanning vaak niet zwaar genoeg.

1 minuut geleden, Murcielaygo zei:

Ik dacht dat de vaste en geschakelde spanningen samen als extra aangeschaft moesten worden.
Op zich logisch, want alle licht signalen zijn achter aanwezig, maar spanning vaak niet zwaar genoeg.

Zo is het niet verteld door Kia, al had moest men dat ook eerst uitzoeken omdat ze niet zeker wisten.
Ik heb eerder trekhaken besteld bij mijn andere auto's en moest vaak apart opgeven of je "Constante stroom" wilde en evt aangevuld met "Geschakelde Stroom"

Ik weet het niet zeker, maar bij diverse trekhaken die ik ooit heb aangesloten met een custom kabelset waren de constante en vaste spanning bijna altijd samen een extra aanschaf.

Als jij gevraagd hebt om constante en zij die niet hebben geleverd zou ik zeker terug gaan!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By SatJunk
      Zoals de titel zegt heeft iemand hier ervaring mee ?
      B.V DEZE of soortgelijk ?
    • By HumanPrinter
      Hallo forumleden,
      allereerst, ik ben nieuw hier en ik hoop dat ik mijn vraag hier op de juiste plek (en de juiste wijze) stel. Zo niet, dan hoor ik het graag.
      Ik ben in het bezit van een Kia Sorento uit 2011 (2e hands gekocht). Omdat de stekkerdoos (13-polige jaeger) is beschadigd, heb ik deze vervangen door een nieuw exemplaar (nieuwe is ook een 13-polige jaeger). Ik weet vrijwel zeker dat ik alle draden 1-op-1 heb overgezet op de nieuwe stekker, maar het lijkt niet te werken. Als ik een aanhanger aankoppel, gaan er geen lampjes branden en ook de parkeersensoren worden niet uitgeschakeld. Alle draden maken wel goed contact.
      Wat het geheel nog lastiger maakt, is dat de kleurcodering van de kabelboom niet overeen lijkt te komen met de standaard kleurcodering. Zo heb ik bijvoorbeeld geen grijze draad, geen wit/rode draad of zwart/rode draad. Bij de nieuwe stekkerdoos (merk Hella) zit ook een aansluitschema, maar daar worden weer andere kleuren genoemd, die overigens ook niet overeenkomen met de kabelboom van mijn auto.
      Heeft iemand hier tips over het uitzoeken wat er aan de hand kan zijn en/of hoe je het makkelijkste kan bepalen wat de functie van een draad is (dan kan ik op die manier alsnog bekijken of alle draden op de juiste aansluiting in de stekker zitten)? Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen of in de juiste richting kan wijzen.
    • By Dennis_N-V
      Mijn Kia Rio heeft plaatsgemaakt voor een andere auto.
      De stalen velgen met wieldoppen en wielmoeren heb ik nog liggen. Tegen een kleine vergoeding mogen deze opgehaald worden.
      Bij interesse, maak ik even een paar foto's.
      De wieldoppen hebben kleine stoeprand schade, dit zie je niet op een afstand.
      Ze komen af van een Rio uit 2011(2012)
      Ik bied de velgen eerst aan via dit forum, ze zijn nog niet elders aangeboden.
      Bij interesse graag reactie in dit topic en DM.
    • By metalheavy
      Hallo allen, 
      Stiekem kom ik al een tijdje op dit forum om topics te bestuderen. 
      Sinds een half jaar in het bezit van een Kia Rio uit 2013.  Ik vind het een fijne auto als het gaat om design en hoe ze op de weg ligt. 
      Toch heb ik al wat kwaaltjes ondervonden en daarom ben ik hier. 

Oh en verder sleutel ik graag aan mijn Daihatsu 500 mini van uit 1984 en mijn bakbrommert.
      Zoals mijn naam doet vermoeden luister ik graag naar metalen muziek.
      groet, Metal heavy
    • By Dimitridriveproceed
      Hallo allemaal,
      Ik heb afgelopen februari een Pro Ceed 1.4t GT-Line besteld. In de kleur wit en in de lease vanuit mijn werkgever.
      Nu rij ik nog een passat B7 uit 2012 met alle opties van toen. 
      Ik hoop hier leuke extra's te lezen als up date op mijn pro ceed!
      Groet Dimitri 
  • Create New...