Jump to content

Slim regeneratief remsysteem vs regeneratief remsysteem

Soulplayer
 Share

Recommended Posts

Sinds twee weken maken wij gebruik van een E-Niro en dat bevalt ons zeer goed! Ik heb juist nog een vraagje dat ik precies nergens vond. In de auto is er een optie om het slim regeneratief remsysteem te activeren. In plaats van van 0 - 3 remniveau past de auto dit dan zelf aan. Echter staat dit niet standaard aan wat ik raar vind. Wat doen jullie? Staat dit automatische systeem aan of uit?

Alvast bedankt voor de tips!

Rechterflipper ongeveer twee seconden naar je toe trekken. Dan verandert het symbooltje naar 'auto' of andersom. Deze stand onthoudt de auto automatisch

meestal gebruik ik ook de automatische stand

• 1 year later...

Weliswaar een oud onderwerp, maar ik kan de automatische stand wel inschakelen en niet uitschakelen tijdens het rijden.

Via de rechterflipper zet ik het aan, maar hiermee kan het niet uit. Ook niet met de linkerflipper. Ligt dit aan de auto, of moet ik dit op een andere manier doen?

@Rokil Dat lijkt aan jou te liggen. Als ik de rechter flipper even vasthoud, dan schakelt die auto-regen de ene keer aan en de volgende keer uit.

Houd je ‘m wel een paar seconden vast?

Jazeker, zoals ook in het instructieboekje staat. Tijdens het rijden kan ik het gewoon inschakelen, maar om het uit te zetten moet ik de auto in P zetten. De cruisecontrol was op dat moment niet actief.

Ik zal het voor de zekerheid toch straks nog eens proberen en anders maar naar de dealer.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By pimmow
      leuk om te zien hoeveel km je terug kan 'remmen' met het regeneratief remmen met de e niro.
      Niet dat het belangrijk is, maar de aanduiding die ik steeds kreeg (+0.1,0.2, 0.3 etc km) is verdwenen. Heb niets verandert aan de instellingen... het is wel een stuk kouder, kan het zijn dat de stroom niet teruggeleverd wordt vanwege een te koude battery?
      Bij Tesla is dat zo geloof ik... dank< PIm

• By HC Baco
      Wie herkent onderstaande en vind het ook niet handig ??
      Ik maak in mijn Kia Niro HEV Executiveline MY2020 veel gebruik van de cruisecontrol opties SCC en CC.  Ook maak ik als echte hybriderijder gebruik van de regeneratief remsysteem door gebruik te maken van de flippers achter het stuur (paddle shifters). Standaard staan beide systemen uit en op 0.  Vlak na vertrek zet ik tijdens het rijden deze aan en stel deze in. Helaas wordt de rem regeneratie telkens automatisch op 0 gezet als er gebruik gemaakt wordt van de cruisecontrol SCC of CC.   Dit is erg vervelend want nu moet steeds weer na gebruik SCC de remgeneratie instelling met flippers aangepast worden.
        Zakelijk rijd ik regelmatig met een nieuwe Kia Soul E-Soul (2020).  Hierbij blijft het rem regeneratie systeem ingesteld staan op de laatste waarde ook na gebruik vd de cruisecontrol SCC / CC.    Dit is erg handig en gebruikersvriendelijk  !!
      Erg vreemd dat dit wel is geïmplementeerd bij dit type Kia en niet bij een vergelijkbaar model als de Kia Niro (MY2020).   1. Verzoek is :  om dit bewaren van de stand voor rem regeneratie (niet autom. resetten) conform Soul E-Soul 2020 ook toe te passen op de Kia Niro's  (MY2020) middels bijv. software update(s).   Ook is het vervelend dat bij de optie "AUTO HOLD" niet de laatste instelling bewaard blijft en telkens na start v.d. auto opnieuw moet worden geactiveerd.   2. Verzoek is :  om laatste instelling "AUTO HOLD" te bewaren bij het uitzetten van de auto.  Ook hier mogelijk  toepassen middels bijv. software update(s).    
      Heb bovenstaande tekst enige maanden geleden naar KMNL gestuurd . Kreeg als antwoord:
       de technische helpdesk gaat uw feedback doorsturen naar de R&D afdeling bij de fabriek. Het is vervolgens aan hen om de feedback te implementeren in een nieuwe batch of met software update
       Afgelopen week nog eens geinformeerd of er iets mee gedaan werd.  Antwoord was dat zij geen terugkoppeling krijgen vd fabriek en dat het gewoon afwachten is of dit opgepakt gaat worden in eventuele toekomstige updates.
      Als meerdere Kia rijders dit herkennen en een verzoek indienen bij KMNL dan wordt het misschien (eerder) opgepakt.  Alvast bedankt voor jullie reacties.
    • By JvdBosch
      Een vraag voor de e-Niro bezitters, ik moet nog 2 maandjes wachten:
      Kun je met het rempedaal ook goed regeneratief remmen? Zodat het eerste stuk van het pedaal remmen op de accu is en bij verder indrukken dat de frictieremmen erbij komen? Misschien zelfs brake-by-wire, zoals de Audi, of is het pedaal nog gewoon verbonden met de remcilinder?
      Reden: Ik ben geen voorstander van single-pedal driving en heb liever zelf de controle. Zeker wanneer ik spontaan hard moet remmen heb ik liever mijn voet al op het juiste pedaal... Maar ieder zijn voorkeur uiteraard!
  • Create New...