Ga naar inhoud

Led achterste richtingsaanwijzers


Jepe63
Ga naar de oplossing Opgelost door Jepe63,

Aanbevolen Berichten

Weet iemand een goede site voor LED lampen , ben op zoek naar de achterste richtingsaanwijzers , had navraag gedaan bij LedPerf.nl en zij verzekerde me dat deze hetzelfde waren voor de My20 als de My19 , NIET DUS

Ik heb de lamp bekeken , zitten 2 gloeidraden in , die van LedPerf is maar één contact dus komt nooit goed.Ben volop aan't horen daar maar ik sta op het punt om ze terug te sturen.

Heb het zwaarste model gekozen en vind het bijzonder jammer dat op een wagen van 48000€ de achterste richtingsaanwijzers gewone lampen zijn ipv LED , volgend de dealer zouden enkel deze en het achtuitrijlicht gewone lampen zijn.

Ik heb echter het vermoeden dat mijn binnenverlichting ook geen LED is , maar dit ga ik vanavond nakijken.....wordt vervolgd

Link naar reactie
Delen op andere sites


Let er mee op een ledlamp heeft een lager vermogen wat de regeling die de lampen aanstuurt vaak dedecteerd als een kapote lamp .

Binnen verlichting van een E Niro is standaard geen led dit is een optie van 120 euro .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


neen , gisteren alles nog eens uit elkaar gehad, is idd een dubbele lamp , maar er wordt er maar één van gebruikt , zeer eigenaardig. Ook het contact binnenin is enkelvoudig

De LED die ik hiervoor gekregen heb heeft dan ook nog eens de verkeerde lock-pinnen...al een paar keer gemaild met LEDPerf , helaas duurt dat altijd 24 u eer je antwoord krijgt , ook al doe ik binnen de minuut een reply

LEDvsNormaal1.jpg

LEDvsNormaal.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


10 uur geleden, Murcielaygo zei:

Twee gloeidraden in een richtingaanwijzer?
Dat vind ik wel een heel bijzondere situatie, kijk het eens goed na, want voor mijn gevoel klopt dat niet.

zie foto's hierboven

aangepast door Jepe63
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben hier ook wel benieuwd naar - ik had bij mijn e-Niro de led-upgrade optie erbij genomen. Maar viel mij dus later op dat hieronder dus niet de achterste richtingaanwijzers toe behoren (en ook de kenteken-verlichting niet).
Zelf nog niet erg in verdiept - maar volg graag dit draadje.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik het goed heb gelezen bestaat voor vervangings-LED verlichting nog geen Europese goedkeuring. Wel voor complete units met verlichting, maar niet de losse lampjes. Daarom kunnen ze een aantal gloeilampjes bij de dealer niet vervangen voor LED. Voor interieurverlichting geen probleem, maar voor signaalverlichting (buitenzijde) wel.

Volgens het handboek zijn er meer gloeilampen: check zo rond pagina 536 en verder.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uur geleden, JohanGM zei:

Als ik het goed heb gelezen bestaat voor vervangings-LED verlichting nog geen Europese goedkeuring. Wel voor complete units met verlichting, maar niet de losse lampjes. Daarom kunnen ze een aantal gloeilampjes bij de dealer niet vervangen voor LED. Voor interieurverlichting geen probleem, maar voor signaalverlichting (buitenzijde) wel.

Volgens het handboek zijn er meer gloeilampen: check zo rond pagina 536 en verder.

Als er geen goedkeuring voor is, dan mogen ze er niet mee verkocht worden en de dealer mag het er niet inzetten.

Maar wat als je het zelf doet? Zolang je zeker weer dat het werkt en dat ze voldoende licht uitstralen in de juiste richting is er toch nix aan de hand?

Zelfs bij de APK (maar dat duurt nog een paar jaar) is er geen probleem, want het is geen afkeurpunt, leerde ik nog niet zo lang geleden van een keurmeester. Ze mogen er dus nix van zeggen tijdens de APK. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 uur geleden, Jepe63 zei:

Eigenaardig , volgens mijn dealer zijn enkel de achteruitrijlichten en de achterrichtingsaanwijzers niet LED , ik ga vanavond even kijken naar de kentekenplaatverlichting

kenteken verlichting is ook geen led. heb ze nl zelf vervangen door led . ik had een led setje gekocht . binnen verlichting 6 stuks en 2 stuks kenteken. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik de handleiding mag geloven moet je zelfs twee lampjes per kant vervangen? Heb nog niet bij de auto gekeken (aan het werk).

Dat is idd raar. Want ook op de afbeelding is (met moeite) te zien dat er twee contacten achterop de lampjes zitten...

Maar mijn gevoel zegt dat er wat mis is met de handleiding.
Dat wat ze hier laten zien de lampjes van achter- en remlicht zijn (2 ivm de vorm) en dat er een ANDER lampje is voor de richtingaanwijzer. Je ziet op het plaatje ook nog een zwart kabeltje naar iets wat op een fitting lijkt lopen.

Ze hebben dan de instructie geplaatst voor de niet-LED achterlichten.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Voila, voor al de nieuwsgierigen , hierbij de juiste foto's .

Zoals je kan zien is enkel het linkercontact voorzien van een aansluiting, dus slechts één gloeidraad van de lamp wordt gebruikt.

De aansluiting zit dus vanonder (bovenaan de foto want die staat op z'n kop

 

Achterlicht1.png

Achterlicht2.png

Achterlicht3.png

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


29 minuten geleden, Jepe63 zei:

Voila, voor al de nieuwsgierigen , hierbij de juiste foto's .

Zoals je kan zien is enkel het linkercontact voorzien van een aansluiting, dus slechts één gloeidraad van de lamp wordt gebruikt.

De aansluiting zit dus vanonder (bovenaan de foto want die staat op z'n kop

 

Fijn dat je foto's hebt gemaakt. Super!

Bijzonder dat ze het zo hebben opgelost. Rare jongens die Koreanen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Fijn dat je foto's hebt gemaakt. Super!
Bijzonder dat ze het zo hebben opgelost. Rare jongens die Koreanen.

Waarschijnlijk goedkoper te produceren . Maar 1 soort lamp en fitting nodig en dan alleen 1 contact minder monteren .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 26-6-2020 om 09:22, Bram E-Niro zei:


Waarschijnlijk goedkoper te produceren . Maar 1 soort lamp en fitting nodig en dan alleen 1 contact minder monteren .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Waar heb je jou set voor de binnnenverlichting gekocht ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uur geleden, Jepe63 zei:

Waar heb je jou set voor de binnnenverlichting gekocht ?

https://nl.aliexpress.com/item/32890748665.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dP1cutQ

 

hield er nog een paar over 6 stuks gebruikt 2 x binnen verlichting voor midden 2 x onder zonneklep 1 x binnen achter boven bank 1 x kofferruimte en 2 x kenteken verlichting . 

Link naar reactie
Delen op andere sites


21 minuten geleden, Bram E-Niro zei:

https://nl.aliexpress.com/item/32890748665.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dP1cutQ

 

hield er nog een paar over 6 stuks gebruikt 2 x binnen verlichting voor midden 2 x onder zonneklep 1 x binnen achter boven bank 1 x kofferruimte en 2 x kenteken verlichting . 

Geen enkele foutmeldingen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...