Jump to content
Wutroe

Snel steenslag

Recommended Posts

Het valt mij op dat mijn Proceed al vrij veel steenslag heeft, en dat na ruim 11k aan kilometers. Ik rijd naar mijn idee normaal, ben geen bumperklever o.i.d.. In vergelijking met mijn vorige nieuwe auto's vind ik het best snel gaan, op zowel de voorbumper als motorkap zitten al meerdere plekjes.

Hebben anderen hier ook last van?

In mijn geval gaat het om Blue Flame metallic lak, al vraag ik me af of dat verschil maakt.

Mijn proceed lunar silver met 6600km op de teller heeft daar geen last van.

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk

@Wutroe Ik herken dit volledig, ik heb er nu ook 11K op staan, maar idd erg veel steenslag! Mijn kleur is Infra Red.

Nee herken ik niet , nu ca 11.500 km gereden , kleur Lunar silver

De lak van Kia's is relatief zacht (tov bijv de VAG auto's). Ik merk ook dat lichte krasjes snel aanwezig zijn en ik ben echt wel iemand die zeer secuur met zijn auto om gaat. Bij mijn Octavia had ik hier veel minder last van.

Ik had er bij mijn Octavia (rood) juist heel veel last van. Ik denk dat dit heel erg afhankelijk is van de kleur en doet lak. Bij de Kia tot nu toe nog niet. 6500km

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Kees Krom
      Ik moet de batterij van mijn autosleutel met grote regelmaat vervangen, heb al reserve batterijen in de auto liggen.
      Er zit natuurlijk wel verschil of ik duracel of goedkopere batterijen gebruik, maar langer dan 1,5 a 2 maanden gaan ze niet mee.
      De dealer kan hier schijnbaar niets mee!
      wat kan hier de oorzaak van zijn? Sleutel hangt in de kast of zit in het contactslot dus incidenteel in mijn zak.
    • By KiaMetMia
      Ik heb een Kia e-Niro uit 2019. Nu rijd ik veel snelweg, het bereik op dit moment is wel aardig teruggelopen. Het is nu meestal zon 260 km.
      Opvallend is alleen dat het bereik bij circa 70% vrijwel gelijk is aan het bereik bij 100% geladen, ook staat er bij 70% laden aangegeven dat het nog uren gaat duren, maar is hij opeens binnen een half uur al helemaal vol. Zie ook deze screenshots:
      https://www.dropbox.com/s/mwo2nl4wdkty32j/84676674_223057962056782_4109731369477734400_n.png?dl=0
      https://www.dropbox.com/s/z7qhsfmtynwspws/85148183_512606462724762_2594062544867950592_n.png?dl=0
      Nu vroeg ik me af, is dit normaal? Kan de laatste 30% niet goed gebruikt worden in de winter? Of moet ik me zorgen gaan maken over de kwaliteit van mijn Accu? Ik laad altijd op aan een normale laadpaal aan in de buurt met wisselstroom...

• By kevinb
      Hoi,
      Heb sinds kort een kia rio.
      ben op zoek gegaan naar een steenslag protector, en is nergens te vinden. Iemand enig idee of tie wel bestaat voor een kia rio.
      Gr kevin
    • By Nootje
      Al een paar dagen aan het lezen en nu ook maar even aangemeld.
      Ik rij nog Polo, maar ben bezig met een zoektocht naar een Kia Rio 1.4, 2012/2013. Gisteren een proefrit gemaakt en beviel heel erg goed! 
      Ik zal voornamelijk nog veel lezen, maar hopelijk snel wat fotootjes van een nieuwe 4-wieler
    • Guest william88
      By Guest william88
      sinds in eind november mijn rio rijdt, valt me nogal op dat de remschijven erg snel roesten. na een nachtje staan komt de auto met een bonk los bij het wegrijden, en moet ik een paar keer goed remmen om het schavende geluid weg te krijgen. laatst zelfs op een zonnige dag, na letterlijk 1 uur geparkeerd te hebben gestaan, kwam er weer heel wat schavend geluid van de remmen af. ik ben hiermee terug gegaan naar de dealer, en die vind het heel normaal dat ze zo snel roesten. voor de zekerheid hebben ze even mijn remdruk gecheckt? wat uiteraard volledig in orde is. ik heb met vorige auto's zelf remschijven vervangen, en zelfs de allergoedkoopste met matige kwaliteit roestten bij lange na niet zo snel als deze. hebben meer mensen hier last van?

ook heb ik bij de ontwaseming van de voorruit met de airco het idee dat dit nogal lang duurt, al zet ik de blower op max stand, en de luchtstroom op de voorruit. dit duurt al snel een minuut of 5 bij lichte condens, en nog veel langer bij meer condens. is dit normaal?
  • Create New...