Jump to content
Kees Krom

batterij autosleutel snel leeg

Recommended Posts

Ik moet de batterij van mijn autosleutel met grote regelmaat vervangen, heb al reserve batterijen in de auto liggen.

Er zit natuurlijk wel verschil of ik duracel of goedkopere batterijen gebruik, maar langer dan 1,5 a 2 maanden gaan ze niet mee.

De dealer kan hier schijnbaar niets mee!

wat kan hier de oorzaak van zijn? Sleutel hangt in de kast of zit in het contactslot dus incidenteel in mijn zak.

Je zou toch haast denken dat er op de een of andere manier iets niet goed is als de batterij zo snel leeg is. Na een jaar hier werkt het nog steeds en heb nog nooit een batterij hoeven te vervangen

Wow,om de 1,5 a 2 maand bij mijn vorige Sportage heb ik pas na 3,5 jaar mijn eerste batterij vervangen.

Heb je dat met beide sleutels?

die van mij is eind 2018 , nog nooit accu vervangen ...... 

55 minuten geleden, bert111bel zei:

die van mij is eind 2018 , nog nooit accu vervangen ...... 

Maar jij rijd nu helemaal niet meer n die Niro toch?:clap:

Heb het al gezegd, maar mooi voorkantje Bert !  Kom je hem showen op het BOT van het najaar?

Dit is echt niet goed. Ik heb pas mijn batterij vervangen en dat is dus na net geen 3 jaar. De tweede sleutel heeft nog steeds dezelfde batterij. Geldt dit trouwens voor beide sleutels? Als het bij een sleutel is zou ik beginnen met het schoonmaken van de contactpunten waar de batterij tegen aankomt. 

Hier is de batterij 3 jaar na aanschaf nog nooit vervangen

Heb je dit bij beide sleutels, of enkel de "normale" die je het meest gebruikt?

Op 30-6-2020 om 10:31, dropje zei:

Maar jij rijd nu helemaal niet meer n die Niro toch?:clap:

Heb het al gezegd, maar mooi voorkantje Bert !  Kom je hem showen op het BOT van het najaar?

neen , lol , zit in italie  

• Haha 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Zoef de Haas
      Mijn e-Niro hangt aan de lader. 
      Toen we net terug kwamen bij de auto hoorde ik een “hoop lawaai”.
      Klopt het dat de e-Niro een batterij koeling heeft? Het is hier namelijk erg warm. 
      Kan er alleen niet zoveel over terug vinden.
    • By MarcelThor
      Bij onze vorige auto kon ik met de autosleutel alle ramen omlaag doen dmv de open knop ingedrukt te houden.
      Dit lukt niet op de Kia Rio (2012 model)
      Iemand een idee of dit wel kan? Zo ja, hoe kan ik dit oplossen?
    • By Wutroe
      Het valt mij op dat mijn Proceed al vrij veel steenslag heeft, en dat na ruim 11k aan kilometers. Ik rijd naar mijn idee normaal, ben geen bumperklever o.i.d.. In vergelijking met mijn vorige nieuwe auto's vind ik het best snel gaan, op zowel de voorbumper als motorkap zitten al meerdere plekjes.

Hebben anderen hier ook last van?

In mijn geval gaat het om Blue Flame metallic lak, al vraag ik me af of dat verschil maakt.
    • By mcl
      Hallo,
      Als ik in stilstand mijn radio/muziek op USB wil spelen, dan krijg ik steeds de melding dat de accu bijna leeg is en dat ik mijn auto moet starten voor de stroom.
      Is dat normaal? Kan hij niet, als de accu bijna leeg is, overschakelen op de stroom van de accu?
      Groet,
      Martin

• By KiaMetMia
      Ik heb een Kia e-Niro uit 2019. Nu rijd ik veel snelweg, het bereik op dit moment is wel aardig teruggelopen. Het is nu meestal zon 260 km.
      Opvallend is alleen dat het bereik bij circa 70% vrijwel gelijk is aan het bereik bij 100% geladen, ook staat er bij 70% laden aangegeven dat het nog uren gaat duren, maar is hij opeens binnen een half uur al helemaal vol. Zie ook deze screenshots:
      https://www.dropbox.com/s/mwo2nl4wdkty32j/84676674_223057962056782_4109731369477734400_n.png?dl=0
      https://www.dropbox.com/s/z7qhsfmtynwspws/85148183_512606462724762_2594062544867950592_n.png?dl=0
      Nu vroeg ik me af, is dit normaal? Kan de laatste 30% niet goed gebruikt worden in de winter? Of moet ik me zorgen gaan maken over de kwaliteit van mijn Accu? Ik laad altijd op aan een normale laadpaal aan in de buurt met wisselstroom...

• Create New...