Zoef de Haas Posted July 19, 2020 Share Posted July 19, 2020 (edited) Ik heb sinds kort een e-Niro MY20 en gebruik de UVO app op mijn iPhone (en mijn vrouw op haar iPhone). Als ik de airco op afstand aanzet dan krijg ik als eerste de melding dat de opdracht verzonden is naar de auto. Vervolgens krijg ik ongeveer een minuut later een status notificatie dat de opdracht mislukt is (zie bijgevoegde screenshot). Echter staat de airco wel netjes aan. Dus de opdracht is niet mislukt maar de melding geeft dit wel degelijk aan. Iemand anders met hetzelfde probleem? Probleem hebben we dus op 2 iPhones. iPhone X op iOS 13.5 iPhone XS op iOS 13.5.1 Beide hebben dit probleem met de UVO app versie 1.4.xx (weet niet precies meer, maar de versie hiervoor) maar ook met de laatste versie v1.5.1 (gister uitgekomen). Getest via WiFi en ook via mobiel netwerk (3G/4G). Edited July 19, 2020 by Zoef de Haas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bram E-Niro Posted July 19, 2020 Share Posted July 19, 2020 Heb het zelfde paar weken terug had ik die fout meldingen niet . Probleem zal dus wel bij de kia servers zitten . Ik gebruik 1.4.117 Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoef de Haas Posted July 19, 2020 Author Share Posted July 19, 2020 Ja dat zal idd wel een probleem aan de server kant van Kia zijn. Gelukkig doet ie het wel. Alleen weet je nu nooit 100% zeker of het wel of niet gelukt is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mabion Posted July 19, 2020 Share Posted July 19, 2020 (edited) Ja, hier hetzelfde probleem met de android versie. Ik zit op 1.5.1. Op het tweakers forum ook al eens aan de orde geweest, maar wel iemand die het probleem niet heeft: klik Ik gebruik het best vaak, en eigenlijk nooit meegemaakt dat ie het niet deed (ondanks de foutmelding dus) Edited July 19, 2020 by Mabion Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bram E-Niro Posted July 19, 2020 Share Posted July 19, 2020 Je kunt bij status wel gewoon in het overzicht zien dat je airco dan aanstaat . Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mabion Posted July 20, 2020 Share Posted July 20, 2020 14 uur geleden, Bram E-Niro zei: Je kunt bij status wel gewoon in het overzicht zien dat je airco dan aanstaat . Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk klopt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoef de Haas Posted July 20, 2020 Author Share Posted July 20, 2020 Ja, daar heb je idd helemaal gelijk in! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yvdhaak Posted July 31, 2020 Share Posted July 31, 2020 (edited) Ik gebruik even dit topic om mijn vraag te stellen, aangezien het bijna hetzelfde is. Vandaag heb ik met mijn e-Niro voor het eerst gebruik gemaakt van de klimaatfunctie in de UVO app. Ik heb geprobeerd om mijn auto te laten koelen, zodat ik na mijn werk in een 'koelere' auto zou stappen. In principe waar de functie voor bedoeld is, zou je zeggen... Bij het inschakelen van de airco kreeg ik dezelfde melding als de topic starter, maar 2 minuten later kreeg ik nog een melding, namelijk: Afgezien van de aparte zinsopbouw, vond ik het ook een vreemde mededeling. Toen ik om 15:50 bij mijn auto aankwam, stond de airco ook niet meer aan. Dus dat was een tegenvaller. Heeft iemand eerder deze melding gekregen bij het gebruik van de klimaatfunctie? Tweede gedeelte: Omdat het me niet lekker zat ben ik thuis nog even gaan 'pielen' met de functie. Bij het inschakelen blijf ik de fout van de topic starter houden, maar verder lijkt de airco wel aan te blijven na een aantal minuten, dus dat was positief. Totdat ik hem probeerde uit te schakelen, dat is me via de app niet gelukt. Uiteindelijk tot twee keer toe onderstaande melding: Het is me dus niet gelukt om de klimaatfunctie uit te zetten met de app. Deze ging pas uit nadat ik in de auto stapte. Heeft iemand dit eerder gezien? Of werkt dit bij iedereen normaal? Al met al heb ik het idee dat de app nog wel wat doorontwikkeld kan worden en krijg ik het gevoel alsof ik hem nog aan het testen ben. Kunnen we de bugs ergens loggen? Klap op de vuurpijl: Vanavond om 21:00 doet de app helemaal niets meer. De interface ziet er nu uit alsof het geen e-Niro meer is maar een 'normale' Niro en de gegevens kunnen niet ververst worden. Server lijkt down... Edited July 31, 2020 by yvdhaak aanvulling Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bram E-Niro Posted July 31, 2020 Share Posted July 31, 2020 Bij draait het op dit moment ook niet . Tot 2 weken geleden werkte het allemaal wel ok met heel soms een kleine fout ( melding ) . Zal wel weer goed komen . Met dit warme weer natuurlijk wel fijn als je je airco wel aan kunt zetten op afstand . Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoef de Haas Posted July 31, 2020 Author Share Posted July 31, 2020 Ik had vanavond ook het probleem dat niks werkte. Leek idd een server probleem bij KIA te zijn. Inmiddels verholpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mabion Posted August 1, 2020 Share Posted August 1, 2020 11 uur geleden, yvdhaak zei: Ik gebruik even dit topic om mijn vraag te stellen, aangezien het bijna hetzelfde is. Vandaag heb ik met mijn e-Niro voor het eerst gebruik gemaakt van de klimaatfunctie in de UVO app. Ik heb geprobeerd om mijn auto te laten koelen, zodat ik na mijn werk in een 'koelere' auto zou stappen. In principe waar de functie voor bedoeld is, zou je zeggen... Bij het inschakelen van de airco kreeg ik dezelfde melding als de topic starter, maar 2 minuten later kreeg ik nog een melding, namelijk: Afgezien van de aparte zinsopbouw, vond ik het ook een vreemde mededeling. Toen ik om 15:50 bij mijn auto aankwam, stond de airco ook niet meer aan. Dus dat was een tegenvaller. Heeft iemand eerder deze melding gekregen bij het gebruik van de klimaatfunctie? Tweede gedeelte: Omdat het me niet lekker zat ben ik thuis nog even gaan 'pielen' met de functie. Bij het inschakelen blijf ik de fout van de topic starter houden, maar verder lijkt de airco wel aan te blijven na een aantal minuten, dus dat was positief. Totdat ik hem probeerde uit te schakelen, dat is me via de app niet gelukt. Uiteindelijk tot twee keer toe onderstaande melding: Het is me dus niet gelukt om de klimaatfunctie uit te zetten met de app. Deze ging pas uit nadat ik in de auto stapte. Heeft iemand dit eerder gezien? Of werkt dit bij iedereen normaal? Al met al heb ik het idee dat de app nog wel wat doorontwikkeld kan worden en krijg ik het gevoel alsof ik hem nog aan het testen ben. Kunnen we de bugs ergens loggen? Klap op de vuurpijl: Vanavond om 21:00 doet de app helemaal niets meer. De interface ziet er nu uit alsof het geen e-Niro meer is maar een 'normale' Niro en de gegevens kunnen niet ververst worden. Server lijkt down... Eerste punt: had je de auto ingeplugd? Voor scheduled koelen/warmen dient hij ingeplugd te zijn. Dat is in ieder geval mijn ervaring. Tweede punt: niet eerder meegemaakt, ik kan hem gewoon op afstand ook uitzetten. Had het niet gewoon te maken dat de server problemen had, wat je in je laatste deel benoemt? Dus dat de server het eerst moeilijk, alvorens hij helemaal down ging. Wellicht dat het aantal gebruikers dat nu een MY20 hebben en dus meer belasting op de server de oorzaak is? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yvdhaak Posted August 3, 2020 Share Posted August 3, 2020 Op 1-8-2020 om 08:29, Mabion zei: Eerste punt: had je de auto ingeplugd? Voor scheduled koelen/warmen dient hij ingeplugd te zijn. Dat is in ieder geval mijn ervaring. Tweede punt: niet eerder meegemaakt, ik kan hem gewoon op afstand ook uitzetten. Had het niet gewoon te maken dat de server problemen had, wat je in je laatste deel benoemt? Dus dat de server het eerst moeilijk, alvorens hij helemaal down ging. Wellicht dat het aantal gebruikers dat nu een MY20 hebben en dus meer belasting op de server de oorzaak is? Ja, daar lijkt het wel op. Het was blijkbaar toevallig allemaal niet beschikbaar toen ik het voor het eerst ging gebruiken. Al met al geeft dat geen stabiel gevoel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yvdhaak Posted August 3, 2020 Share Posted August 3, 2020 Op 1-8-2020 om 08:29, Mabion zei: Eerste punt: had je de auto ingeplugd? Voor scheduled koelen/warmen dient hij ingeplugd te zijn. Dat is in ieder geval mijn ervaring. Dit heb ik nog niet eerder gelezen of gehoord. Mijn auto was niet aangesloten op een lader en het starten van de airco lukte wel. Overigens was het geen scheduled koelen, maar direct met de knop 'Klimaat starten'. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bram E-Niro Posted August 3, 2020 Share Posted August 3, 2020 Dit heb ik nog niet eerder gelezen of gehoord. Mijn auto was niet aangesloten op een lader en het starten van de airco lukte wel. Overigens was het geen scheduled koelen, maar direct met de knop 'Klimaat starten'. Aangesloten is niet nodig my 20 kun je de airco gewoon met de hand via de app inschakelen ook als de auto niet aan de laadpaal hangt . Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mabion Posted August 3, 2020 Share Posted August 3, 2020 11 uur geleden, yvdhaak zei: Dit heb ik nog niet eerder gelezen of gehoord. Mijn auto was niet aangesloten op een lader en het starten van de airco lukte wel. Overigens was het geen scheduled koelen, maar direct met de knop 'Klimaat starten'. Ok, dat klopt. Ik had het over scheduled. Direct start kan ook zonder kabel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MCPLangeveld Posted August 13, 2020 Share Posted August 13, 2020 Net nog geprobeerd, maar krijg dezelfde melding. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigmasailor Posted August 13, 2020 Share Posted August 13, 2020 Ik heb zelf de 2019 versie dus geen UVO App, maar als ik dit lees komt de verontwaardiging (jaar of 7 geleden) die toen speelde met de Outlander PHEV weer boven. Met die (Japanse) app is het eigenlijk nooit goed gekomen. Laten we hopen dat het met de Koreanen beter gaat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bram E-Niro Posted August 13, 2020 Share Posted August 13, 2020 Verwacht wel dat dit goed komt de enige fout is de verkeerde terug koppeling . Airco gaat tenslotte wel aan . Veder werkt de app helemaal ok . Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mabion Posted August 14, 2020 Share Posted August 14, 2020 20 uur geleden, Sigmasailor zei: Ik heb zelf de 2019 versie dus geen UVO App, maar als ik dit lees komt de verontwaardiging (jaar of 7 geleden) die toen speelde met de Outlander PHEV weer boven. Met die (Japanse) app is het eigenlijk nooit goed gekomen. Laten we hopen dat het met de Koreanen beter gaat. Heb zelf ook met de outlander gereden en die app was inderdaad een drama. De UVO app is vele malen beter, dus dat gevoel heb ik dus helemaal niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yvdhaak Posted August 14, 2020 Share Posted August 14, 2020 21 uur geleden, Bram E-Niro zei: Veder werkt de app helemaal ok Mijn perceptie van een goed werkende app is toch echt anders. Een aantal puntjes waar ik tegenaan loop tijdens het gebruik van de app: Regelmatig moet ik opnieuw inloggen. Soms is inloggen helemaal niet mogelijk. De 'foutmelding' bij het aanzetten van de Airco. Onterechte meldingen over een geplande laadactie. Ik heb nog nooit gepland geladen en staat ook niet ingesteld. Over het algemeen traag. Ophalen status en versturen van een opdracht naar de auto. Uiteindelijk werken de basis functies, maar ik kan niet zeggen dat de app helemaal ok is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bram E-Niro Posted August 14, 2020 Share Posted August 14, 2020 Mijn perceptie van een goed werkende app is toch echt anders. Een aantal puntjes waar ik tegenaan loop tijdens het gebruik van de app: Regelmatig moet ik opnieuw inloggen. Soms is inloggen helemaal niet mogelijk. De 'foutmelding' bij het aanzetten van de Airco. Onterechte meldingen over een geplande laadactie. Ik heb nog nooit gepland geladen en staat ook niet ingesteld. Over het algemeen traag. Ophalen status en versturen van een opdracht naar de auto. Uiteindelijk werken de basis functies, maar ik kan niet zeggen dat de app helemaal ok is.Opnieuw inloggen heb ik bijna nooit volgens mij alleen na updates wat ik vrij normaal vind . Kan altijd inloggen misschien 1 of 2 keer niet gelukt. Fout melding van de airco klopt ( foutmelding was er vroeger niet ) zal vast goedkomen . Vlak voor de storing 2 weken gelden ( zie hier op het forum ) was hij inderdaad traag daarna weer lekker snel . Ik gebruik de ios versie 1.5.1 op een iphone X . Wie weet werkt hij op andere toestellen minder . Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoef de Haas Posted August 14, 2020 Author Share Posted August 14, 2020 Ik heb ook een iPhone X met v1.5.1 van UVO. Van de week was er een storing: “502 bad gateway”. Sindsdien heb ik ook al een paar keer opnieuw moeten inloggen. Daarvoor had ik af probleem niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bram E-Niro Posted August 17, 2020 Share Posted August 17, 2020 Onterechte meldingen over een geplande laadactie. Weet je zeker dat je de geplande laadactie uit staat ? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jali Posted August 18, 2020 Share Posted August 18, 2020 Klinkt bekend, de eerste keer krijg ik een foutmelding. stuur hetzelfde commando nog een keer en dan gaat het goed. UVO op Android Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yvdhaak Posted August 20, 2020 Share Posted August 20, 2020 Op 17-8-2020 om 08:16, Bram E-Niro zei: Weet je zeker dat je de geplande laadactie uit staat ? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Ja, dat weet ik zeker. Ik heb hier ook al met de dealer naar gekeken toen ik er toch was om de auto te laten wassen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts