Peter kia Posted July 28, 2020 Share Posted July 28, 2020 De airco mijn Kia Sorento 3.3 V6 uit 2007 heeft het plotseling begeven. Heb bij de garage de airo bij laten vullen, deze was bijna leeg. Nu blijkt dat de airco compressor geen stroom krijgt, en dus niet draait en dus niet koelt. Iemand enig idee? Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spostma85 Posted July 29, 2020 Share Posted July 29, 2020 Wie heeft die diagnose gesteld? Is de compressor niet vastgelopen? Of een defecte magnetische koppeling aan de compressor waardoor de compressor niet meer draait bij inschakelen? (bij de poulie) Als het klopt dat die geen stroom krijgt dan kun je zekering en bedrading en schakelaar (laten) controleren. Dat lijkt mij niet heel spannend... Mvg, Sander Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter kia Posted July 31, 2020 Author Share Posted July 31, 2020 Op 29-7-2020 om 13:28, spostma85 zei: Wie heeft die diagnose gesteld? Is de compressor niet vastgelopen? Of een defecte magnetische koppeling aan de compressor waardoor de compressor niet meer draait bij inschakelen? (bij de poulie) Als het klopt dat die geen stroom krijgt dan kun je zekering en bedrading en schakelaar (laten) controleren. Dat lijkt mij niet heel spannend... Mvg, Sander Waar zit de zekering van de compressor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter kia Posted July 31, 2020 Author Share Posted July 31, 2020 Waar zit de zekering van de compressor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted July 31, 2020 Share Posted July 31, 2020 Kijk eens in je zekeringkast, ik zou zoeken naar een sneeuwvlokje of "A/C". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted August 1, 2020 Share Posted August 1, 2020 airco bijna leeg dat betekend dat deze lekt ? is het systeem niet gewoon al weer leeg ??? dan gaat de compressor nooit draaien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter kia Posted August 6, 2020 Author Share Posted August 6, 2020 De icesensor van mijn airco schijnt kapot te zijn waardoor de compressor niet meer aanslaat, Nu schijnt het blijkbaar een moeilijk verkrijgbaar onderdeel te zijn voor KIA. Weet iemand waar die icsensor zit, en is icesensor een andere naam voor temperatuursensor (of is dit weer heel wat anders) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter kia Posted August 6, 2020 Author Share Posted August 6, 2020 Op 31-7-2020 om 19:01, Murcielaygo zei: Kijk eens in je zekeringkast, ik zou zoeken naar een sneeuwvlokje of "A/C". De icesensor van mijn airco schijnt kapot te zijn waardoor de compressor niet meer aanslaat, Nu schijnt het blijkbaar een moeilijk verkrijgbaar onderdeel te zijn voor KIA. Weet iemand waar die icsensor zit, en is icesensor een andere naam voor temperatuursensor (of is dit weer heel wat anders) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted August 6, 2020 Share Posted August 6, 2020 Ik verwacht dat die sensor aan/bij de verdamper zit. Dat die detecteert als deze zou bevriezen en dan de pomp uit zet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter kia Posted August 17, 2020 Author Share Posted August 17, 2020 De ice sensor schijnt in het kachelhuis te zitten, maar waar zit dat kachelhuis, heb al aardig wat gesloopt ,maar zie geen sensor zitten, of misschien zie ik het kachelhuis wel over het hoofd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted August 17, 2020 Share Posted August 17, 2020 Het kachelhuis zit in het interieur, traditioneel meestal achter het dashboardkastje (gezien vanuit de auto). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter kia Posted August 25, 2020 Author Share Posted August 25, 2020 Zo, ondanks dat de nieuwe ice-sensor er heel anders uitzag als de ooude, heeft mijn garage monteur het toch voor elkaar, de airco werkt weer. Dank jullie wel voor alle adviezen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts