Jump to content
bert111bel

welke auto bij verandering

Recommended Posts

zoals de tittel al laat doorschijnen , welke andere hybrid of plug inn hybrid zouden jullie aankopen mocht je willen veranderen ?

zelf ben ik aan het denken over de bmw 2  225 XE ??

nadelen zijn toch wel hoog verbruik ( 6 l/100 km ) en kleine benzinetank ( 36 l )

MAAR daarentegen staat dan een vermogen van 224 pk  , 136 benzine + 88 electrisch ...

keuzes , keuzel keuzes   :-)

Waarom niet het nieuwe model van de niro dan  Bert. Of is dat geen optie voor je misschien.

mijn dochter heef een jong tijmer. BMW 525 automaat bij telling 82 euro per maand.

3 uur geleden, olympus zei:

Waarom niet het nieuwe model van de niro dan  Bert. Of is dat geen optie voor je misschien.

tja , heeft niet meer peps dan die dat ik nu heb ...

58 minuten geleden, MetBril zei:

Waarom vraag je dit op een Kia forum?

omdat ik hier aangemeld ben ....

en mogelijk zijn er nog mensen die er aan denken om na de niro iets anders te rijden  , zoals misschien de bmw , of de audi of de vw of nog iets anders 

Ik heb al vaker zitten kijken naar snellere auto's en het is best leuk. ik heb 4 jaar in een 200pk seat leon rondgereden. leuk, maar voor de extra kosten is het het eigenlijk niet waard.

Daarom maak ik elke keer weer een plus/min lijstje met auto's en kies dan heel bewust. De niro stond in 2017 voor mij tegenover een volvo v60 t3. was wel per maand bijna 200 euro duurder, dus uiteindelijk het verstand maar voorrang gegeven.

Nu? ik zou graag naar een electrische auto gaan, maar kom er nog niet goed mee weg. polestar 2 zou een kanshebber zijn, kan ook een trekhaak aan.

Hier is de Niro vervangen door een Niro. Voor de fun is er een tweewieler :scooter: (kan wat mij betreft geen auto tegen op).

tweede Niro is er gekomen omdat de eerste zo goed beviel :).

• Like 1

voila , de kogel is door het dak/kerk , mijn volgende ( 18 augustus ) is een BMW 225xe  hybrid plug in geworden , ik heb met veel plezier  hier meegelezen , wie weet 

kom ik in de toekomst nog eens meekijken als mij volgende misschien terug een niro word ;-)

mijn buren hebben hun tweede witte Kia niro gekocht. mijn buur man zei ik heb nog nooit

zo'n zuinige auto gehad. mijn vrouw reed er onderlaatst een op 26,9 mee. 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By JanHeer
      Geacht forum,
      sinds augustus tevreden bestuurder van de e-Niro.
      Handig vind ik de app die bij de auto gebruikt kan worden.
      Nu wel een probleempje, sinds donderdag 15 oktober kan de aap geen verbinding met de auto maken.
      iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn, kan ik dit zelf oplossen?

met groet 
      Jan
    • By J.V.
      De navigatie die in de Niro zit vind ik nou niet een hoogstaand product dus dan maar even de Carplay navigatie uitgeprobeerd, maar welke Tom Tom Go, Waze, Google Maps, Apple Maps. Flitsmeister.  Wat ik graag wil zien is de flitspalen en controles maar ook de snelheid en de huidige gereden snelheid Zo heeft de ene weer functies die de andere weer niet heeft zo werkt Waze goed alleen ziet er vind ik niet echt mooi maar heeft wel alle uit en Tom Tom Go is een maand gratis en dan moet je abonnement  nemen. Google Maps werkt wel naar behoren geeft niet alles weer in de map. Op dit moment gebruik ik Google Maps met flitsmeister, door op je IPhone een met opdrachten te werken kun je meteen als je Carplay gebruikt wordt automatisch de opdracht gestart van Google Maps en Flitsmeister zodat je de meldingen ook te zien krijgt, Ben eigenlijkbenieuwd welke jullie gebruiken?
    • By J.V.
      Gisteren is de Kia Niro DynamicLinePlus geleverd. Dus gisteren even een stukje gereden en de auto rijdt heerlijk. Het is altijd weer afwachten hoe het rijden gaat ook al heb je een proefrit gemaakt het blijft toch weer een verrassing. De garage heeft eigenlijk alles al ingesteld en ik ben nu bezig om dit nog iets te veranderen naar eigen idee. Apple carplay werkt goed maar je kan dan alleen de middelste USB poort gebruiken de andere USB poorten zijn alleen om op te laden. Je kijkt altijd terug wat had de vorige auto en wat heb ik nu, de Peugeot 308 SW had meerdere USB poorten om b.v. een media af te spelen. Als ik de Apple carplay wil gebruiken dan moet de USB stick met de mp3 eruit en van de iPhone er weer in. Ook mis ik wel in het handschoen vak de airco die dan het drinken lekker koel hield. Maar aan de andere kant zijn er wel veel meer opties bijgekomen. Dus dat wordt nog wel even spelen de komende tijd. De Brodit clip zal wel vervangen moeten worden met een andere maar of dit wel een goede oplossing is weet ik niet, zit teveel voor het navigatie scherm, (heeft er iemand hier al ervaring mee) heb ik gezien. De telefoon zo los in de auto is ook niet echt fijn. We zullen het gaan zien
      Jan

• By Richard Limburg
      Vandaag heeft de Stonic een beurt gekregen in de garage. En ook een update van het system..  veel dingen zijn echt fijn veranderd. Maar sommige dingen zijn minder.. bijv de kleuren zijn helemaal anders. Kaart zoom is anders etc etc.. maar toen ik mijn telefoon aansloot werkt Android auto niet meer.. hij kon niet verbinden.. heeft iemand een oplossing...
    • By Zoef de Haas
      Ik heb aan beide kanten bij het achterwiel een sticker zitten. Hoort deze daar of zijn ze hem vergeten te verwijderen bij aflevering?

• Create New...