-
Latest Images
-
KIA Cee'd 2 (2012->2018) (581E9DD4-4006-4659-84F6-6249D783DFC2.jpeg)
By: J8W8 · 12/20/2020 -
KIA Cee'd 2 (2012->2018) (5BA7D02C-2EB4-4F81-9BDC-96BA168192D3.jpeg)
By: J8W8 · 12/20/2020 -
KIA Sportage 3 (2011->2016) (IMG-20200902-WA0010.jpg)
By: corjan60 · 09/29/2020 -
-
PHEV 2020 - Navigatieapparaat is een drama, stuurt je vreselijk om
By
Flying_Dutchman, in Niro
-
Similar Content
-
By Flying_Dutchman
Omdat mijn Niro PHEV in reparatie was (vervangen display) kreeg ik een e-Niro mee.
Wat een feest, wat een power. In één woord: zalig.
Ik reed op de limiter door Staphorst (30 km) en schakelde die uit bij einde 30-zone. Mijn rechtervoet was blijkbaar ongemerkt naar beneden gegaan want ik kreeg me daar een felle acceleratie. Oeps.
Bij het begin van de rijbaan naar de A28 dacht ik: wat gebeurt er bij plank gas ...... . Ik heb 15 jaar een turbo diesel gehad en die kon erg snel accelereren. Maar deze e-Niro doet het nog veel feller. Wat een kracht!
Het is jammer dat de auto geen caravan kan trekken, anders zou ik aan inruilen denken ....
-
By JCG
Stel: je gaat 150 (of 500) km rijden en het is niet erg als aan het einde van de rit de accu helemaal leeg is. Wat zijn dan de effecten op brandstofverbruik en brandstof-/energiekosten als je:
1. Begint in de EV stand, de accu helemaal leeg rijdt en daarna overgaat op Auto of HEV stand
2. Vanaf de start van de rit op Auto of HEV stand rijdt
Ik ben benieuwd naar de reacties en onderbouwing.
-
By Xmoo
Inmiddels ben ik bijna 3 jaar lid hier, dat betekend dat mijn huidige operationele lease contract voor mijn Kia Stonic bijna gaat verlopen. Nu ben ik aan het oriënteren voor een nieuwe lease auto. Ik ben van plan wederom weer voor een Kia te gaan. De Stonic (inmiddels 125.000kms in 30 maanden) heeft mij op één keer na (scheur in een van de bougies) nooit in de steek gelaten. Hiervoor altijd Toyota gereden maar voor een eerste Kia heb ik niks op aan te merken, behalve dat het een top merk is. Naar mijn mening de beste op gebied van geld/kwaliteit/opties verhouding.
Nu zat ik te twijfelen over de Sportage en Niro. Echter vind ik de Sportage verouderd en is het nog onduidelijk wanneer de nieuwe gaat komen. Sorento? HEEL GRAAG! Maar financieel niet verstandig ivm hogere bijtelling en heb nog geen (groot) gezin. Dus wordt het bij de Niro, HEV of PHEV in Steel Gray en Executive line uitvoering. Waarom niet EV? Omdat ik soms wel 7/800km op een dag moet rijden, vind het dan makkelijker om binnen enkele minuten klaar te zijn bij een tankstation. Tevens kun je nog niet overal laad palen vinden of zijn mijn bezoekjes van korte duur.
Nu vraag ik mij dus af, wat een verstandigere keuze zou zijn. Kantoor is 35km heen en 35km terug. Mijn Rugby club is 30km heen en 30km terug. De sportschool 5km heen en 5km terug. Kantoor bezoek ik minimaal 2x per week en combineer ik met het Rugby (zelfde stad) en sportschool bezoek ik minimaal 3x per week. Deze ritten zou ik dus volledig elektrisch kunnen rijden? Als ik alleen al een maand fulltime naar kantoor zou gaan, zou ik al flink op brandstofkosten besparen. Maar weet niet of het verschil van 120 + 40 euro extra kosten per maand waard maakt? De klanten variëren echter, heel Nederland, stukje Belgie en stukje Duitsland. Sommige in de buurt (Eindhoven) en sommige in Groning, Maastricht, Rotterdam, noem maar op. Ik vind het lastig om hier een goede berekening voor te maken. Alleen al de kantoor kms, vergelijken tussen benzine en brandstof, zou ik al ongeveer 100 euro besparen. Dan heb ik al een van het abonnementsprijs verschil gedekt, als mijn berekening klopt. Kan mij voorstellen dat het pas vanaf of tot max x kms, het beter/voordeliger is om de PHEV te nemen ipv de HEV, of vanaf/max x aantal maanden.
Lease contract zal zijn voor 36 maanden met 50.000kms per jaar.
Extra opties:
LED kofferruimte- en achterklepverlichting
LED in-en uitstapverlichting kleur wit
LED verlichting voetruimte achterzijde kleur wit
LED verlichting voorzijde kleur wit
Trekhaak met afneembare kogel (excl. kabelset)
* Lichtmetalen velgenset 18 inch Sung bi-colour
* Thuiskomer (125/80/16)
* Extra bij de PHEV
Hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven of mij een tip kunnen geven om het juist te berekenen.
-
By woutdeheer
Sinds 08/2020 nieuwe niro PHEV. Over het algemeen heel tevreden maar......
Wanneer auto bijna tot stilstand is gekomen kraken de remmen rondom.
Bij loslaten rempedaal is dit ook het geval.
Dealer zegt dat dit normaal is bij de Niro, komt door het speciale remsysteem.............
Volgens mij een broodje-aap verhaal en om nadere info verzocht , tot nu toe nog bij de dealer.
Is dit een bekend probleem?
mvg
-