Jump to content
Flying_Dutchman

PHEV 2020 - Navigatieapparaat is een drama, stuurt je vreselijk om

Recommended Posts

Gisteren voor het eerst met de Niro-navigatie naar mijn dochter gereden. Stond ingesteld op snelst.
Nou, de gekozen route was echt een drama. I.p.v.25 km werd die 38 km, ipv 30 minuten werd het 35 minuten.....
Omdat ik eigenwijs was kreeg ik de opmerking van de Niro-navigatie "om beter naar de kaart te kijken". Ze werd er hopeloos van ..... :yes:

Mijn "oude" TomTom Premium Go is vele malen slimmer en geeft gewoon de snelste route. Ga die toch maar niet verkopen ..

De vraag is: hebben meerdere gebruikers van deze Niro-navigatie (model 2020) dit soort problemen?
Is het een instelling? Ik heb alle instellingen nagelopen maar zie niets vreemd.

Edited by Flying_Dutchman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet alleen de 2020 versie is een drama. Het enige wat je van het systeem kunt zeggen is dat het je uiteindelijk op je bestemming brengt.

Over logica en snelst en of handigste weg zullen we het maar niet hebben. Ik heb de laatste update nog niet goed getest, maar tot nog toe was het niet geweldig.

Overigens wel elke update iets beter dus er is nog hoop. Tot die tijd, tomtom of android auto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Werkt hier bij mij prima hoor, nergens last van, ben er tevreden over. Die van mijn Mercedes was slechter

Share this post


Link to post
Share on other sites
De vraag is: hebben meerdere gebruikers van deze Niro-navigatie (model 2020) dit soort problemen?

Zowel maar eens op het forum; meer dan genoeg topics met klachten te vinden...

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 uur geleden, quorumz zei:

Werkt hier bij mij prima hoor, nergens last van, ben er tevreden over. Die van mijn Mercedes was slechter

Ik rijd Dalfsen in, vanuit Nieuwleusen.
De snelste en kortste weg is de weg vervolgen, is gewoon een rechte weg, recht op mijn bestemming af.
De navigatie stuurt je de woonwijk in, om al slingerend een stuk verderop weer op die eerdere "rechte weg" uit te komen.
Waarom is de navigatie zo "intelligent" om je een route door een woonwijk voor te schotelen, die langer is qua tijd en km?

TomTom noem ik soms DommeTom, maar toen kende ik de navigatie van de Niro nog niet: deze laatste slaat alles.:devil:

Ik ga een mooi plekje voor de TomTom zoeken :smartass:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de zuignap vol op de kia navi? Jammer alleen dat de rest van de bediening daar ook op gebeurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom een plekje voor tomtom zoeken , sluit gewoon uw smartphone aan en gebruik waze, tomtom go,google maps,magic euth, flitsmeister .... enz.

Keuze genoeg dus heb ook een 2020 model navi nog nooit gebruikt altijd via carplay. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden, Toby zei:

Waarom een plekje voor tomtom zoeken , sluit gewoon uw smartphone aan en gebruik waze, tomtom go,google maps,magic euth, flitsmeister .... enz.

Keuze genoeg dus heb ook een 2020 model navi nog nooit gebruikt altijd via carplay. 

Inderdaad, ik snap dat ook niet. Je kunt super eenvoudig je smartphone aansluiten en gebruik maken van prima navigatie welke zeker beter is dan de ingebouwde. Waarom nog “rommelen” met een tomtom device? Kies er dan voor om tomtom op je smartphone te zetten, dan is het via CarPlay gewoon op je scherm van Niro te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mensen, als je niet snapt waarom er mensen zijn die een TomTom willen gebruiken, prima!
Maar laat ik je vertellen dat een vaste navigatie erg handig is als er meerdere mensen gebruik maken van de auto, zeker wanneer die niet zo handig zijn met een smartphone.
Ieder zijn of haar voorkeur. 
Snappen jullie het nu? :smile:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijft onverlet dat het anno 2020 niet te accepteren is dat autofabrikanten zulk baggerspul in de auto monteren. Als Kia een licentie van TomTom had genomen hadden ze nu een prima werkende navigatietool in hun auto's. Ik ga dit met Kia Nederland opnemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 uur geleden, Toby zei:

Waarom een plekje voor tomtom zoeken , sluit gewoon uw smartphone aan en gebruik waze, tomtom go,google maps,magic euth, flitsmeister .... enz.

Keuze genoeg dus heb ook een 2020 model navi nog nooit gebruikt altijd via carplay. 

Het probleem zit ook opgesloten in je antwoord: "Sluit je telefoon aan" Dat doe ik zelden en ook staat meestal de muziek aan van de usb stick. Om Android auto te gebruiken moet ik eerst de usb stick er uit halen kabeltje zoeken en dan de telefoon aansluiten.. En het blijft natuurlijk gek dat het blijkbaar zo moeilijk is om een goede navigatie te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begrijp de commotie niet. Als je het zelf beter weet, waarom gebruik je dan navigatie. In moderne systemen zitten algoritmes die niet altijd de kortste of snelste route berekenen, want die gaan vaak langs plekken waar men het verkeer niet wil hebben zoals dorpskernen, langs scholen et cetera. 

Daarnaast, je loopt altijd achter met de updates op basis van de ingebouwde navigatie. Echter, bij de 6 andere navigatie systemen die ik heb gehad, werd er een systeem ingedraaid en daar moest je het mee doen, zodat je op den duur in een 4 jaar oude auto een 6 jaar oude kaart had. Hier krijg je tenminste nog updates. Bij de opel insignia was het niet eens mogelijk om een adres in te voeren zonder handleiding. Die invoer was ook afwijkend voor elk verschillend land.... Drama.

Ik vind de Kia navigatie stukken gebruiksvriendelijker, ben er heel Europa meer doorgereden en ben overal aangekomen. Maar eerlijk is eerlijk, al die CarPlay producten zijn gewoon beter en gebruiksvriendelijker zeker als je de auto deelt, want ieder gebruikt gewoon zijn eigen favoriete systeem.

Edited by Brat Pit

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur terug, gjcvro zei:

Het probleem zit ook opgesloten in je antwoord: "Sluit je telefoon aan" Dat doe ik zelden en ook staat meestal de muziek aan van de usb stick. Om Android auto te gebruiken moet ik eerst de usb stick er uit halen kabeltje zoeken en dan de telefoon aansluiten.. En het blijft natuurlijk gek dat het blijkbaar zo moeilijk is om een goede navigatie te maken.

Als die USB stick het probleem is zet dan je muziek op je telefoon.

probleem opgelost.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 uur geleden, Toby zei:

Als die USB stick het probleem is zet dan je muziek op je telefoon.

probleem opgelost.

Als het zo simpel was..

Heel gek, maar ik heb niet altijd mijn telefoon bij me..:cool: Dat is ook de reden van de USB.. En radio is ook meer geklets dan muziek.

Veel simpeler was geweest om die usb poort in de middenconsole ook aan te sluiten (zoals in de eerste versies blijkbaar wel was) of 2 usb poorten?

En op de 1 of andere manier gaat afspelen via bluetooth niet altijd even vlekkeloos. en om elke keer dat ik in de auto stap mijn telefoon aan de kabel te hangen vind ik ook onhandig.

Dat is 1 van de weinige dingen die ik mis aan de renault Megane. De navi (want tomtom) en de bediening.

Touchscreen klinkt leuk, maar het werkt een stuk minder handig dan gewoon wat knoppen.

Voorlopig zal het voor nood de KIA navi zijn, als ik wat mer moeite wil doen google of waze. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 uur geleden, Flying_Dutchman zei:

Beste mensen, als je niet snapt waarom er mensen zijn die een TomTom willen gebruiken, prima!
Maar laat ik je vertellen dat een vaste navigatie erg handig is als er meerdere mensen gebruik maken van de auto, zeker wanneer die niet zo handig zijn met een smartphone.
Ieder zijn of haar voorkeur. 
Snappen jullie het nu? :smile:

Ik snap het een beetje. Maar als je geen smartphone hebt of wilt gebruiken dan ben je aangewezen op de ingebouwde navigatie of je eigen richtingsgevoel. De ingebouwde NAV doet het, maar je zult dan moeten accepteren dat deze altijd achterloopt tov de alternatieve navi op een smartphone. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By KrisDuart
      Hallo, 
      Ik ben sinds afgelopen maand een trotse eigenaar van een witte KIA Rio uit 2012.
      Tot nog toe heerlijke auto en ben van plan wat modificaties aan te brengen. Dit was voor mij de reden mij aan te melden hier op het forum. Aangezien hier veel informatie staat en veel mensen met kennis zijn.
    • By Evi Levels
      Beste lezer,
      Mijn bestelde zakelijke lease Kia e-niro wordt over enkele maanden geleverd (1 november 2020). Wegens privé omstandigheden wil ik deze order ter overname aanbieden. Heeft iemand interesse in de Kia e-niro tegen 8% bijtelling vanaf november dit jaar? Dan ontvang ik graag een bericht.
      Vriendelijke groet,
      Evi
    • By Kiaclub Nieuwsrobot
      In the vast majority of cases, automakers go out of their way to make a big splash when they launch...
      The post 2020 Kia Stinger Indigo Special Edition appeared first on theKEEA.
      Lees volledige artikel
    • By Kiaclub Nieuwsrobot
      J.D. Power overhauls its Initial Quality Study for 2020, resulting in a shake-up that sees domestic brands having their best showing in years.

      Give it up for the local talent. J.D. Power has released its annual Initial Quality Study for 2020, and numerous domestic automakers have surged ahead this year. No less than half of the top 10 manufacturers are American, and one ties for the top spot overall.
      First, a note for anybody comparing 2019’s results to this: the vastly higher average number of problems experienced per 100 vehicles (PP100) isn’t due to reduced reliability. “The higher problem levels we see in this year’s study don’t mean vehicle quality has worsened,” said Dave Sargent, VP of vehicle quality at J.D. Power, “rather, the redesigned study asks additional questions that allow owners to cite more of the problems that they are experiencing.”
      The IQ Study polls owners on various issues and problems they encounter in the first 90 days of new-car ownership. J.D. Power found infotainment to be the biggest hurdle across the board. Nearly 25 percent of all problems cited were due to things like smartphone connectivity, touchscreens, voice recognition, and navigation systems.
      With that out of the way, let’s get to those top makes, in ascending order.
      10. Hyundai

      PP100: 153
      SEE ALSO: 2020 Hyundai Sonata Review
      We start with the largest Korean automaker. As a parent company (including Kia and Genesis) Hyundai scored the most segment-level wins with seven individual model awards. H-branded models to top their segment include the sporty Veloster and the compact Tucson crossover.
      Loading … 09. Volkswagen

      PP100: 152
      SEE ALSO: 2020 Volkswagen Atlas Cross Sport First Drive Review
      The rebalanced 2020 IQS sees Volkswagen move from the bottom 10 to the top 10. The German brand didn’t score any outright segment wins, but the Jetta did slide onto the podium in the compact car class. Consider this a show of support for VW’s straight-forward infotainment systems.
      Loading … 08. GMC

      PP100: 151
      SEE ALSO: 2020 GMC Acadia Denali Review
      General Motors’ truck-and-SUV brand slots into eighth place with a PP100 score of 151, or 15 higher than the industry average. The GMC Sierra is the brand’s best-performing model; it actually out-performed its platform-mate, the Chevrolet Silverado.
      Loading … 07. Buick

      PP100: 150
      SEE ALSO: 2019 Buick Envision Review and First Drive
      With news that it’s cancelling its cars, Buick will join GMC as the other car-free General Motors brand. The near-luxury brand is now all crossovers, all the time. Buick will continue to focus on the high-riders this year, with the introduction of the slightly-larger Encore GX and a revised Envision on the way for 2021.
      Loading … 06. Mitsubishi

      PP100: 148
      SEE ALSO: 2020 Mitsubishi Outlander Sport Review
      Here’s a surprise: Mitsubishi is the lone Japanese brand in the top 10 this year. Just three brands from the country scored above the industry average: the other two were Nissan (161 PP100) and Lexus (159). Even more surprising: Mitsubishi ranked third-last in 2019! Chalk up this year’s result to the brand’s no-frills approach to motoring, with straight-forward infotainment and high ease of use.
      Loading … 05. Genesis

      PP100: 142
      SEE ALSO: 2020 Genesis G70 Review
      The Korean brand held onto its title as the top luxury model in the IQS for 2020. That’s even more impressive when we consider Genesis has done that since it debuted in 2017. The real test will come in the next 12 months: the brand is debuting the new G80 and, more importantly, the GV80, its first SUV. Both will come with a reimagined infotainment system—how well customers take to it will determine the brand’s 2021 ranking.
      Loading … 03 (Tie). Ram

      SEE ALSO: 2020 Ram 1500 EcoDiesel Review
      PP100: 141
      FCA scores two podium finishes this year, with its Ram truck division tying for third. The American manufacturer completely re-did the 1500 for the 2019 model year, introducing more mature styling, mild-hybrid systems, and including the return of a light-duty diesel option. A big ol’ infotainment system sits right in the middle of the center console—in portrait orientation no less—but FCA’s Uconnect system is one of the best in the business.
      Loading … 03 (Tie). Chevrolet

      PP100: 141
      SEE ALSO: 2020 Chevrolet Bolt EV Review
      The Bowtie brand shares third place with Ram for 2020. Chevrolet benefitted from two segment leaders: the mid-size Malibu sedan and the sub-compact Sonic. What’s more, the Sonic was the best-rated car overall, scoring just 103 PP100. Chevy’s crossover and SUV lineup also performed well, with segment podium spots for models including the Trax, Equinox, Blazer, and Tahoe.
      Loading … 01 (Tie). Kia

      PP100: 136
      SEE ALSO: 2020 Kia Forte GT Review
      Some things don’t change. For the sixth year in a row, Kia is the highest-ranked mass market brand in the IQS. With four segment winners—the Forte, Sedona, Sorento, and Soul—it’s hardly surprising. Customers have flocked to the Korean brand for years because of its high perceived value. More recently the brand has ladled on style and tech without any reliability worries, and this year’s results bear that out.
      Loading … 01 (Tie). Dodge

      PP100: 136
      SEE ALSO: 2019 Dodge Challenger R/T Scat Pack Widebody Review
      In a first for any domestic brand, Dodge tops the charts in J.D. Power’s IQS. It ties Kia with just 136 problems reported per 100 cars. Dodge has a two-pronged advantage here: it uses FCA’s intuitive Uconnect infotainment system, and most of its models, such as the Challenger, Charger, and Journey, have been in production for a long, long time. It’s given the American automaker plenty of time to target and fix any issues, and judging by this win, its work has paid off.
      Loading … The post Top 10 Manufacturers for Initial Quality: J.D. Power 2020 appeared first on AutoGuide.com.
      Lees volledige artikel
    • By Kiaclub Nieuwsrobot
      What is the most fuel efficient Kia model and which one delivers the wors fuel economy figures? 2020 Kia Forte...
      The post 2020 Kia Model MPG Figures Rated From Best To Worst appeared first on theKEEA.
      Lees volledige artikel
×
×
  • Create New...