Jump to content
Zoef de Haas

Accu capaciteit gedegradeerd?

Recommended Posts

Ik heb mijn e-Niro nu net een maandje. 
De eerste weken als ik de auto tot 100% vol had dan gaf de auto aan dat ik max 427km kon rijden (eco stand). Dit was ook het geval toen het zo heet was in NL (rond de 30 graden). 
 

Sinds een paar dagen is 100% alleen geen 427km meer maar rond de 370km. Ik ben nu in Frankrijk en heb op de weg hier naar toe voor het eerst fastchargers gebruikt. 

Is het mogelijk dat het gebruik daarvan (negatieve) invloed op de capaciteit van de accu heeft gehad? 
 

Ik weet dat temperatuur een verschil kan maken qua bereik echter tot de laatste dag in NL was 100% rond de 427km in eco. 
Nu hier in Frankrijk met minder warme (rond de 28 graden in de middag) dagen is het bereik dus teruggedrongen naar max 370km. 
 

Iemand een idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je gewoon flink hebt doorgereden waardoor je gem. verbruik wat hoger is . En met je gem. verbruik wordt je range bepaald .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk eens via EV menu/brandstof verbruik (ironische naam) wat is je gemiddeld verbruik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat valt dus reuze mee!

Ik heb juist mijn rijstijl aangepast. 
Over 1100km heb ik een gemiddeld gebruik van 18,8kWh per 100km. 
Dit is inclusief dakkoffer en de auto volgeladen met tassen en kinderen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt mij wel aardig te kloppen. als je 64 kWh hebt en je rijdt met 18,8 kWh per 100 km zou je zo'n 340km per lading moeten kunnen rijden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoe zit het met het landschap daar? Veel bergen waar je op en neer moest? Dat maakt ook uit. Denk niet dat je je druk hoeft te maken, als je nu daar paar dagen rondrijdt op de b wegen en je laadt weer naar 100% dan komt het wel goed denk ik. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da’s niet best. Als dat zo doorgaat de komende weken heb je nog maar de helft over :) als (als) je weer thuiskomt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En hoe zit het met het landschap daar? Veel bergen waar je op en neer moest? Dat maakt ook uit. Denk niet dat je je druk hoeft te maken, als je nu daar paar dagen rondrijdt op de b wegen en je laadt weer naar 100% dan komt het wel goed denk ik. 

Bergen valt wel mee denk ik je verdiend weer terug dmv regen omlaag . Voornaamste boosdoener is de dakkoffer , wat harder rijden en evt tegen wind .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 uur geleden, Nick_2019 zei:

Het lijkt mij wel aardig te kloppen. als je 64 kWh hebt en je rijdt met 18,8 kWh per 100 km zou je zo'n 340km per lading moeten kunnen rijden.

Gelukkig geef je zelf het antwoord. ;)

Je accu is 64kw.

Je verbruik 18,8kwh per 100km. 

Je range: 64/18,8 x 100= 340. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minuten geleden, JohanGM zei:

Gelukkig geef je zelf het antwoord. ;)

Wat bedoel je hiermee? @Nick_2019 is niet de oorspronkelijke vraagsteller en geeft precies dat antwoord dat jij daarna herhaalt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 uur geleden, Hippe lip zei:

Wat bedoel je hiermee? @Nick_2019 is niet de oorspronkelijke vraagsteller en geeft precies dat antwoord dat jij daarna herhaalt?

Verkeerde quote. Het was al laat. :)
 

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Willem Reijnierse
      Hoi, misschien kan iemand mij helpen. De trekhaak van mijn KIa Niro Hybrid is 13 polig. Nu denk ik dat de zekering van de constante stroom is gesmolten. Ben op zoek gegaan naar de accu maar kan deze niet vinden. Weet iemand waar deze zich bevindt en is deze makkelijk toegankelijk.
      gr.
    • By Ronkia
      Hallo,
      ik heb een Sportage 1.6 GDI uit 2015, waarin het Bluetooth Infinity systeem.
      Weet iemand wat de maximum capaciteit USB stick deze aan kan: 8, 16, 32, 64 GB?
      En is er een beperking aan hoeveel nummers of folders?
       
      Dank
      Ron
    • By Stampbeugel
      Als ik met mijn HEV Niro 2020 rijd, lukt het me nooit om een volle accu te krijgen, welke wordt gebruikt voor EV. 
      Op het dashboard komt nooit veel verder dan de 1/2 .
      Is dat normaal. 
      Doe ik iets verkeerd.
       
    • By RuudHo
      Toegegeven, in deze Corona-tijd rijd ik een stuk minder dan normaal, maar mijn e-Niro staat toch nooit meer dan een paar dagen stil. Groot was dan ook mijn verbazing toen ik bij mijn auto kwam en merkte dat die nergens op reageerde. KIA service gebeld en de monteur die langskwam wist me te vertellen dat ik te veel korte stukjes zou rijden en dat je toch echt minstens iedere week wel een stuk van een uur zou moeten rijden om te voorkomen dat de 12 Volt accu leegraakt.
      Ben ik erg "afwijkend" als mijn mond openviel van verbazing over deze opmerking? 
    • By mcl
      Hallo,
      Als ik in stilstand mijn radio/muziek op USB wil spelen, dan krijg ik steeds de melding dat de accu bijna leeg is en dat ik mijn auto moet starten voor de stroom.
      Is dat normaal? Kan hij niet, als de accu bijna leeg is, overschakelen op de stroom van de accu?
      Groet,
      Martin
       
×
×
  • Create New...