Jump to content
Chris van Meer

Sfeerverlichting / ambient light in Ceed 3 SW 2020 GT-Line

Recommended Posts

Hoi, in de voertuiginstellingen van mijn nieuwe wagon zit ook een vinkje voor Ambient Light (ik heb het menu in het Engels staan). Maar ik kan nu niet echt ontdekken wat dit effectief doet.

Van de handleiding word ik ook niet echt wijzer - anders dat er staat dat dan sfeerverlichting in- of uitgeschakeld wordt.

Weet iemand wat dit precies aanzet en onder welke omstandigheden?

Volgens mij (ik heb het ook aangezet) is er dan zwakke verlichting zichtbaar in het donker bij de pedalen, maar het ook zijn dat ik het mij heb verbeeld

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

• Thanks 1

Ok, ik heb tot nu toe nog niet in het donker gereden met de auto, dus zou best mogelijk zijn.

Op 22-8-2020 om 07:46, marijn.hak zei:

Volgens mij (ik heb het ook aangezet) is er dan zwakke verlichting zichtbaar in het donker bij de pedalen, maar het ook zijn dat ik het mij heb verbeeld

Klopt. Het betreft deze verlichting. Persoonlijk vind ik het jammer dat het alleen bij de bestuurder zit en (ook) niet bij de bijrijder.

• Thanks 1

@floyd ik heb het wel bij de passagierszijde (optie achteraf) echter blijft deze niet branden tijdens het rijden, alleen bij in- en uitstappen. 

Op 22-8-2020 om 07:34, Chris van Meer zei:

Hoi, in de voertuiginstellingen van mijn nieuwe wagon zit ook een vinkje voor Ambient Light (ik heb het menu in het Engels staan). Maar ik kan nu niet echt ontdekken wat dit effectief doet.

Van de handleiding word ik ook niet echt wijzer - anders dat er staat dat dan sfeerverlichting in- of uitgeschakeld wordt.

Weet iemand wat dit precies aanzet en onder welke omstandigheden?

Hi Chris, deze optie kom ik niet tegen in mijn auto (exact dezelfde uitvoering). Ambient Light kom ik ook niet tegen in de handleiding........of dit hetzelfde als omgevingslicht. Daarover vind ik wel iets maar dat heeft volgens mij met de verlichting buiten de auto te maken. 

In de handleiding wordt het "Sfeerverlichting" genoemd zag ik.

Het is zoals @marijn.hak zegt, als je in het donker rijdt is het pedalengedeelte bij de bestuurder zachtjes verlicht.
Bij mij was het uit mijn hoofd Setup -> Vehicle en dan zat het al op het eerste tabblad.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By theomonika
      3 September was het de grotedag   
      Kia Ceed GT-PlusLine DCT7 MY20 1.4 T-GDI
      in de kleur Deluxe White

Meteen wat dingen Gepimt
      Led Kentekenplaat Verlichting
      GT Line Logo er af en de GT Logo Rood er op
      Ceed CD rubberen matten vloermatten set GT-logo
      De Remenklauwen rood
      Ramen extra laten tinten
      Gt Metalen Deur plaatje
      Rode biesjes laten plakken zo dat hij op een GT lijkt
      Chromen Raamlijsten maar zwart
      achterklep spoiler al in huis

en nog op de to do lijstje
      Diffuser van de kia ceed GT al in huis
      uitlaat update staat in de planning 25 Sep

• By z0rk
      Hi,
      Ik heb een nieuwe kia e-niro gekocht in duitsland model jaar 2020 uitvoering vision echter heb ik natuurlijk alleen een duitse handleiding erbij gekregen en online op mijnkia kan ik ook alleen maar de duitse versie vinden. Weet iemand waar ik een volledig nederlandse versie kan vinden van deze handleiding? Bedankt!
    • By Flying_Dutchman
      Gisteren voor het eerst met de Niro-navigatie naar mijn dochter gereden. Stond ingesteld op snelst.
      Nou, de gekozen route was echt een drama. I.p.v.25 km werd die 38 km, ipv 30 minuten werd het 35 minuten.....
      Omdat ik eigenwijs was kreeg ik de opmerking van de Niro-navigatie "om beter naar de kaart te kijken". Ze werd er hopeloos van ..... 
      Mijn "oude" TomTom Premium Go is vele malen slimmer en geeft gewoon de snelste route. Ga die toch maar niet verkopen ..
      De vraag is: hebben meerdere gebruikers van deze Niro-navigatie (model 2020) dit soort problemen?
      Is het een instelling? Ik heb alle instellingen nagelopen maar zie niets vreemd.
    • By Xmoo
      Ik zie plots Ambient lighting bij de uitrusting ertussen staan.
      Ik weet wat het is en doet maar heeft iemand hier een voorbeeld van in de Niro? Op internet kan ik er niet veel over vinden, althans geen afbeelding of video.
    • By xl3laz3rx
      Vandaag dan eindelijk de sleutels van de auto mogen ontvangen. Eerste 200km eral op zitten, de auto bevalt super! 
      Morgen even kenteken verlichting aanpassen naar LED en in de achterbak ook LED verlichten erin zetten. 

Hier nog even wat foto's.

• Create New...