Jump to content
Sign in to follow this  
Gait

Cee'd 1.4 CVVT Sporty wagon benzine, maar klinkt als diesel

Recommended Posts

Al een hele tijd heb ik dat mijn motor blok onbelast klinkt als een diesel, je hoort de kleppen tikken lijkt het wel. Maar als je een beetje gas geeft is het weg. De ene garage zegt, nks aan de hand, maar bij de APK kreeg ik te horen dat ik snel langs moet komen, want het kan echt niet dat mijn motor dit geluid prduceert. Dat was een jaar naar het eerste consult waarbij de garage zei dat hoort bij deze auto's . . . . dus wellicht veel schade door slecht advies. Ook verbruikt hij olie, dus ik wilde toch eens nadenken over een oplossing. Ik ben handig genoeg om veel zelf te doen, maar diagnostiseren is soms best lastig. Werkplaatshandboeken zijn ook lastig te krijgen, ik heb net deze besteld; https://www.emanualonline.com/Cars/Kia/Ceed/KIA-Ceed-Workshop-Manual-How-To-Repair-Service-Download.html?currency=EUR&gclid=Cj0KCQjw1qL6BRCmARIsADV9JtbtkdWu-0PsSR1HABhy22Wfz_6Ywn5w-oZwyFFR7xQOC-DmvPnxu6IaAomkEALw_wcB. Hopelijk steed daat de juiste klep speling in, dan kan ik die controleren. Dus verdere tips zijn welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • By Flying_Dutchman
      Omdat mijn Niro PHEV in reparatie was (vervangen display) kreeg ik een e-Niro mee.
      Wat een feest, wat een power. In één woord: zalig.
      Ik reed op de limiter door Staphorst (30 km) en schakelde die uit bij einde 30-zone. Mijn rechtervoet was blijkbaar ongemerkt naar beneden gegaan want ik kreeg me daar een felle acceleratie. Oeps.
      Bij het begin van de rijbaan naar de A28 dacht ik: wat gebeurt er bij plank gas ...... . Ik heb 15 jaar een turbo diesel gehad en die kon erg snel accelereren. Maar deze e-Niro doet het nog veel feller. Wat een kracht!
      Het is jammer dat de auto geen caravan kan trekken, anders zou ik aan inruilen denken .... 
    • By Mth Fritsell
      Goedenmiddag
       
      Al een tijdje eigenaar van een kia rio 2013 1.4.
      Nu werkt de bediening aan de rechterkant op het stuur niet meer de trip en cruise.
      Zijn er meer mensen met dit probleem of weet iemand wat er aan de hand is?
      Ik hoor het graag van jullie
       
      Mvg matthijs
    • By Leonocento
      Hallo, ik zit met een probleem?
      ik heb sind 2 maanden een Kia Sportage uit 2012, na het starten  hoor je de motor nogal tikken, ik zal proberen te omschrijven wat ik hoor en wanneer.
      als ik in de ochtend de auto voor het eerst start hoor je de motor behoorlijk tikken , dit tikken hoor je vooral bij gas geven dus wegrijden bij stoplicht of bij verkeersdrempels  laat je het gaspedaal los dan is het een stuk minder maar bij,gas geven harder. 
       ik ben ermee terug geweest omdat ik 6 maanden bovag garantie heb. Eerste keer zeiden ze dat dit een bekend probleem is en inherent aan deze motor ligt. Na 1 maand ging het me irriteren , ben weer teruggeweest en toen hebben ze een motor flush uitgevoerd ( spoelen van het motorblok) , dit heeft niks geholpen er is ook een toevoeging in de tank gedaan om eventueel vuil op te lossen. De auto is altijd dealer onderhouden geweest, al zijn service beurten gehad, en heeft nu 116000 km gelopen. Heeft iemand een idee wat dit geluid kan veroorzaken. Zou het de distributieketting kunnen zijn met hydraulische spanner? De garage zegt ga gewoon rijden , je heb dit gemeld dus we weten ervan. Maar ivm de Corona maak ik eigenlijk nauwelijks kilometers. Het is jammer dat ik mijzelf behoorlijk irriteer aan het geluid. Hopelijk hebben jullie ideeën wat het tikken veroorzaakt.
    • By Leentje
      Ik heb dus zo een apparaat besteld om een sleutel met afstands bediening in mijn auto te plaatsen, omdat ik er gek van wordt om elke keer weer die sleutel om te draaien... Hoe moet ik zon apparaat installeren? Groetjes Leni!
    • By Rolandm
      Ik lees op verschillende forrums dat je met de Kia Niro met caravan geen last kunt hebben van een slippende of verbrande koppeling vanwege het feit dat de auto alleen op de electromotor optrekt wanneer je in de file staat.
      Volgens mij kan de koppeling wel degelijk verbranden als je met een caravan heel veel moet remmen en optrekken op een lange helling. Of begrijp ik de techniek niet goed?
      De electromotor zit voor zover ik weer voor de koppeling? Dat betekent dat als je electrisch wegrijdt wel dedelijk de koppeling wordt gebruikt omdat hij gewoon schakelt. Dus als je in een lange file rijdt waarbij de weg ook nog eens omhoog gaat, heb je volgens mij net zo'n nadeel met deze DCT als met een regukiere handbak want de bak zal telkens slippen bij wegrijden. 
      De reden dat ik dit vraag is dat op een caravan forum men beweert dat bij een DCT evenals bij een CVT bak geen slip kan oprteden en dat de koppeling dus niet kan verbranden. Bij de Toyota CVT weet ik wel dat de bak niet schakelt en dat de auto op de elctromotor weg kan rijden zonder tussenkomtvan de koppeling. Maar bij mijn Niro is dat volgens mij niet het geval. Deze schakelt wel degelijk als ik wegrijd dus treedt er slip op als ik met mijn caravan op een 12% helling in de file bergopwaards rij en dus kan de koppeling gewoon verbanden bij zware belasting.
      Heb ik ongelijk? Wie o wie kan mij duidelijkheid verschaffen.
       
×
×
  • Create New...