Jump to content
JanHeer

Uvo app maakt geen verbinding met auto

Recommended Posts

Geacht forum,

sinds augustus tevreden bestuurder van de e-Niro.

Handig vind ik de app die bij de auto gebruikt kan worden.

Nu wel een probleempje, sinds donderdag 15 oktober kan de aap geen verbinding met de auto maken.

iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn, kan ik dit zelf oplossen?

met groet 

Jan

Ik had dat gisteren ook bijna de gehele ochtend maar heeft zichzelf opgelost. Misschien met een paperclip een reset doen en dan nog eens proberen?

Hier zelfde probleem zal wel aan de kia server liggen .

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

4 uur geleden, Bram E-Niro zei:

Denk het ook. Als de UVO-app niet werkt, maar daarvoor probleemloos, kun je beter niets doen en het een paar uur later (de volgende dag) weer proberen.
Ook ik kon de 15e maar moeizaam contact maken met de auto. Was daarvoor en gisteren ook heel erg traag. Nu, zaterdagavond de 17e, werkt het weer lekker vlot.

Kan ik ergens de status van de servers checken?

Ik heb ook de dealer om een reactie gevraagd.

groet

Jan

Nu werkt het weer bij mij . Verder niks gedaan alleen afgewacht .

Forum leden,

De dealer heeft geadviseerd om het een reset te doen, door indrukken van dit kleine knopje op het dashboard wordt ook de 4g verbinding opnieuw ingesteld.

Dat was voor mij de oplossing.

Ik kan weer via de app de status van de auto opvragen, zeer handig bij laden.

met groet en bedankt voor jullie hulp.

Jan

Vandaag maar eens een reset proberen, De app deed het een tijdje weer maar nu lijkt hij weer geen contact met de auto te krijgen.

Kreeg dus weer geen verbinding met de auto en op de korte rit vandaag zag ik dat de verkeersinfo ook niet getoond werd (en dat het op TMC stond). In de setup gerpobeerd om de UVO verbinding te activeren maar dat werkte niet. Reset gedaan en nu alles weer naar behoren. En ook via de app kan ik weer de info van de auto krijgen.

2 uur geleden, Marc Fellman zei:

Kreeg dus weer geen verbinding met de auto en op de korte rit vandaag zag ik dat de verkeersinfo ook niet getoond werd (en dat het op TMC stond). In de setup gerpobeerd om de UVO verbinding te activeren maar dat werkte niet. Reset gedaan en nu alles weer naar behoren. En ook via de app kan ik weer de info van de auto krijgen.

hier werkt het nu wel dus lijkt echt aan jou voertuig te liggen dit maal . Rechts boven op je scherm van je navi wel uvo verbinding ? 

Nu wel weer, de eerste keer ging het "vanzelf"(?) over. Nu in het voertuig dus duidelijk dat UVO geen verbinding had. Vond het al vreemd dat de groene markeringen niet meer op de MAP getoond werden. Toen viel ook het TMC op maar activeren van UVO was niet mogelijk in de setup enkel na de reset via het knopje naast de volume/power knop.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Psylor
      Beste mede E-Niro rijders.
      Deze post is dient puur ter info voor elektrische Kia rijders die naar de Eifel gaan.
      Begin september dit jaar zijn we voor vakantie naar de Duitse Eifel geweest met m’n E-Niro MY20. In grote lijnen is het daar goed te doen, alleen m.b.t. het opladen wil ik graag wel m’n ervaring met jullie delen:
      - Center Parcs Eifel heeft van zichzelf electrische auto’s rijden. Maar de laadpalen zijn alleen voor hun. Niet voor de gasten...
      - Snellaadstation van Vitra in Daun herkend de E-Niro niet. Slaat hierdoor in foutmelding en landen is onmogelijk. 11 - 22 kW laden werkt wel gewoon.
      - Ionity palen langs de A1 bij het tankstation Ander BAB, Niederöfflingen, herkennen de Kia E-Niro ook niet. Zegt eerst dat de accu op 20% zit (dit klopt ook) maar zodra het laden begint schiet die naar “laden voltooid. Er is dan nog geen 1 procent geladen. Snellaadstations van EnBW werken wel, deze zijn tevens bij 50% goedkoper
      - In plaatsen als Cochem en  Koblenz kan je “gratis” in het centrum parkeren als je aan het opladen bent. Je betaald wel voor het opladen.

Hoewel alleen bij aankomt even een spannend moment hadden door weigerende snellaadstations en gewone laadpalen in de Eifel schaars zijn, hebben we niet echt problemen met elektrisch rijden gehad. 
      Hopelijk krijgen de snellaadstations van Ionity Duitsland en Vitra nog wel een software update. Maar als je deze kant uit gaat, wees alert hierop
    • By Flying_Dutchman
      Ik rijd nu bijna 3 maanden in de Niro PHEV modeljaar 2020. In het midden van het dashboard zit daar een groot display (schijnt nieuw te zijn voor dit bouwjaar?).
      Dit display is "in rust" verdeeld in 3 vakjes welke je zelf van een functie kan voorzien (zgn widgets).

Het display in mijn auto werkt zeer slecht. Dit is door de dealer erkend en er wordt een nieuwe gemonteerd zo gauw deze binnen is (bestelling loopt al vele weken, blijkbaar niet op voorraad in Nederland en Korea).
      Mijn vraag is: hebben meerdere eigenaren van een nieuwe PHEV last van een display die meer niet dan wel functioneert? Of ben ik de enige met domme pech ..... 
      Klachten (niet allemaal):
      Het is vaak niet mogelijk om het opstartscherm met veiligheidsopmerkingen te bevestigen: ook al sta je stil, het lukt niet. Je kijkt dan vele minuten tegen dit scherm totdat ineens het home-scherm (met de 3 vakjes) zichtbaar wordt. Mocht het home-scherm zichtbaar zijn dan zie ik ongeveer de helft van de keren 3 ronddraaiende cirkels (de zandlopers in nieuwe uitvoering). Dit neemt soms tot 10 minuten in beslag waarna de vakjes gevuld worden met widgets. Het meest linkse vakje is voor de navigatie. Deze is bijna altijd voorzien van een ronddraaiende cirkel, ook als de andere 2 vakjes al wel iets laten zien (de radio en de batterijstatus). Het drukken op de CLIMATE knop doet niets, op een hoge uitzondering na. Mocht ik de temperatuurknoppen in beeld krijgen dan veranderen de waardes niet als ik aan de knoppen draai. Omdat ik een TomTom in gebruik heb, heb ik het meest linkse vakje van een andere widget voorzien: climate. Nadat de auto een nacht geparkeerd is geweest verschijnt de navigatie-widget weer, alsof er niets veranderd was. Via de setup kan ik het wel weer wijzigen, maar de volgende dag is het toch weer de navigatie (als je mazzel hebt, meestal is het de "zandloper").
      Na een harde reset via het menu (fabrieksinstellingen) werkt het display prima, voor één keer. Zo gauw je de auto geparkeerd hebt en terugkomt is het weer knudde. Ook de paperclip-reset geeft geen verbetering.
      Het schermpje recht achter het stuur werkt wel goed! Alleen als de navigatie op het hoofdscherm niet werkt zie je in het stuurscherm ook geen navigatie en maximale snelheid.
      Het is nu wachten op een vervangend display-unit. Hopelijk gaat dat de monteurs lukken zonder zichtbare beschadigingen te veroorzaken.

Ik heb deze klacht over het grote display al eerder gepost. Alleen kan ik daar niet meer in, en velen met mij. Hopelijk werkt deze post wel (nu geen foto's ter illustratie).
    • By Zarpax
      Beste allemaal,
      Ik ben sinds kort Kia E-Soul eigenaar en ik ben erg blij met de auto. Ik heb er al 1000km op zitten en er zullen ongetwijfeld vele km's volgen.
      Wat mij tot nu opvalt is dat de DAB+ radio niet laat zien welke artiest met welk liedje wordt afgespeeld. Die informatie wordt volgens mij standaard de ether ingestuurd, maar de DAB+ radio van mijn KIa kan dit niet weergeven. Of is er een manier om dat wel voor elkaar te krijgen? Of wachten op een update?
      Ik had hiervoor een oude Magentis met een nieuw hifi-systeem van Pioneer. Deze Pioneer radio had een spotify app zodat je via bluetooth verbinding met je mobiel ook je spotify kan beluisteren. Het is jammer dat de Kia radio dit niet heeft.

Als er iemand hier tips en trucs heeft voor het infotainment systeem dan hoor ik het graag.
      Alvast bedankt,
    • By richard.vels
      Hallo,

Mijn Kia heeft 3 weken geleden de laatste software update gehad via de dealer. Nu ontdek ik dat ik sinds 26 september geen online verbinding meer heb met de UVO app en de online diensten vanuit de auto.

Iemand dezelfde ervaring hiermee?

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

• Create New...