Jump to content

Recommended Posts

Wie kan mij helpen met het volgende probleem.

Tijdens het vervangen van de koplampen van de KIA van mijn vriendin had ik de sleutels in het contact zitten omdat ik de lampen achter had gecontroleerd na het vervangen. Aan de bijrijderszijde is bij het loshalen de motor van de hoogte verstelling gaan werken.

Snel de boel uitgezet en daarna lamp vervangen, maar me verder niet gerealiseerd dat de koplamp waarschijnlijk verkeerd staat afgesteld. Het is gelukkig de lamp RV, bijrijderszijde, dus ik kan er redelijk bij met mijn maat 10 handen.

Vraag is niet hoe ik de lamp vervang, maar hoe ik de hoogteverstelling reset zodat beide lampen in dezelfde stand staan. Monteren van de lamp kan maar op twee manieren volgens mij: goed of fout:) Dus het kan ook zijn dat de lamp niet goed in de fitting zit, maar ik heb dat twee keer gecontroleerd.

BVD,

Dirk

Als iemand me vertelt waar ik me even kan voorstellen, dan doe ik dat ook nog even.

De koplampverstelling werkt gelukkig als een soort servomotortje; het duimwieltje geeft een signaal voor bijv. "Stand 3" en het motortje gaat naar die stand en stopt.
Als je het motortje loskoppelt, de knop van stand verandert en dan het motortje weer vastzet gaat dat "gewoon" naar de dan ingestelde stand.
Ik denk dus niet dat er wat aan de hand is.

Je kunt het evt. redelijk controleren door de auto haaks op een muur te zetten met licht aan; het horizontale deel van het beeld moet dan in principe op gelijke hoogte liggen.

23 uur geleden, Murcielaygo zei:

De koplampverstelling werkt gelukkig als een soort servomotortje; het duimwieltje geeft een signaal voor bijv. "Stand 3" en het motortje gaat naar die stand en stopt.
Als je het motortje loskoppelt, de knop van stand verandert en dan het motortje weer vastzet gaat dat "gewoon" naar de dan ingestelde stand.
Ik denk dus niet dat er wat aan de hand is.

Je kunt het evt. redelijk controleren door de auto haaks op een muur te zetten met licht aan; het horizontale deel van het beeld moet dan in principe op gelijke hoogte liggen.

Bedankt voor de snelle reactie. Morgenmiddag even proberen, nadat ik de stekker van de servomotor heb gevonden:) Ik laat wel weten of ik het hiermee heb opgelost en het dus een quick fix was.

Edited by JAL
tekst aangevuld

De servomotortjes zitten "naast" de doppen voor de lampen, richting de binnenkant.
Klein stekkertje met 3 of 4 draden uit mijn hoofd. Achterop het motortje zit ook de stelschroef voor koplamphoogte.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Ferry Bakker
      Hallo
      ik heb een Picanto 2012 zonder stuurbediening, als ik een stuur met alle bediening er in plaats werkt het dan ?
      radio ziet er het zelfde uit.

mvg Ferry
    • By Yuanes
      Te koop een zeer nette Kia Picanto in de juiste kleur en met betrouwbare 1.2 Cvvt motor! Reden van verkoop is de aanschaf van een nieuwe auto. Auto heeft altijd netjes op zijn tijd zowel een grote als kleine ondershoudsbeurt gehad. Laatste grote beurt was begin dit jaar incl. nieuwe voorbanden. Kortom nooit op bespaard. Let op afspraak voor een nieuwe APK keuring staat al ingepland!  

Deze orginele geleverde Nederlandse auto heeft 146693 km gelopen en is voorzien van talloze opties zoals:
      Link naar marktplaats!
      Led verlichting voor en achter Climate control Cruise control Multifunctioneel stuur Bluetooth voor zowel muziek als telefoon USB (MP3) / AUX / iPod Keyless entry en start Elektrische ramen voor Elektrische ramen achter Elektrisch verstelbare buitenspiegels Elektrisch inklapbare buitenspiegels Centrale deurvergrendeling (automatisch) 5-deurs Achterbank in delen neerklapbaar Lichtmetalen velgen
      Algemene informatie
      Aantal deuren: 5
      Kleur: Grijs metallic

Technische informatie
      Aantal cilinders: 4
      Transmissie: 5 versnellingen, handgeschakeld
      Aandrijving: Voorwielaandrijving
      Bandenmaat: 165/60 R14
      Acceleratie (0-100): 11,4 s
      Topsnelheid: 171 km/u

Maten
      Afmetingen (LxBxH): 360 x 160 x 148 cm
      Wielbasis: 238 cm

Gewichten
      Ledig gewicht: 830 kg
      Laadvermogen: 540 kg
      GVW: 1.370 kg
      Max. trekgewicht: 700 kg

Interieur
      Bekleding: Stof
      Interieurkleur: Zwart
      Aantal zitplaatsen: 5

Milieu en verbruik
      Brandstofverbruik in de stad: 5,9 l/100km (1 op 16,9)
      Brandstofverbruik op de snelweg: 3,9 l/100km (1 op 25,6)
      CO2 uitstoot: 109 g/km
      Emissieklasse: Euro 5

Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)

Financiële informatie
      Motorrijtuigenbelasting: € 56 - 63 per kwartaal!

• By Nir00tje
      Ik heb nu iets simpels maar kom er niet uit.

Dinsdag kreeg ik de melding dat mijn bandenspanning te laag was. Keurig wordt dan gevisualiseerd welke druk welke band heeft. Rechtsachter was gedaald naar 2,1 BAR, de rest was 2,2 BAR.
      Nu heb ik alle banden tot 2,5 BAR bijgevuld maar de melding gaat niet weg. Ook niet nadat ik inmiddels weer 40km gereden heb.
      Bovenin branden nog steeds de twee oranje waarschuwingslampjes terwijl alle banden volgens het TPMS-scherm een druk van 2,3 BAR hebben.
      Weet iemand hoe ik deze melding weg krijg? In de manual lees ik hier niets over.
    • By tokoroko
      Ik heb mijn 2e Picanto gekocht , de eerste was mijn goed bevallen.
      Het wordt een zwarte.
      Wordt in januari geleverd .
      Heb hem dit jaar nog gekocht omdat in 2021 ook over de BPM 21% belasting moet gaan betalen.

• By capono
      Opnieuw geplaatst omdat vorig bericht fouten bevatte.
      Zijwindschermen voor de voordeuren van een 5-deurs Picanto. Licht getint. Klikmontage tussen raam en raamrubber
      In goede staat. Heb ze er een paar weken opgehad, maar vind ze toch niet zo mooi staan op een rode auto.
      Alleen afhalen in Culemborg, ze worden niet verzonden.
      Toepasbaar op:
      PICANTO (TA) | 2011.05-heden - 1.0 - 998ccm, 69pk, 51KW - G3LA
      PICANTO (TA) | 2015.04-heden - 1.0 - 998ccm, 67pk, 49KW - G3LA
      PICANTO (TA) | 2011.05-heden - 1.0 Bi-Fuel - 998ccm, 82pk, 60KW - B3LA
      PICANTO (TA) | 2013.08-heden - 1.0 LPG - 998ccm, 67pk, 49KW - B3LA
      PICANTO (TA) | 2011.09-heden - 1.2 - 1248ccm, 85pk, 63KW - G4LA

Hier heb ik ze aangeschaft: https://www.winparts.nl/ruiten--amp--toebehoren/ruiten--amp--toebehoren/zijwindschermen/c185.html
  • Create New...