Ga naar inhoud

Nieuwe navigatie software


Mijn 4e KIA CEED
Ga naar de oplossing Opgelost door Danny_57,

Aanbevolen Berichten

Ik kwam deze foto tegen en daar staat wel een camera op??
cd5b6a764fd197487fa99ad11de57e50.thumb.jpg.80eddc1aaf86932deadb80c1b8967ebc.jpg
Dat is mijn auto, met de update van medio zomer. (Eind augustus bij de dealer geweest).

Dit was is niet de update met het paarse scherm en als ik het zo lees moet ik die update ook niet moeten willen....

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 5 weken later...

Ik heb vorige week ook een Software update gekregen omdat mijn UVO geen verbinding meer maakte met het internet waardoor ik mijn weerbericht niet meer van mijn Splitscreen (10.25") kon aflezen. De Kia dealer vertelde dat zij het systeem gingen updaten. Tot mijn grote verbazing kreeg ook ik het nieuwe paarse zonder Splitscreen afschuwelijke update. De radio modus vind ik overigens ook afschuwelijk. Ook is het vervelend dat je alle instellingen opnieuw moet programmeren.

Wat is trouwens het nut van een onduidelijke kaart op het starscherm? 

Ik zie in de instellingen onder "Scherm" dat je een Splitscreen kunt instellen, maar na het instellen kan ik deze nergens vinden! Weet iemand waar die Splitscreen wel te zien is?

Ik wil mijn Splitscreen terug!!!!:taz:

IMG_2357.jpg

IMG_2358.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


De splitscreen zie je als je Map, of Radio, of Media kiest. Je kunt dan bijvoorbeeld bij je radio scherm over je splitscreen vegen om daar andere info te krijgen. Kia doet er blijkbaar alles aan om je ogen op je informatiescherm te krijgen i.p.v. op de weg. Ik merk dat het niet mee helpt aan de verkeersveiligheid. Ik kreeg ook te horen dat mijn systeem een update nodig had omdat ik steeds de verbinding met Kia Live kwijt raakte. Na de update heb ik deze problemen nog steeds. Nu was weer advies van de dealer om mijn systeem volledig te resetten en opnieuw bij Kia Uvo aan te melden. Dit is gedaan, met als resultaat dat ik nog steeds dezelfde verbindingsproblemen heb. Ook in mijn familie een Kia Ceed met dezelfde problemen. Als wij onze Kia gaan rijden, zorgen wij altijd een paperclip bij ons te hebben, want alleen na het indrukken van de reset button met de paperclip maakt hij weer verbinding met Kia Live en kun je je navigatie weer gebruiken. Helaas de Kia net vorig jaar gekocht, maar hierna wordt het zeker geen Kia meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag de Proceed opgehaald van een 30.000 km beurt, ik had tevens het verzoek gedaan om de navigatie/media systeem niet te updaten.
Gelukkig hebben ze geluisterd en heb ik nog het iets oudere maar fijn systeem ;-) 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Ze hebben mij de auto verkocht alsof er TomTom inzat. Dit blijkt Here maps te zijn en ik vind de routes aanwijzingen wel prettig maar de kaart zelf met de lijn van de route niet, een rotonde is bijna niet zichtbaar als een rotonde, daar moet je verder voor inzoomen.
Verder het intoetsen van de route is vreselijk slecht. Ik ben gewend aan een plaatsnaam intoetsen dan een straat en dat je tijdens het typen al de suggesties krijgt. Inspreken met spraak werkt wel maar heb liever eerst suggesties zoals bij TomTom. Verder kloppen de routes vaak niet goed vergeleken met TomTom waardoor ik toch vaak de telefoon gebruik met TomTom Go.

Al met al een beetje een gemiste kans. Alle snelheid kloppen ook nog steeds niet. Nog steeds 120 en 130. Het wordt ook nog steeds op die snelheden berekend dus bij grotere afstanden klopt er geen bal van de aankomsttijd.

En ik mis inderdaad de resterende afstand en tijd en aankomsttijd in 1 scherm (zoals alle andere navigatiesystemen). Beetje muggenziften maar als je er aan gewend ben mis je het gewoon.

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ze hebben mij de auto verkocht alsof er TomTom inzat. Dit blijkt Here maps te zijn en ik vind de routes aanwijzingen wel prettig maar de kaart zelf met de lijn van de route niet, een rotonde is bijna niet zichtbaar als een rotonde, daar moet je verder voor inzoomen.
Verder het intoetsen van de route is vreselijk slecht. Ik ben gewend aan een plaatsnaam intoetsen dan een straat en dat je tijdens het typen al de suggesties krijgt. Inspreken met spraak werkt wel maar heb liever eerst suggesties zoals bij TomTom. Verder kloppen de routes vaak niet goed vergeleken met TomTom waardoor ik toch vaak de telefoon gebruik met TomTom Go.

Al met al een beetje een gemiste kans. Alle snelheid kloppen ook nog steeds niet. Nog steeds 120 en 130. Het wordt ook nog steeds op die snelheden berekend dus bij grotere afstanden klopt er geen bal van de aankomsttijd.

En ik mis inderdaad de resterende afstand en tijd en aankomsttijd in 1 scherm (zoals alle andere navigatiesystemen). Beetje muggenziften maar als je er aan gewend ben mis je het gewoon.

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk



Hoezo draai je niet Google maps via android auto of apple car , ik kan wel overweg met de originele navigatie maar zoals je zei : de invoer laat echt te wensen over.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites



Hoezo draai je niet Google maps via android auto of apple car , ik kan wel overweg met de originele navigatie maar zoals je zei : de invoer laat echt te wensen over.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ik heb Android auto een kans gegeven maar ben geen grote fan van Google maps navigatie, wel van maps zelf hoor en TomTom komt als het goed is dit jaar ergens pas beschikbaar op Android Auto.

Apple carplay via mijn werktelefoon al niet veel beter.

Met name de bediening is niet prettig, vind ik althans. Ook is de radio niet te gebruiken en ik ben gewoon een fervent radioluisteraar. Ja kan ook via Deezer (die wel via Android auto werkt) maar ook dan is de bediening zwaar ruk.

Wellicht verbeteren ze dat nog in de toekomst. Maar ben er bang voor.

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb Android auto een kans gegeven maar ben geen grote fan van Google maps navigatie, wel van maps zelf hoor en TomTom komt als het goed is dit jaar ergens pas beschikbaar op Android Auto.

Apple carplay via mijn werktelefoon al niet veel beter.

Met name de bediening is niet prettig, vind ik althans. Ook is de radio niet te gebruiken en ik ben gewoon een fervent radioluisteraar. Ja kan ook via Deezer (die wel via Android auto werkt) maar ook dan is de bediening zwaar ruk.

Wellicht verbeteren ze dat nog in de toekomst. Maar ben er bang voor.

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk


Begrijpelijk . Als je Android auto gebruikt dat is wel minder fijn dan Apple CarPlay . Ik gebruik nu Apple CarPlay en dan heb ik de radio gewoon op de achtergrond aanstaan . Dat werkt bij mij wel iig apple CarPlay aanzetten en dan de radio knop indrukken op je multimedia scherm zelf . Dan als de radio weer aanstaat gewoon terug via je hoofd scherm naar Apple car play en dan werkt de radio op de achtergrond.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 21-1-2021 om 13:24, Luxata zei:


Begrijpelijk . Als je Android auto gebruikt dat is wel minder fijn dan Apple CarPlay . Ik gebruik nu Apple CarPlay en dan heb ik de radio gewoon op de achtergrond aanstaan . Dat werkt bij mij wel iig apple CarPlay aanzetten en dan de radio knop indrukken op je multimedia scherm zelf . Dan als de radio weer aanstaat gewoon terug via je hoofd scherm naar Apple car play en dan werkt de radio op de achtergrond.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Werkt bij Android auto exact hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Hallo Allemaal,

wie kan me vertellen welk kaartmateriaal wordt gebruikt op de kia ceed. ik heb een nieuwe kia ceed gekregen op 6 januari 2021 en ik vroeg me af of je ergens kan checken welk navigatiesoftware gebruikt wordt? is het tomtom of is het here? 

Onlangs reeds ik de bebouwde kom en mijn navigatie gaf aan dat je daar 80! km per uur mocht rijden?! ben nog nooit een dorp/stad tegengekomen waar je binnen de bebouwde kom 80km per uur mag ;)

Groetjes,

Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 maanden later...

Iemand al bekend of het audio system van het 10" scherm por/ceed te 'kraken' is.

Met het MY19 model in mijn vorige proceed en het 7" display ging dat wel.

(Door in het menu bij de klok het scherm op een bepaalde volgorde aan te tikken)

 

Waarom wil ik dat weten?

Ik zou willen weten of ik in het Android menu de hotspot kan aanzetten en dus op de databundel van de Kia kam meeliften.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...
Op 21-1-2021 om 12:17, Vinz3nt zei:

Ik heb Android auto een kans gegeven maar ben geen grote fan van Google maps navigatie, wel van maps zelf hoor en TomTom komt als het goed is dit jaar ergens pas beschikbaar op Android Auto.

Apple carplay via mijn werktelefoon al niet veel beter.

Met name de bediening is niet prettig, vind ik althans. Ook is de radio niet te gebruiken en ik ben gewoon een fervent radioluisteraar. Ja kan ook via Deezer (die wel via Android auto werkt) maar ook dan is de bediening zwaar ruk.

Wellicht verbeteren ze dat nog in de toekomst. Maar ben er bang voor.

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
 

Ik vind zelf ook TomTom het prettigst, misschien kun je TomTom Amigo proberen voor Android Auto?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 5 weken later...

Ik ben van de week weer naar de Kia geweest voor een zomer pitstop en het updaten van de kaarten van mijn navigatie.

Ik was voor de update superblij met mijn Apple CarPlay omdat deze mijn hele 10,25" scherm bevatte, wat echt een fijne ervaring was. Maar wat schetst mijn verbazing!!! Na de update her CarPlay scherm met de helft afgenomen en zie je nu aan de rechterzijde een CarPlay icoon met de naam van mijn telefoon.

Ik raak steeds meer teleurgesteld in de software updates van Kia!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...