Jump to content
Mijn 4e KIA CEED

Nieuwe navigatie software

Recommended Posts

Is er al informatie over de Kia ceed3 navigatie software 2020? Na de onderhoudsbeurt ziet het er ineens heel anders uit. Geen bos atlas opmaak meer maar grijzer en het werk ook best wel anders?  Op mijnkia vind ik alleen de 2019 handleiding die is oud

Afgelopen dinsdag upgrade nieuwe navigatie software. Dit is de slechtste upgrade die ik mee heb gemaakt. Het informatieve beginscherm is vervangen door een zwart scherm met enkel datum en tijd en en nauwelijks zichtbare navigatie. Op de kaart zelf zijn de waarschuwingen voor files of ongevallen en de wegnummers nauwelijks meer te lezen. Ik was blij met het nieuwe 10.25” scherm, maar dit is door deze upgrade wel een domper geworden. Slechte zet van KIA.

Btw, handleiding is via QR code te downloaden. Deze QR code krijg je als je handleiding kiest bij menu.

Ik heb niet het 10 maar 8 inch scherm hier is de productie mee gestart. Gisteren zitten puzzelen  ik ben eigenlijk verrast kan veel meer en is ook niet zwart maar melk kleur.

Ben op niet happy met de laatste update. Het ziet er veel minder mooi uit, bij een trajectcontrole blijft ie piepen zodat ik altijd net geluid uit rij. Ook kan je de reistijd naar je bestemming niet meer zien en ik vind de kaarten te veel uitgezoomd staan. Ook kan je dit niet lekker instellen, want die grens ligt ergens bij de 100kmh. Al met al vind ik de update echt een downgrade van het navigatiesysteem. Heel jammer.

Op 25-10-2020 om 14:27, Starry zei:

Ook kan je de reistijd naar je bestemming niet meer zien................

kan wel, je kan een keuze maken uit aankomsttijd en hoe lang het nog duurt (door erop te tikken).

kan wel, je kan een keuze maken uit aankomsttijd en hoe lang het nog duurt (door erop te tikken).

Ah ok, maar niet tegelijk. Wat eerst wel kon.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik denk dat ik nog maar even wacht met de update...

Of tot dat de nieuwe update uit is Apple carplay / android auto met google maps gebruiken ? Ik vind dat persoonlijk sws een stuk fijner dan ingebouwde navi

Ben toevallig bij de Kia dealer vandaag. Net mijn mening gegeven over de achteruitgang van de Navigatie update vergeleken met de vorige versie. Ze hadden er nog niemand over gehoord, maar gaven aan om dit zelf even bij Kia Nederland neer te leggen omdat de mening van een klant als belangrijker wordt gezien dan een bevinding van de dealer.
Dus als wij onze mening daar neerleggen zal er vermoedelijk sneller een update moeten komen, denk ik. Het is in ieder geval het proberen waard.

Dit kreeg ik ook van mijn KIA dealer te horen. Ik wou eerst even kijken of er meer negatieve ervaringen waren. Dus op naar KIA Nederland.

Mijn navigatie hebben ze vorige week ook geupdate en vind het ook een ramp!!!!

Ik wil graag terug naar de oude versie maar de dealer geeft aan deze versie niet te hebben alleen de updates...

Is het mogelijk om naar de oude versie terug te gaan??

Heb ik ook aan mijn dealer gevraagd en dit kan niet. De dealer zelf vond de nieuwe navigatiesoftware ook niet geweldig, maar probeerde het toch nog positief te verkopen, wat natuurlijk logisch is. Wel gaf hij aan dat hij problemen ervaarde met de UVO connect app. Deze gaf vertraagde meldingen door. Ik heb hier zelf ook regelmatig last van. Vorige week nog had ik een route naar de auto doorgestuurd, en de volgende dag kon mijn navigatiesysteem niet meer online de routebegeleiding laden. Gevolg, de navigatie was helemaal niet bruikbaar meer. Ik kon niets meer instellen. Pas toen ik weer mijn paperclipje erbij pakte en het systeem gereset had, kwam mijn routebegeleiding ineens weer in beeld. Ik denk zelf dat er twee problemen aan de hand zijn bij deze versie. De servers van Kia werken niet optimaal, en een geheugenprobleem in de auto zelf. Dit gebeurt ook wel eens bij modems of routers en als je dan een reset doet, werkt het weer. Laten we het er maar op houden dat dit gevolgen zijn van huidige tijd. Ik denk dat het streven tegenwoordig is om sneller nieuwigheidjes op de markt te brengen, dan een gedegen ontwikkel en testprocedure te volgen.

Beste Danny,

Krijg jij wel snelheidscontroles te zien en kun je ze eventueel toevoegen, in de vorige versie had ik een soort van camera knopje

om een controle te melden deze heb ik nu ook niet meer.

Sjors

Ik krijg wel snelheidscontroles te zien, maar het camera knopje zie ik niet meer.

Ik ga dit nog een keertje voor je checken. Bij mij verdwijnt de linker kolom. Ik kom er op terug.

41 minuten geleden, Danny_57 zei:

Ik ga dit nog een keertje voor je checken. Bij mij verdwijnt de linker kolom. Ik kom er op terug.

Ik heb de niro met breedbeeld scherm, maar bij mij verdwijnt de linker kolom ook steeds..en het geluid en begeleidingsstem kun je NIET meer met de volumeknop regelen..maar via luidspreker icoontje touchscreen..tevens is het flitsicoontje ook verdwenen..

Nee ben geen fan van deze software..mis vooral mijn 3 schermen...

Edited by SatJunk

Heb contact gehad met kia nederland en het is niet terug te zetten naar de oude versie

Wat ik overigens ook heel vreemd vind is dat ik de scherm instellingen niet kan aanpassen..

heb je hier ook ervaring mee?

IMG_20201109_135619604_HDR.jpg

Vandaag gekeken naar flitsericoontje. Geen flitsericoontje bij mij, maar ben niet langs een flitspaal gereden ;)

Voorheen stond deze inderdaad standaard aan zodra verbinding had met Kia Live.

Begin bijna te denken dat er een beta versie van software uitgerold is.

Is er iemand wel tevreden en enthousiast over de nieuwe update? Ik lees veel ontevreden reacties op de fit forum. Aanstaande maandag ga ik voor klein onderhoud naar de Kia garage en dan zullen ze ook een update doen. De garage zei overigens dat zij nog geen negatieve reacties op de nieuwe update hebben gehad.... Of zijn er toch verbeteringen welke noemenswaardig zijn? 

Ik laat maandag de update anders niet uitvoeren... En wacht dan de verbeterde versie wel af.

Over het algemeen ben ik niet tevreden over de update.

Tuurlijk is het niet één en al slecht.

Je kunt nu profielen instellen (2 + gast) voor als je met meerdere mensen die auto deelt. Deze kunnen dus allemaal hun instellingen hebben. Zelf gebruik ik dit niet.

De spraakherkenning van het systeem (dus niet Siri via AppleCarPlay) werkt wel beter naar mijn mening. 

Ik heb contact gehad met kia nederland aangezien ik het omslachtig vind om gewoon een plaats en staat in te voeren

-Je de tijd dat  je vertraging hebt niet meer in beeld ziet

-De paarse kleur niet aan te passen is.

onderstaand hun reactie:

Dank voor uw reactie. Het is inderdaad niet mogelijk de paarse kleur aan te passen. De wijze van invoeren van het adres is veranderd, dit is voor bepaalde situaties een voordeel maar kan ook als nadelig worden ervaren. Wij hebben deze feedback reeds teruggekoppeld naar het ontwikkelaarsteam in Korea. Ik kan er geen enkele uitspraak over doen of en al dan niet wanneer dit aangepast wordt.

Het positieve aan jouw bericht is dat ze in ieder geval een terugkoppeling hebben gegeven aan het ontwikkelaarsteam in Korea. Ik kreeg onderstaande melding terug. Misschien moeten ze nu wel omdat dealers ook niet tevreden zijn?

Dank voor uw bericht richting Kia Motors Nederland.
Vervelend om te horen dat u niet tevreden bent over de nieuwe update van UVO Connect, Phase 2.
Kia doet er alles aan het product te verbeteren, helaas kan Kia Motors niet de update maken die voor elke gebruiker naar wens is.
Indien u vragen heeft over de nieuwe update, adviseer ik u met uw Kia-dealer contact op te nemen zodat zij u van nadere informatie kunnen voorzien.

Veel rijplezier toegewenst!

Met vriendelijke groet / Kind regards,
Kia Motors Nederland B.V.