Jump to content
bswuste

Wel een alarm, geen lampje

Recommended Posts

Ik ben in het bezit van een Kia Rio uit 2013.
Vandaag, bij wegrijden, ging er een ping alarm af in de auto. Ik zag geen lampje branden op het dashboard en de auto reageerde normaal.
Het alarm was niet constant. De benzine meter stond nog op een kwart en het dashboard gaf aan dat ik nog 250 km kon rijden.
Ten tijde dat ik op de snelweg reed (ongeveer 5 minuten later), was het even weg en daarna kwam het onregelmatig terug. Nog steeds geen lampje op het dashboard.
Na een aantal kilometers bleef het constant pingen, maar nog steeds geen lampje.
Uiteindelijk ben ik toch maar gaan tanken en daarna was het over. (tenminste ik heb daarna het niet meer gehoord)
Iemand al eens eerder zo'n probleem/ervaring gehad?

Ja dat heb ik ook wel eens gehad 

en later had ik pas door dat ik iets naast me op de bijrijders stoel had gezet waardoor ik een  gordel melding kreeg waarvan het lampje rechts naast de radio zit en dus niet opvalt 

• Like 2

Ok, dank je wel voor de tip. Dit zou inderdaad ook een mogelijkheid kunnen zijn.
ik had inderdaad wel iets op de bijrijdersstoel staan en heb het denk ik verschoven bij het tanken, want daarna heb ik er geen last meer van gehad.
Ik houd het in de gaten.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Miroy
      Beste forumleden, 
      Ik zag dat ik mijn voorsteltekst op een verkeerde plek had geplaatst. 

Mijn naam is Miroy en ben sinds kort de zeer blije bezitter van een Kia Picanto Comfortplusline Navigator. De Picanto is een occasion uit 2018 en zo goed als nieuw (maar 7500 km gereden). Dus ik voel me een ongelofelijke geluksvogel dat ik deze auto ben tegengekomen en heb gekocht.
      Ik heb hiervoor Suzuki en Daihatsu gereden. Ik vind de Picanto zeer ruim uitgerust met alle toeters en bellen en hij rijdt lekker. 

Enige (zeer kleine) minpunten zijn de stoelen en het optrekken van de auto. 
      In onze oude Suzuki Splash zaten de stoelen wat ruimer. 
      Bij het optrekken (vanuit zijn 1e versnelling) houdt de motor iets in. 
      Wanneer deze eenmaal in zijn 1e versnelling rijdt, voel ik wel dat daar veel kracht in zit. Ik weet niet of iemand daar ook ervaring mee heeft.
      Ik hoop nog veel met jullie te delen/discussiëren over dit geweldige automerk. 

Groetjes, Miroy

• By Tricky
      Hoi,
      Na flink wat Nissan-ervaring heeft mijn dealer me voor de volgende aankoop een Kia Sportage aanbevolen ipv de "klassieke" Qashqai. Dus ben ik alvast even op zoek naar wat info en ervaringen met dit merk.
      Misschien wordt het een "plakker" als ik mezelf en de vrouw kan overtuigen om van merk te veranderen. Nu is het nog een beetje een twijfelgeval.
      Groetjes,
      Tricky
    • By LPD1964
      Sinds gisteren heb ik geen verbinding meer met mijn eSoul via de UVO app.
      Iemand enig idee waar dit aan kan liggen.
      Groeten Luuk

• By Carfreak
      Ik heb vaak de eerste keer geen verbinding bij het bellen via het multimedia systeem. Bij OK drukken verbindt het dan uiteindelijk toch en krijg ik de persoon aan de lijn.
      Nog mensen die deze bug hebben?

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk

• By jakob
      Privatelease contract getekend voor een Kia e-Niro 64 kw dynamicplus. Nu blijkt dat hierin standaard geen warmtepomp in zit..
      zonder wamtepomp is de auto op voorraad en kan eind februari worden geleverd. Met warmtepomp moet de auto worden besteld en zal naar verwachting ergens in mei juni worden geleverd.
      met warmte pomp gaat de private lease wel omhoog. Weet nog niet hoeveel per maand.
      wat is verstanding wel of geen wamtepomp?? 
  • Create New...