Jump to content
Flying_Dutchman

PHEV 2020 - 12V accu geeft waarschuwing in UVO-status

Recommended Posts

Mijn Plug-in Hybride lijkt problemen te hebben met de 12V accu.

Wanneer ik de status aflees zie ik Waarschuwing in rood staan. De accu-spanning zal dan (te) laag zijn, neem ik aan. Nu rijd ik vrijwel altijd elektrisch, dus de benzinemotor loopt amper. Is dat de oorzaak (dat de benzinemotor stil staat) of zou de 12 V accu door de rij-accu's opgeladen moeten worden? Weet iemand hier het fijne van?

UVO Status screenshot.png

Aangezien jouw auto UVO heeft heb je een accu die uit de HV-accu bijgeladen kan worden.
Maar dat moet je volgens mij wel ergens in een menu aan zetten.

Zoek maar eens op het forum, er is genoeg over geschreven.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Robbyc
      Beste allen,
      Sinds eergisteren, en vandaag weer, krijg ik een foutmelding en wordt het laden bij 92% geannuleerd en krijg ik de volgende melding.
      "[Alarm] Connected but not charging. Possible reasons: blackout, payment incompletion, charging stop button enabled...."
      Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn voordat ik mij wend tot de dealer? 
      Alvast bedankt.
      (...en ja, mijn telefoon moest ook aan de lader. ;-))

• By Marjan fiets
      Hallo allemaal ik heb een vraag ik heb deze kia maar mijn accu is stuk als ik op internet kijk en het kenteken invul zegt de ene site dat ik een gewone accu nodig heb en de andere site zegt weer je hebt een mga accu nodig met start stop systeem??? Die er nu ook inzit.
      maar nu twijfel ik welke ik nodig heb en of dat nu verschilt van accu met start stop systeem??? En of dit kwaad kan als ik een gewone accu erin doe met hetzelfde ampere??? 
      Alvast bedankt
    • By loner1975
      Hallo allemaal,
      Ik heb sinds november 2020 een nieuwe Kia Ceed 5-deurs hatchback.
      Waar ik ook zoek, ik kan bijna nergens dakdragers vinden voor mijn Kia Ceed. De enige site waar ik iets vind is op de website van Thule maar hier betaal je € 290 voor. Op zich niet erg om ervoor neer te leggen maar zou graag meer keuze hebben.
      Heeft iemand nog andere ideeën?

• By IvdW
      Ik ben benieuwd of er al meer mensen/leden zijn die ook een Kia Sorento PHEV hebben besteld... Afgelopen week, dinsdag 16 februari, is onze Kia Sorento PHEV besteld. Verwachte leverdatum is 30 april 2021.
      Ik ben benieuwd naar jullie levertijden en ik hou jullie op de hoogte van onze levertijd. 
    • By JCG
      Stel: je gaat 150 (of 500) km rijden en het is niet erg als aan het einde van de rit de accu helemaal leeg is. Wat zijn dan de effecten op brandstofverbruik en brandstof-/energiekosten als je:
      1. Begint in de EV stand, de accu helemaal leeg rijdt en daarna overgaat op Auto of HEV stand
      2. Vanaf de start van de rit op Auto of HEV stand rijdt
      Ik ben benieuwd naar de reacties en onderbouwing.

• Create New...