Jump to content
Stef919

Kofferbak --> kabel & scherm

Recommended Posts

Hi! Sinds gisteren (19-11) ben ik ook een trotse eigenaar van een Kia E-Niro (MY20, Blauw, Executive Line). 

Uiteraard al veel Youtube filmpjes bekeken in afwachting van de levering, daar viel het mij constant op dat de laadkabel en het "scherm" waarmee de kofferbak kan worden afgesloten (weet niet wat de officiele naam van dat ding is) onder de laadvloer bewaard kunnen worden.

Nu wil ik dat uiteraard ook proberen maar lijkt het erop dat ik een ander "ondervak" heb dan de meeste Niro's. In die van mij past namelijk met geen mogelijkheid een laadkabel (te stijf om zo klein op te rollen), ook de insparingen voor het opbergen van het "scherm" zitten niet in deze piepschuimen "ondervak". Klopt dit of mis ik iets? En zo ja, hoe los ik dit op? Zie foto hieronder.

Alvast hartelijk dank voor jullie advies!

20201120_213717.jpg

Edited by Stef919
spelfouten

Hi@Steeck03 thanks. Hieronder zit nog wat ruimte maar is deze bak al niet anders als "normaal"…?
De bak hieronder zit vol met die spullen voor lekke banden etc. Als ik deze eruit zou halen zou het laadvlak door zakken lijkt me

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Wat ik op foto zie s exact wat ik in mijn 2019 versie ook heb. Of de standaard 3 fase kabel er in past weet ik niet. Ik heb namelijk geen standaard 3 fase kabel

Op 20-11-2020 om 23:13, Stef919 zei:

Hi! Sinds gisteren (19-11) ben ik ook een trotse eigenaar van een Kia E-Niro (MY20, Blauw, Executive Line). 

Uiteraard al veel Youtube filmpjes bekeken in afwachting van de levering, daar viel het mij constant op dat de laadkabel en het "scherm" waarmee de kofferbak kan worden afgesloten (weet niet wat de officiele naam van dat ding is) onder de laadvloer bewaard kunnen worden.

Nu wil ik dat uiteraard ook proberen maar lijkt het erop dat ik een ander "ondervak" heb dan de meeste Niro's. In die van mij past namelijk met geen mogelijkheid een laadkabel (te stijf om zo klein op te rollen), ook de insparingen voor het opbergen van het "scherm" zitten niet in deze piepschuimen "ondervak". Klopt dit of mis ik iets? En zo ja, hoe los ik dit op? Zie foto hieronder.

Alvast hartelijk dank voor jullie advies!

20201120_213717.jpg

Dit ziet er inderdaad anders uit dan bij mijn MY20 e-Niro....

Het rolscherm zou er gewoon in moeten passen op de plaats van de groene lijn. Dat gaat bij mij echt heel makkelijk als je het klepje aan de rechterkant er even aflikt (zeg maar naast de KIA zak). Zoals ik het nu zie, zitten er bij jou geen uitsparingen (rode aanduiding) in jouw schuimrubberen bak, waar die bij mij wel zitten, in de vorm van het rolscherm.

20201120_213717.thumb.jpg.ec9964e2ef2e260ee22a8e017ca65a71.jpg.312a5a21b518a3584cbba93eaae708f3.jpg

Ik heb geen idee waarom dit bij jou anders is. Ik heb overigens zelf de bovenste verdieping er helemaal uitgehaald, zodat de 3-fase laadkabel makkelijker onder de vloer kan zonder te vouwen.

Op 21-11-2020 om 09:08, Steeck03 zei:

Die hoedenplank gaat er volgens mij niet makkelijk in

Bij mij gaat deze er heel makkelijk in. Als je maar niet teveel andere spullen onder je vloer probeert te stoppen. 

Kwestie van het klepje aan de rechterkant even loshalen, rolscherm erin en klepje er weer op en laadvloertje dicht.

39 minuten geleden, Bram E-Niro zei:

Mijn laadkabel zit bovenin samen met 2 granny laders.

9bd05d1a775ea1cd00d1ebff88895657.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

herstel mijn vak is idd anders . mijn laadkabel zit onder in het vak waar geen tussen schotje in zit . de 2 granny ladders ( 1 orgineel kia 10a en 1 ander die tot 20a kan ) zitten in het bovenste vak. 

Thanks@yvdhaak Kun je een foto maken van jouw situatie? Dan ga ik daarmee wel even langs de dealer. Zou top zijn.

Alvast bedankt voor al jullie hulp!

herstel mijn vak is idd anders . mijn laadkabel zit onder in het vak waar geen tussen schotje in zit . de 2 granny ladders ( 1 orgineel kia 10a en 1 ander die tot 20a kan ) zitten in het bovenste vak. 
Gek toch dan he.. Mijn vak lijkt ook niet helemaal te passen dus ik denk toch dat ze iets fout hebben gedaan.

12 uur geleden, Stef919 zei:

Thanks@yvdhaak Kun je een foto maken van jouw situatie? Dan ga ik daarmee wel even langs de dealer. Zou top zijn.

Alvast bedankt voor al jullie hulp!

Zoals gezegd heb ik de bovenste bak er niet meer in, die ligt hier los op zolder :)

Maar mijn 'bak' is hetzelfde als bij @Bram E-Niro. Daar zie je de uitsparingen ook zitten.

Edited by yvdhaak

Laat ik voorop stellen (rijd al 7 of 8 jaar PHEV/EV) dat ik de granny charger echt nooit gebruik. Die zit ergens diep in de e-Niro opgeborgen voor als je hem toch eens nodig hebt (1x getest en hij werkt). Thuis laad ik altijd met een vast aangesloten laadkabel (ik gebruik hiervoor de meegeleverde Kia kabel die ik op een slanghaspel onder mijn laadpunt laat hangen). Ik zou nu een laadpunt met een vaste kabel nemen; die optie had je 8 jaar geleden nog niet. Voor onderweg (als het al nodig is) heb ik ooit een BMW kabel gekocht (heb al langer dan ik de Kia heb). Die kan je mooi compact oprollen (is zo ook voorgevormd) en die heeft een vast plekje op de achterste rij direct achter het middenconsole op de verhoging voor de middelste plaats achter. Zo kan je altijd prima twee passagiers meenemen en is de kabel toch altijd binnen handbereik. Al die vakjes achterin zijn wel leuk maar voor regelmatig gebruik te onhandig (mijn mening). Ik heb voor mijn werk twee plastic (curver) bakken vol PBM's en werkkleding achterin zodat de klepjes niet makkelijk open kunnen.

Edited by Sigmasailor

Hier idem. Ik laad de auto voornamelijk thuis en heb daar gelukkig een lekker lange, vaste kabel. Voor laden elders gebruik ik uiteraard de losse Kia-kabel, maar die heb ik los in de kofferbak liggen. Ik rijd al een jaar of 8 (Ph)ev en doe het altijd zo. Het ver wegstoppen onder de vloer lijkt mij hoogst onhandig, maar goed, ieder zijn eigen mening daarover. De granny nog nooit gebruikt, heb een hekel aan laden via normale wandcontactdoos....

De Frunk is ook een leuke oplossing. Boven op de motor. Ruimte zat voor de KIA kabel, Oma kabel en verlengsnoer. Zie elders op dit forum. Veel makkelijker dan die piepschuim bakken onder de achtervloer.

Vandaag de e-Niro opgehaald en ik heb wel de "juiste" bak erin liggen.
Dus met uitsparingen voor het afdek scherm.

Mag ik vragen bij welke dealer je deze hebt gehaald?

16 uur geleden, Stef919 zei:

Mag ik vragen bij welke dealer je deze hebt gehaald?

Ik heb mijn auto opgehaald bij Kia De Beer in Dordrecht (hebben ook een vestiging in Rotterdam)

Off topic: Dat de juiste bak is geleverd was een van de weinige positieve dingen aan het ophalen van de auto.
Auto stond klaar zonder doek, zonder kentekenplaten, verkoper was niet aanwezig, bestelde accessoires niet geleverd...

@Stef919 Vraag eens bij je garage na of dit niet een bak is van de Soul? Per ongeluk omgewisseld?

Er is hier ook een Soul-rijder op het forum, dacht ik me te herinneren. Mss dat die hier een foto kan sturen van hoe het er onder zijn laadvloer uitziet? Is dit hoe de bovenste bak onder de vloer van de Soul eruit ziet?

6 uur geleden, Hippe lip zei:

@Stef919 Vraag eens bij je garage na of dit niet een bak is van de Soul? Per ongeluk omgewisseld?

Er is hier ook een Soul-rijder op het forum, dacht ik me te herinneren. Mss dat die hier een foto kan sturen van hoe het er onder zijn laadvloer uitziet? Is dit hoe de bovenste bak onder de vloer van de Soul eruit ziet?

Hierbij de gevraagde foto van de kia e soul.

off topic :het antwoord van kia nl of er een warmtepomp in de  e soul zit:  Graag geef ik nogmaals aan dat de hardware van uw e-Soul niet overeenkomt met de e-Niro. Uw voertuig is echt voorzien van de warmtepomp zoals reeds aangegeven.

IMG_20201125_172528.jpg

Op 22-11-2020 om 09:10, Steeck03 zei:

Wat ik op foto zie s exact wat ik in mijn 2019 versie ook heb. Of de standaard 3 fase kabel er in past weet ik niet. Ik heb namelijk geen standaard 3 fase kabel

Correctie. De bak is wel anders dan bij mijn my2019. Ik heb wel 2 vakken, maar d scheiding is in de breedte

Contact gehad met de dealer. Zij blijven erbij dat het de juiste bak is.. Zo kwam hij uit Korea. Kan een nieuwe bestellen voor 250 EUR..

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

9 uur geleden, Stef919 zei:

Contact gehad met de dealer. Zij blijven erbij dat het de juiste bak is.. Zo kwam hij uit Korea. Kan een nieuwe bestellen voor 250 EUR..

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Belachelijk. Heb je ze gewezen op dit topic? We kunnen het hier zo weerleggen met een paar man.

Welke dealer is dit?