Jump to content
Celke

Beste koop Accu

Recommended Posts

Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar een "beste koop" accu voor mijn Kia Cee'd1 station wagon (ED) 2.0 benzine (143PK, BJ 2007) . Ik heb al eens gekeken op Winparts en Autodoc, maar er worden er zoveel aangeprezen. Ik denk dat ik niet lager moet gaan dan vermogen 60Ah met koudestartstroom EN 540A.                  Weet iemand wat de beste koop is (prijs/kwaliteit verhouding)?                      Mvg. Celke                     

 

Link to post
Share on other sites

Eerst even kijken wat je nu hebt qua afmeting en type

En dan een merk accu van varta of bosch (heeft mijn voorkeur)

Er zijn ook sites die alleen accus verkopen waarbij je kenteken in kunt vullen. Die zijn misschien iets voordeliger.

 

autodoc zou ik niet doen ivm levertijd....(opzich niks mis mee hoor)

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Marjan fiets
      Hallo allemaal ik heb een vraag ik heb deze kia maar mijn accu is stuk als ik op internet kijk en het kenteken invul zegt de ene site dat ik een gewone accu nodig heb en de andere site zegt weer je hebt een mga accu nodig met start stop systeem??? Die er nu ook inzit.
      maar nu twijfel ik welke ik nodig heb en of dat nu verschilt van accu met start stop systeem??? En of dit kwaad kan als ik een gewone accu erin doe met hetzelfde ampere??? 
      Alvast bedankt
    • By deerstalker
      Wegens overlijden van onze hond hebben we een origineel TravAll honden/bagagerek in nieuwstaat te koop voor reacties gewoon ff bellen met René 06-55113282
      Doe een goed bod en hij is van jou.
    • By BarneyRubble
      Zorg dat je automatische ruiterwissers op OFF staat, dit voorkomt dat als je van te voren je auto start om daarna te gaan ijskrabben dat plots de sensoren vocht detecteren en de ruitenwissers die misschien al vastgevroren zitten spontaan beginnen ( of willen ) te wissen, als ze op dat moment nog vastgevroren zitten dan is dat niet fijn voor de rubbers en de wissermotor.
      Zet ook  UIT !  dat tijdens het achteruitrijden de ruitenwisser automatisch aangaat indien er vocht gedetecteerd wordt, deze zitten vaak als eerste vastgevroren en kunnen ook die rubbers en het motortje ervan defect raken.
      Zorg ook dat je automatische Zijspiegels niet meer op Automatisch staan maar zet ze in deze vorsttijden gewoon continue open zodat ook deze bij vorst niet vastgevroren kunnen raken en je kans loopt dat het motortje defect raakt zodra ze open willen gaan.
      En natuurlijk de mechanische handrem niet gebruiken omdat de kabels hiervan ook bevroren kunnen raken en de handrem er niet meer vanaf wil.
      De Raamrubbers met zuurvrije vaseline /  babypoeder / enz insmeren voorkomt dat je deuren s"morgens niet meer open willen omdat ze vastgevroren zitten.
      Ik wens meteen hierbij alle Forumleden voor komende tijd veilige kilometers toe en blijf zuinig op je Kia.
      groeten Barney
    • By Dingo
      Een vraag over een Sportage uit 2016.
      Na een kleine onderhouds beurt aan mijn auto bij een Kia dealer ging spontaan het alarm af dat de bestuurders deur open stond.
      Op advies van de Dealer is een slot besteld en mogelijk een vocht probleem werd gezegd.
      Wat punten die opvielen waren: binnen verlichting blijft branden en spiegels gaan niet open als de afstand bediening werd in gedrukt.
      Na vervanging van het slot leek alles te werken.
      Ca. drie dagen later was de accu schoon leeg, 6 a 7 Volt.
      De accu opgeladen zodat er voldoende spanning aanwezig was en bij een banden boer mijn accu laten controleren.
      Deze was in orde.
      De accu klem los gehaald en ik constateerde een lekstroom van ca 2 Ampere.
      Deze loopt terug na 10 a 20 seconden naar 0,65 Ampere.
      Dit is nog veel te hoog.
      De binnen zekeringen uit geschakeld maar dat had geen effect.
      De zekeringen onder de motor kap 1 voor 1 uitgeschakeld ,De zekering B+4 50 Amp. had het grootste effect, weg was de 0,65 Amper stroom.
      Er liep nog wel 0,1 Amp. dacht ik .
      De zekering B+4 is van de onder staande verbruikers
      Deze is  van de Smart- verbindingsblok ( Zekering -E-Call, Tail Gate ,P/Seat Pass, Door Lock, Awd, P/seat, Zekering automatische lekstroomonderbreker- memory, Interior |Lamp, Multimedia.
      Is hier iemand bekend mee met deze storing.
       
    • By Flying_Dutchman
      Mijn Plug-in Hybride lijkt problemen te hebben met de 12V accu.
      Wanneer ik de status aflees zie ik Waarschuwing in rood staan. De accu-spanning zal dan (te) laag zijn, neem ik aan. Nu rijd ik vrijwel altijd elektrisch, dus de benzinemotor loopt amper. Is dat de oorzaak (dat de benzinemotor stil staat) of zou de 12 V accu door de rij-accu's opgeladen moeten worden? Weet iemand hier het fijne van?
       

×
×
  • Create New...