Jump to content
HOD

Center console met armsteun

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik ben net de trotse bezitter van een Kia rio 3 uit 2016 (5deurs).

Ik wil graag een originele armsteun en na een tijd zoeken kwam ik er een tegen zonder dat telefoon bakje aan de voorkant. Kan ik deze gewoon in mijn auto installeren en mijn huidige telefoonbakje gebruiken, of moet ik er een met telefoonbakje ingebouwd nemen (zie 2e foto).

Verder nog tips voor het installeren?

Groeten,

Hod

L294532A.jpg

L50858-0.jpg

Ik ken de Rio verder niet, maar ik heb het idee dat op de tweede foto je de scheiding kunt zien tussen bakje en console.
Dus mij lijkt dat dat deel uitwisselbaar is en je kunt volstaan met het deel uit foto 1.

• Thanks 1

Nou, de armsteun is binnen, meteen aan de slag gegaan. Het eruit halen van de console ging helemaal prima, maar de nieuwe console past helemaal niet. De achterkant (waar de middenarm steun zit) kan ik helemaal niet vastzetten én het stukje voor de bekerhouders past niet..

Ik heb wat foto's bijgevoegd.

Ik heb nog geprobeerd om de middenarmsteun eraf te halen en op de originele console te zetten, maar ook dat ging niet.

Iemand een idee hoe dit kan? De donor auto is van 2013 en die van mij van 2016.

Is er nog een andere manier (€260 euro bij de dealer is me iets teveel van het goede) om een middenarmsteun te realiseren? Wil het liefst origineel, vanwege de bekerhouders die ik gebruik.

In ieder geval een fijne jaarwisseling alvast!

Ik tag jullie alvast vanwege de vele kennis:)

@xtra40 @Murcielaygo

IMG_20201231_112220.jpg

IMG_20201231_112229.jpg

IMG_20201231_113240.jpg

IMG_20201231_112237~2.jpgspan widget

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By rob2u
      Hallo mede Kia rijders,
      Vandaag heb ik mijn eerste KIA besteld: de e-Niro 64kWh in Executive trim met warmtepomp. Dit wordt ook mijn eerste elektrische auto (nu heb ik nog een Nissan Qashqai), een nieuwe ervaring dus maar na de proefrit met de Niro was ik ‘verkocht’, zeker ook na de goede (inruil-) deal !
      De Niro wordt er een in zelf samengestelde Black Edition dus in kleur Aurora Black Pearl en verder alles helemaal zwart behalve de velgen (18” Katana’s met Vredestein Quatracs) en de deurgrepen.
      Verrassend is de snelle levertijd nl. in de loop van April !
      Ik ben heel benieuwd en ben me al druk aan het inlezen op dit forum. De foto’s volgen tzt.
      Gegroet, Rob  

• By Kekke-auto
      Ik heb een tweedehands Kia Niro 2017 HEV Executive gekocht. Bij mijn vorige auto's zat altijd een doosje reserve zekeringen en lampjes. Bij deze auto niet en volgens de garage leveren fabrikanten dat tegenwoordig ook niet meer bij een nieuwe auto.

Zijn er forumleden met een Niro uit 2017 die wel zo'n doosje erbij kregen?

Is xenon zelf te vervangen als zo'n lamp defect gaat? Of moet je dan de ANWB bellen? 
      Heeft de Niro achter led verlichting / rem verlichting / nummerbord verlichting zodat je die in theorie nooit zou hoeven te vervangen? 
      En hoe zit het met de mistlampen?
    • By Daniel
      Hallo, ik heb in mn kia ceed sw uit 2013 een kenwood android laten zetten maar tot op heden geen stuurwielbediening  meer. Oude radio erin ennhij doet het meteen  weer. Dat bedrijf verschillende interfaces erin gezet maar nog steeds niks. Iemand hier ervaring mee? Kan het iets zijn in de software van kia zelf? We komen er niet uit en zelfs met kenwood en kia gebeld. Die zeggen plug en play maar niet dus. 
      Groet Daniël 
    • By Fred Von Weyhrother
      Goedemorgen,
      weet iemand of bij de Niro de achterlichten ook branden als de DRL branden?
      Alvast bedankt!
      vriendelijke groet, 
    • By LPD1964
      Sinds gisteren heb ik geen verbinding meer met mijn eSoul via de UVO app.
      Iemand enig idee waar dit aan kan liggen.
      Groeten Luuk

• Create New...