Jump to content
Carens2008

Probleem met slot / deur Carens 2008

Recommended Posts

Hallo , ik heb nu plm een half jaar mijn Carens 2.0 2008 ,  nu heb ik een probleem met het openen van de bestuurder deur . Met de afstandbediening gaat de deur wel op slot maar niet open . De andere deuren incl kofferklep gaan wel los . Komt bij dat de deurgreep aan de buitenkant en de deuropener ook ietsje stugger gaan . Van binnenuit wil de deur wel open . Ik heb inmiddels het slot ingespoten met wd40 maar geen verbetering.  

Is er iemand die weet wat het probleem kan zijn ? 

Alvast bedankt !

Groet André 

IMG-1835.JPG

Edited by Carens2008

Ik zou beginnen met het deurpaneel verwijderen en controleren of alle stangetjes wel soepel kunnen bewegen.
Of zelfs alle stangen los van het slot en dan testen, desnoods het slot "vergrendelen" door de vanger met een schroevendraaier in te klikken.

Vandaag de bekleding van de deur er af gehad , hierachter bevindt zich een metalen paneel die weer bevestigd is aan de deur . Deze bouten verwijderd en dan komt de metalen paneel los . Verder als dit kom ik niet , aan de achterzijde van deze paneel zit de zijraam van de deur gemonteerd . Ik heb geprobeerd om deze te verwijderen maar het lukte me niet . Wel heb ik diverse delen nog kunnen smeren , in de hoop dat het zou helpen . Maar helaas . Dus alles weer gemonteerd en een afspraak gemaakt bij de garage. 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By samsungguy
      Beste Leden,
      Sinds kort ben ik in het bezit van de Kia Picanto 2005 LX, in deze model zitten geen voor mistlampen in, terwijl de aansluitingen er wel allemaal zitten in het middenconsole en voor bij de bumper. het enigste wat ik moest hebben is een nieuwe mist lampen set en een relais en de schakelaar voor in het middenconsole. De mistlicht schakelaar en de blauwe blokje relais komen uit een sloop auto vandaan, de mistlampen nieuw besteld en ook nieuwe gloei lampen, de gloeilampen zijn verstralers. ik heb dus alles vandaag ingebouwd zelf de kapjes eruit gezaagd. Ik heb de mistlampen erin geplaatst plus de schakelaar en de relais. maar nu heb ik het probleem dat de mistlampen aanblijven staan bij dimlicht, bij stadslicht gaan ze wel uit. ik heb daarna de schakelaar los gekoppeld en weer geprobeerd de mistlampen blijven gewoon aanstaan bij dimlicht zonder de tussenkomst van de schakelaar, ik heb nog de relais erin en eruit gehaald en je hoorde wel de klikjes in de relais wie heeft de oplossing? wat is het probleem dat de mistlampen aanblijven bij dimlicht het leek mij zo simpel mistlampen erin met gloeilampen die verstralers zijn en de schakelaar en relais en voila klaar niet dus, deze mist lampen blijven aanstaan wie heeft de gouden oplossing?
    • By djwacko wacko
      trotse kia carens world edition 1.7 crdi sinds 2016........................half juni  levering kia sportage gt line lux

• By rob2u
      Hallo mede Kia rijders,
      Vandaag heb ik mijn eerste KIA besteld: de e-Niro 64kWh in Executive trim met warmtepomp. Dit wordt ook mijn eerste elektrische auto (nu heb ik nog een Nissan Qashqai), een nieuwe ervaring dus maar na de proefrit met de Niro was ik ‘verkocht’, zeker ook na de goede (inruil-) deal !
      De Niro wordt er een in zelf samengestelde Black Edition dus in kleur Aurora Black Pearl en verder alles helemaal zwart behalve de velgen (18” Katana’s met Vredestein Quatracs) en de deurgrepen.
      Verrassend is de snelle levertijd nl. in de loop van April !
      Ik ben heel benieuwd en ben me al druk aan het inlezen op dit forum. De foto’s volgen tzt.
      Gegroet, Rob  

• By Kekke-auto
      Ik heb een tweedehands Kia Niro 2017 HEV Executive gekocht. Bij mijn vorige auto's zat altijd een doosje reserve zekeringen en lampjes. Bij deze auto niet en volgens de garage leveren fabrikanten dat tegenwoordig ook niet meer bij een nieuwe auto.

Zijn er forumleden met een Niro uit 2017 die wel zo'n doosje erbij kregen?

Is xenon zelf te vervangen als zo'n lamp defect gaat? Of moet je dan de ANWB bellen? 
      Heeft de Niro achter led verlichting / rem verlichting / nummerbord verlichting zodat je die in theorie nooit zou hoeven te vervangen? 
      En hoe zit het met de mistlampen?
    • By Daniel
      Hallo, ik heb in mn kia ceed sw uit 2013 een kenwood android laten zetten maar tot op heden geen stuurwielbediening  meer. Oude radio erin ennhij doet het meteen  weer. Dat bedrijf verschillende interfaces erin gezet maar nog steeds niks. Iemand hier ervaring mee? Kan het iets zijn in de software van kia zelf? We komen er niet uit en zelfs met kenwood en kia gebeld. Die zeggen plug en play maar niet dus. 
      Groet Daniël 
  • Create New...