Jump to content

s3racer

tankmeter geeft 3/4 aan bij voltanken

Recommended Posts

hey hallo

ik heb een kia sportage van 2011 en als ik hem helemaal vol heb getankt geeft de meter maar 3/4 vol aan. ook geeft de boardcomputer maar 450 km bereik aan na voltanken. heb het pistool langzaam laten lopen en schuin gehouden maar hij zit echt helemaal vol. ook met uitlezen waren er geen foutmeldingen. heeft iemand enig idee wat het kan zijn? alvast mijn dank

tank meter uit uitlezen op fouten ? zo lang deze wat aangeeft is het geen fout 

er is maar 1 ding dat je kunt doen en dat is door meten maar dan moet je de waardes weten van de diverse standen 

maar het is of het metertje die niet juist aangeeft of de gever in de tank geeft niet de juiste waarde door 

even er uit halen en meten met een die zeker goed is 

vaak is deze unit via een gat onder de achterbank goed te verwijderen 

xtra40 dank je wel voor he snelle reactie.

ik ga er meteen mee aan de gang, laat je hier wel weten of en wat het is geweest.

dank je wel

Op 1-1-2021 om 15:03, xtra40 zei:

tank meter uit uitlezen op fouten ? zo lang deze wat aangeeft is het geen fout 

er is maar 1 ding dat je kunt doen en dat is door meten maar dan moet je de waardes weten van de diverse standen 

maar het is of het metertje die niet juist aangeeft of de gever in de tank geeft niet de juiste waarde door 

even er uit halen en meten met een die zeker goed is 

vaak is deze unit via een gat onder de achterbank goed te verwijderen 

ik heb een nieuwe vlotter gekocht en deze ga ik een dezer dagen (als het weer het toelaat) plaatsen,hoop dat het daarmee is opgelost

Op 15-2-2021 om 20:12, s3racer zei:

ik heb een nieuwe vlotter gekocht en deze ga ik een dezer dagen (als het weer het toelaat) plaatsen,hoop dat het daarmee is opgelost

Hallo heeft een vlotter geholpen?

Groeten Remco

Posted (edited)
Op 14-3-2021 om 17:07, RHendriks zei:

Hallo heeft een vlotter geholpen?

Groeten Remco

hey remco

ik kon via de kia geen losse vlotter kopen en ben zelf op zoek gegaan omdat ik zeker wist dat de brandstofpomp nog goed is.

ben erachter gekomen wat het onderdeelnummer was en ja hoor via aliexpress de originele vlotter los kunnen kopen voor nog geen 13 euro!

daarna zelf aan de gang gegaan, achterbank eruit, pomp eruit gehaald,oude vlotter eraf gehaald en de nieuwe erin geklikt en ja hoor....... alles weer opgelost!!!

vlotter werkt helemaal super nu en de meter geeft alles weer goed aan

Edited by s3racer
  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By John-
      Hallo iedereen,
      Ik ben John, 42 jaar oud en kom uit Haarlem.
      Een aantal jaar geleden ben ik ook lid geweest van dit forum. Helaas heb ik toen afscheidt genomen van mijn Kia Ceed en ben ik overgestapt naar een Fiat 500X 120th. Nu zo'n twee jaar verder en eigenlijk nooit helemaal tevreden te zijn geweest over de Fiat heb ik de beslissing genomen om toch weer terug te gaan naar het merk waar ik voor de Fiat al jaren in reed. Ook was de bedoeling om kleiner te gaan rijden gezien ik niet zo heel veel kilometers meer rij (op de zomervakantie na) De keuze is gevallen op het nieuwe model Kia Picanto X-Line. Een pittig klein karretje die er geweldig uit ziet en helemaal vol zit met opties. We moeten nog even geduld hebben, vrijdag de 25e kunnen we hem ophalen. Net 2 weken voor onze vakantie dus dat komt helemaal mooi uit. Kunnen we er meteen een lekker stuk mee rijden als we op vakantie gaan. 
      De foto's zijn van het showroom model, maar wij hebben exact de zelfde uitvoering en de zelfde kleur.
      Dus helemaal nieuw ben ik niet, maar wel weer blij dat ik weer terug ben bij de Kia familie!

• By TonKia
      Mijn Sorento diesel wil niet meer stoppen...
      Ik draai de sleutel om maar de motor blijft gewoon lopen. Dan maar in z'n 5 zetten, de handrem er op en de koppeling laten opkomen.
      Als het contact uit staat trekt er toch ergens iets ruim 4 ampère stroom. Het lijkt er dus op dat het een probleem is in het elektrische  circuit.
      Weet iemand een oorzaak en een oplossing?
      Alvast bedankt voor het meedenken.
    • By PicaPicanto
      Op de Picanto Ja passen geen banden van 215 breed. De technologie van de Sound Comfort Technology ziet er niet bijster ingewikkeld uit. Ik dacht als ik nu een set banden koop en daar zelf een soortgelijk matje isolatiemateriaal inplak, dan zou dat toch een soortgelijk effect moeten hebben?
      Iemand ervaring mee of meer over gehoord?
      En wat zou het eigenlijk precies voor materiaal zijn? Waar zou ik dat kunnen kopen 
      Zou een matje nog nadelige effecten kunnen hebben?
      Zou het erg zijn als een matje bijvoorbeeld loslaat en een jaar wat 'wappert' aan de binnenkant? 
    • By Leende
      Als ik met de afstandsbediening het autoportier open, springt deze meteen weer in het slot. Ook gebeurt het, dat het portier, zodra ik ingestapt ben en het portier heb gesloten, automatisch weer op slot springt. Mijn auto is een Kia Cerato van 2007, maar ik neem aan dat het probleem niet type gevoelig is. 
    • By ChrisJ
      Beste mede Niro-rijders,

Hoewel mijn Kia Niro heel goed bevalt, stoor ik mij toch behoorlijk aan de piep die aan de buitenkant van de auto te horen is als men achteruit rijdt.
      Ik doel niet op de parkeersensoren, maar de piep om anderen te alarmeren dat je achteruit aan het rijden bent.
      Ik snap best het nut van een dergelijke functie, maar de piep is behoorlijk hard. Het is wellicht niet zo fijn voor omwonenden als je vroeg vertrekt en/of laat thuiskomt.

Op dit forum was ik al andere topics tegengekomen hierover, maar die waren voor de E-Niro waarop dat VESS systeem zit. Dat zit volgens mij niet op mijn Hybride versie.
      Dus daarom de vraag: Is deze piep zachter te zetten of uit te schakelen?
      Ik heb het al opgegooid bij de dealer, maar die wisten niet eens dat deze functie er op zit.

Groeten,
      Chris
  • Create New...