Jump to content
Mth Fritsell

Kia rio 2013 1.4 trip en cruise bediening werkt niet

Recommended Posts

Goedenmiddag

Al een tijdje eigenaar van een kia rio 2013 1.4.

Nu werkt de bediening aan de rechterkant op het stuur niet meer de trip en cruise.

Zijn er meer mensen met dit probleem of weet iemand wat er aan de hand is?

Ik hoor het graag van jullie

Mvg matthijs

waarschijnlijk de schakelaars defect dit gebeurt helaas vaker 

als het goed is is dit het onderdeel nummer 96700-1W510-CA

Ik heb het gevonden op google 

Nogmaals bedankt

Ben benieuwd of het met de trip knopje ook de schakelaar is twijfel aangezien ik soortgelijke verhalen lees iets van een spiraalkabel.. 

Ik ga ermee aan de slag.

Mvg

Als het de knoppen aan 1 kant zijn is het vrijwel zeker de schakelaar(s). Die zitten namelijk samen met links allemaal op 1 set kabels in de klokveer. Detectie van de knoppen gebeurt met weerstandsmeting.
Daarom kan een versleten knop ook ineens een foutieve bediening geven, omdat de weerstand niet meer klopt.
Dat ervaar ik op dit moment bij mijn Picanto, met name bij vochtig weer.
Ik moet alleen de knoppen nog vervangen...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By pdakkerman
      Wellicht wat decadent, maar sinds vandaag m'n 2e Proceed opgehaald.
      (Ivm minder km'ers is m'n diesel doorgeschoven naar een collega)

Deze keer in de kleur Dark Penta Metal. White deluxe vind ik nog steeds erg mooi, maar het gezin wilde een andere kleur. En deze was toch wel mijn favoriet.

Vandaag ong 200km gereden en die bevielen heel goed. De 160pk is goed voelbaar en krijg je netjes gedoseerd tot je beschikking.
      Veel zaken zijn zoals ik al kende. Toch mis ik wel wat zaken.
      - bandendruk in Bar op je display
      - temperatuur van je versnellingsbak (geen idee waarom je die nodig hebt, maar toch)
      - het instellingen menu tussen de meters is verdwenen en zoek nu nog steeds de opties van Follow Me Home verlichting, de slimme achterklep, draadlaas laden gsm aan/uitzetten en het instellen van de aantal knippers 3, 5 of 7 ( Niet dat ik iets anders dan 3x wil hebben)
      Morgen nog eens zoeken.

Wel vet (ik ben dol op gadgets) is de UVO app. Thuis op de bank zien hoeveel km je nog kan rijden, instellingen aanpassen en nog even checken of ie op slot staat.
      Ik hoef dus geen hotspot op te starten voor een 'slimme' auto.

Binnenkort meer....

• By Robbyc
      Beste allen,
      Sinds eergisteren, en vandaag weer, krijg ik een foutmelding en wordt het laden bij 92% geannuleerd en krijg ik de volgende melding.
      "[Alarm] Connected but not charging. Possible reasons: blackout, payment incompletion, charging stop button enabled...."
      Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn voordat ik mij wend tot de dealer? 
      Alvast bedankt.
      (...en ja, mijn telefoon moest ook aan de lader. ;-))

• Guest raf
      By Guest raf
      heb sinds een paar weken een nieuwe kia niro 
      waar kan ik de handleiding downloaden in pdf formaat
    • By Marjan fiets
      Hallo allemaal ik heb een vraag ik heb deze kia maar mijn accu is stuk als ik op internet kijk en het kenteken invul zegt de ene site dat ik een gewone accu nodig heb en de andere site zegt weer je hebt een mga accu nodig met start stop systeem??? Die er nu ook inzit.
      maar nu twijfel ik welke ik nodig heb en of dat nu verschilt van accu met start stop systeem??? En of dit kwaad kan als ik een gewone accu erin doe met hetzelfde ampere??? 
      Alvast bedankt
    • By WouterR
      Hoi allen,
      Vraagje. Ik had voorheen een Kia Niro uit 2018 met het oude kleinere navigatiescherm. Inmiddels heb ik een gloednieuwe Kia Niro met groter scherm. Echter valt mij op dat er op snelwegen irritante groene lijnen om de wegen zitten. Overdag valt dit reuze mee, maar als het een beetje donker is vind ik die felle groene lijnen best irritant. Ik heb al even gezocht of dit een optie is (misschien iets met lijnbaan technologie) en of dit uit te zetten is, maar voor alsnog niets gevonden. Hebben jullie ideeën en/of tips? Of is dit gewoon een functie die niet uit te zetten is? Zie foto hier onder.

• Create New...