Jump to content

Mijn 4e KIA CEED

Rammel of ratel bij koude start

Recommended Posts

Mijn CEED3 1,0 maakt bij koude start heel kort (paar seconden) een ratel of rammel geluid. Daarna loopt hij mooi rond. Overigens mijn CEE'D 2 hiervoor had precies hetzelfde met dezelfde motor.

Iemand een idee wat dit is? En wordt dit herkent?

Geen ervaring met deze auto of motor, maar mijn gevoel zou de olie zijn die met kou wat dikker is en dus langer duurt eer deze de motor daadwerkelijk smeert.

Dat is de distributieketting, onze picanto heeft dit ook en verdwijnt ook na een paar seconden.

Lijkt een eigenschap van het blokje te zijn en kan verder ook geen kwaad.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By arjens
      Het is me aantal keren overkomen dat de auto begint te piepen als ik deze probeer af te sluiten met de drukknop op de deurhandgreep.
      Ondanks dat  de auto in de P staat, het contact uit en de sleutel bij me heb.
      Na het aan en uit zetten van de auto lukt het wel. Het display geeft geen hint.
      Doe ik een bepaalde handeling in een verkeerde volgorde?
    • By Stephan H.
      Mijn Kia Ceed heeft nog geen 3000km op de teller, echter schokt hij bij het optrekken met een koude motor. Zodra de motor warm is verdwijnt het probleem. 
      Het schokken is heviger wanneer de auto een dag of twee heeft stil gestaan (slaat hij net niet af) en aanzienlijk minder wanneer er dagelijks mee wordt gereden. Herkend iemand dit probleem? En heeft iemand hier toevallig ene oplossing voor? 
    • By BigOrangeFish
      Hey,
      De kia e-niro 2019 met 48000 km laad niet meer met 75 kw. Valt mij de laatste keren op dat hij alleen maar 50kw doet. Test gedaan met 20 graden omgevings temperatuur en 30% volle accu
      Iemand ervaring?
    • By GC1
      Hallo,
      Sinds 19-06-2021 ben ik de gelukkige bezitter van een Kia Niro hev Executiveline
      Ik ben nu alles een beetje aan het ontdekken maar heb een vraag voor mijn collega rijders op dit forum:
      Als ik met de flippers afrem op de motor (regenereer), wanneer gaan de achterlichten dan branden?
      Is dit op stand 2 en 3 of alleen op stand 3?
      Verder wil ik graag weten of ik het volume van TA (verkeersinfo) ergens in kan stellen want deze komt nu zeer luid binnen.
      Bedankt voor jullie antwoorden
    • By John-
      Hallo iedereen,
      Ik ben John, 42 jaar oud en kom uit Haarlem.
      Een aantal jaar geleden ben ik ook lid geweest van dit forum. Helaas heb ik toen afscheidt genomen van mijn Kia Ceed en ben ik overgestapt naar een Fiat 500X 120th. Nu zo'n twee jaar verder en eigenlijk nooit helemaal tevreden te zijn geweest over de Fiat heb ik de beslissing genomen om toch weer terug te gaan naar het merk waar ik voor de Fiat al jaren in reed. Ook was de bedoeling om kleiner te gaan rijden gezien ik niet zo heel veel kilometers meer rij (op de zomervakantie na) De keuze is gevallen op het nieuwe model Kia Picanto X-Line. Een pittig klein karretje die er geweldig uit ziet en helemaal vol zit met opties. We moeten nog even geduld hebben, vrijdag de 25e kunnen we hem ophalen. Net 2 weken voor onze vakantie dus dat komt helemaal mooi uit. Kunnen we er meteen een lekker stuk mee rijden als we op vakantie gaan. 
      De foto's zijn van het showroom model, maar wij hebben exact de zelfde uitvoering en de zelfde kleur.
      Dus helemaal nieuw ben ik niet, maar wel weer blij dat ik weer terug ben bij de Kia familie!

• Create New...