Jump to content
Daniek70

Lage actieradius en e-niro stopt direct na schildpad modus

Recommended Posts

Op 17-2-2021 om 19:33, Sander56 zei:

Hoi vandaag voor een 45K service beurt naar de dealer geweest de wagen is precies een jaar oud ,ik heb gevraagt om een uitdraai van de accu  ik kom hier zelf niet echt uit maar volgens de dealer heeft de accu een capaciteit van 98 procent wat ik netjes vind ik rijd ongeveer 800 km per week ,ik laad altijd tot 80 procent dan geeft mijn gom ongeveer 280 aan ,ik rijd alleen snelweg gemiddeld 110 km pu zowel overdag als in de avond overdag verbruik ik gemiddeld 18.5 kw en in de avond 21 tot 22 kw afgelopen zomer was dit uiteraard minder ,ik rijd de wagen nooit onder de 25 procent leeg en laad hem 1 keer per week tot 100 procent dan geeft de gom gemiddeld 350 km rijden ,vraag aan je dealer een uitdraai van je accu en vergelijk hem met deze uitdraai als je er wat aan hebt

Beste Sander,  Bedankt, ik ga dit zeker laten doen, als jij bij 80% 280 kan rijden is da ca 350 bij 100%, en dat met de koude dagen? das iig al 50-70 km meer dan ik, en ik rijd altijd 100-105 en maar deels snelweg. kom meestal rond de 17-19 uit met het koude weer.. 

Link to post
Share on other sites
Op 12-2-2021 om 19:02, Sigmasailor zei:

Ik blijf altijd zo tussen de 30 en 80%. Het percentage opladen klopt altijd heel aardig met de 64 kWh plus 15% laadverlies. Wat TS schetst is op zijn minst verdacht en verdient aandacht.

Nog even een vraag hierover, dus als jij bijvoorbeeld laad van 30-80% (is 50%) geeft de paal dan aan dat je 32 KW +15%n is ca. 37 kW hebt geladen?

Dat is bij mij dus totaal niet, ca, 90% laden zou dan ca. 66 KW moeten zijn en dat is bij mij max 50 kW (dus in de accu ca. 44 kW en dan zou de accu nog maar een cap hebben van ca. 48-50 kW, en dat lijkt wederom te kloppen met het huidige bereik van minder dan 300 km, bij ca 17-19 kw/100 km)

Kan iemand een foto delen van een laadspecificatie waar meer op staat dan 60 kW, dus bv aan de paal bij 10-15% en dan vol laden?  Daarmee zou je in de buurt moeten komen bij een 64 KW accu, lijkt me?

In ieder geval iedereen die gereageerd heeft bedankt voor de input. 

Maandag de dealer bellen., als ik wat weet zet ik het hier op.

Link to post
Share on other sites
12 uur geleden, Daniek70 zei:

Nog even een vraag hierover, dus als jij bijvoorbeeld laad van 30-80% (is 50%) geeft de paal dan aan dat je 32 KW +15%n is ca. 37 kW hebt geladen?

Dat is bij mij dus totaal niet, ca, 90% laden zou dan ca. 66 KW moeten zijn en dat is bij mij max 50 kW (dus in de accu ca. 44 kW en dan zou de accu nog maar een cap hebben van ca. 48-50 kW, en dat lijkt wederom te kloppen met het huidige bereik van minder dan 300 km, bij ca 17-19 kw/100 km)

Kan iemand een foto delen van een laadspecificatie waar meer op staat dan 60 kW, dus bv aan de paal bij 10-15% en dan vol laden?  Daarmee zou je in de buurt moeten komen bij een 64 KW accu, lijkt me?

In ieder geval iedereen die gereageerd heeft bedankt voor de input. 

Maandag de dealer bellen., als ik wat weet zet ik het hier op.

Tijd om bij de dealer en accucheck te vragen. Het lijkt erop dat een deel van je accu niet meer functioneert

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
4 minuten geleden, Hippe lip zei:

@Wortelsoft Dat is wel bruto, hè....

Netto is 85% daarvan; dát is wat er in je accu terechtkomt.

dat is voor daniek ook van belang om te bepalen of zijn accu nog goed is . een slechte accu zal met minder kw bruto vol raken de netto kw weet je immers niet . 

Link to post
Share on other sites
Op 22-2-2021 om 07:02, Wortelsoft zei:

Ik heb van zaterdag op zondag geladen van 15% naar 100% volgens new motion app was dat 60kW.

Bedankt, dat lijkt er inderdaad heel wat meer op, dan kom je idd op va, 13-14% laadverlies. Ik heb een andere dealer gesproken en die gaf meteen aan dat dat niet kon kloppen.. Zij gaan hem helemaal nameten volgende week.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Robbyc
      Beste allen,
      Sinds eergisteren, en vandaag weer, krijg ik een foutmelding en wordt het laden bij 92% geannuleerd en krijg ik de volgende melding.
      "[Alarm] Connected but not charging. Possible reasons: blackout, payment incompletion, charging stop button enabled...."
      Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn voordat ik mij wend tot de dealer? 
      Alvast bedankt.
      (...en ja, mijn telefoon moest ook aan de lader. ;-))

    • By Peter125
      Heb vanmorgen mijn auto naar de dealer gebracht voor een onderhoudsbeurt en om wat schade te verhelpen. Ik kreeg de vraag voorgeschoteld of ze ook de navigatie moesten updaten. Dit werd mij ontraden omdat er "iets" mis is met de kleuren nadat de update is doorgevoerd. Terug naar de oude zou niet mogelijk zijn. Er zou een paarse overheersing zijn in het scherm. Ik vond het een vreemd verhaal maar heb ook geen zin in een "paars" scherm. Meer informatie was helaas niet beschikbaar en de importeur zou op de hoogte zijn.
      Hebben meer mensen deze vraag gekregen en zijn er die de update wel hebben (laten) uitvoeren? Zo ja, wat is het resultaat?
      gr. Peter
    • By BarneyRubble
      Beste Forumgenoten, ik rijd nu een Niro Hybride met totaal 141 PK.  Nou heb ik misschien wel interesse in de E-Niro met de 64KWH accu die 204 PK levert.
      Is hier iemand die eerst de Hybride gereden heeft en nu de E-Niro 64kwh rijd.? Zo ja is het verschil in PK daadwerkelijk een best groot verschil zowel met optrekken, invoegen op de snelweg en bv het even snel inhalen als je bv op dat moment 100km/pu rijd ?
      Zie erg graag je reactie.
      Bvd, Barney
    • By Erikkoudijs
      Misschien is het een domme vraag maar ivm get aanschaffen van een wireless CarPlay dongle moet
      ik de versie weten van mijn 2019 versie  E-niro weten en ik kan het niet vinden in het menu.
      iemand een idee?
    • By Flying_Dutchman
      Omdat mijn Niro PHEV in reparatie was (vervangen display) kreeg ik een e-Niro mee.
      Wat een feest, wat een power. In één woord: zalig.
      Ik reed op de limiter door Staphorst (30 km) en schakelde die uit bij einde 30-zone. Mijn rechtervoet was blijkbaar ongemerkt naar beneden gegaan want ik kreeg me daar een felle acceleratie. Oeps.
      Bij het begin van de rijbaan naar de A28 dacht ik: wat gebeurt er bij plank gas ...... . Ik heb 15 jaar een turbo diesel gehad en die kon erg snel accelereren. Maar deze e-Niro doet het nog veel feller. Wat een kracht!
      Het is jammer dat de auto geen caravan kan trekken, anders zou ik aan inruilen denken .... 
×
×
  • Create New...