Jump to content

Levertijd Kia Sorento PHEV

IvdW
 Share

Recommended Posts

Op 19-7-2021 om 13:24, Sandervos zei:

Ik heb deze begin april besteld. Levertijd zou eerst eind juli, begin augustus zijn. Werd daarna eind augustus en paar weken geleden de melding dat ie nu op 28 oktober staat.

Heb zelfde informatie gekregen, staat al paar maanden nu op 29 oktober

Op 20-8-2021 om 14:11, Wouter66 zei:

Heb zelfde informatie gekregen, staat al paar maanden nu op 29 oktober

Inmiddels 5 november doorgekregen als datum van binnenkomst...

Op 28 maart 2021 onze nieuwe sorento besteld, wel de diesel versie ivm trekkracht voor de caravan. Uiterste leverdatum 1 september 2021, vandaag met dealer gebeld, auto nog steeds niet in productie ivm open panoramisch dak. Productie datum staat momenteel geplant half september 2021, levering wordt verwacht eind oktober, begin november. Dat wordt dan dik 7 maanden wachten op een nieuwe wagen, eigenlijk vindt ik dat er wel dik over, maar hopelijk het extra wachten waard.

Op 25-2-2021 om 01:10, Ovide zei:

Ja, het is inderdaad nog even wachten, maar op zich niet erg. Kan ik nog even genieten van men Proceed.

Heeft inderdaad te maken met de keuze van kleur en uitvoering. Mijn zwarte Proceed GT-Line had ik al 2 weken na de bestelling.

Ik heb gekozen voor Mineral Blue. Maar deze kleur in de Sense uitvoering (België heeft maar 2 uitvoeringen, nl. More of Sense) met alle opties, was niet pré-ordered door Kia België, dus deze order zit gewoon in het wachtrijtje van bestellingen in de fabriek in Hwasung. En als de tank gemaakt is, moet ze nog per schip van Korea naar Rotterdam. :-)

Ik ben razend benieuwd naar jullie HEV en PHEV-ervaringen !
.

Beste, heeft u de wagen ondertussen al in bezit? Heeft u open dak? Want blijkbaar zit daar een probleem.

• 2 weeks later...

Kia Sorento PHEV eind juni besteld.

Eerste indicatie van de dealer was half oktober. Toen begin november. En nu komt de auto eind september binnen. Dus eerder dan verwacht. Ben benieuwd

Edit: ook benieuwd of de auto nog met het oude Kia logo of met het nieuwe Kia logo wordt geleverd. Iemand een idee?

Edited by Lars Polling

43 minuten geleden, Lars Polling zei:

Kia Sorento PHEV eind juni besteld.

Eerste indicatie van de dealer was half oktober. Toen begin november. En nu komt de auto eind september binnen. Dus eerder dan verwacht. Ben benieuwd

Edit: ook benieuwd of de auto nog met het oude Kia logo of met het nieuwe Kia logo wordt geleverd. Iemand een idee?

Dat zou mooi zijn. Dat zou dan ook voor ons een maandje eerder zijn. Kan het me haast niet voorstellen. Die van mij stond ook nog op eind oktober/begin november.

Je krijgt het 2022 model, dus met nieuw logo, althans dat is mij toen wel verteld. 

3 uur geleden, Sandervos zei:

Welk type heb je besteld. Ik heb de executive en er waren problemen met onderdelen voor het dakraam. 

Misschien heb je geluk en was er 1tje vrij gekomen die past bij jouw bestelling. Ben wel heel erg benieuwd. 

Ben ook benieuwd want heb ook de Exec Line dus met panoramadak besteld

22 hours ago, Sandervos said:

Welk type heb je besteld. Ik heb de executive en er waren problemen met onderdelen voor het dakraam. 

Misschien heb je geluk en was er 1tje vrij gekomen die past bij jouw bestelling. Ben wel heel erg benieuwd. 

Ook Executive Line. Met panoramadak dus. In kleur Platinum Graphite.

Edited by Lars Polling

2 uur geleden, Sandervos zei:

Ik ga dan toch nog even contact opnemen met de dealer om te vragen of de datum van mijn auto ook naar voren is gehaald. 

Net contact gehad met dealer: is voor mij nu op 18 oktober gezet dus wel paar weken eerder maar geen 24 september...terwijl mijn auto eind april is besteld...

37 minuten geleden, Wouter66 zei:

Net contact gehad met dealer: is voor mij nu op 18 oktober gezet dus wel paar weken eerder maar geen 24 september...terwijl mijn auto eind april is besteld...

Die van mij staat ook op 18 oktober nu. Wel iets eerder ja. Dan denk ik dat Lars een vrijgekomen slot heeft gekregen. 

• 2 weeks later...
Op 7-9-2021 om 13:16, Wouter66 zei:

Vanmorgen van dealer te horen gekregen dat het nu weet 13 november wordt. Beetje een zooitje mbt de planning bij Kia

Op 28-9-2021 om 17:22, Lars Polling zei:

Update. Auto is vandaag binnengekomen bij de dealer.

C15F3926-73E8-4C5A-A210-CAEA4C8CDB57.jpeg

Mooi!! 

Zojuist terugkoppeling van de dealer gehad. Leverdatum nu op 22-10, schommelt een beetje. Maar de auto staat op de boot, vandaar dat de levertijd soms een paar dagen kan afwijken. Maar hij is onderweg iig!

Edited by Sandervos

• 2 weeks later...

Als het goed is, is de boot met daarop mijn Kia dit weekend aangekomen in rotterdam. Dus hopelijk deze week bij de dealer. 

Hopelijk daarna snel over te leveren. 

Ik had nog even de vraag. Hoe laden jullie thuis op. Via een eigen laadpaal of gewoon via 230v met aparte groep oid?

Was ook benieuwd welke kabels er standaard meegeleverd worden.

Ik had nog even de vraag. Hoe laden jullie thuis op. Via een eigen laadpaal of gewoon via 230v met aparte groep oid?
Was ook benieuwd welke kabels er standaard meegeleverd worden.

Ik laad aan eigen paal. Gaat maar langzaam want 3,7kw/h is max van de auto en maar 1 fase. Dus 4 uur werk.
Kreeg een schuko stekker granny charger en reguliere laadkabel geleverd.
Granny charger is echt een noodoplossing. Moet je niet willen op een gewoon stopcontact thuis. Te lang te veel stroom. Wordt warm etc. En de kast aan die kabel zit aan de kant can de auto en ligt dus dag en nacht mooi te wezen in weer en wind.

• 2 weeks later...

Afgelopen vrijdag de Sorento opgehaald. Wat een auto. Wat een opties. 

Ook was ik verbaast dat de RPAS - Remote parking er toch op zit. 

Heel er blij mee. Nu 400km er opzitten en nog lang niet alle opties uitgetest

20211029_164043.jpg

Edited by Sandervos

26 minutes ago, Sandervos said:

Afgelopen vrijdag de Sorento opgehaald. Wat een auto. Wat een opties. 

Ook was ik verbaast dat de RPAS - Remote parking er toch op zit. 

Heel er blij mee. Nu 400km er opzitten en nog lang niet alle opties uitgetest

20211029_164043.jpg

Gefeliciteerd! Toffe bak. Wij hebben hem ook in het wit. Ik zie dat je een Piano Black kitje hebt. Hoe bevalt die? Wij willen die ook nog laten plaatsen. Hebben ze dat vanuit de fabriek gedaan of pas bij de dealer? Heb je wellicht nog een foto?

Enne... RPAS!?!? Verklaar nader? 😅 Bedoel je gewoon achteruitrij piepjes + camera of....

Veilige kilometers toegewenst.

11 minuten geleden, zei IvdW:

Gefeliciteerd! Toffe bak. Wij hebben hem ook in het wit. Ik zie dat je een Piano Black kitje hebt. Hoe bevalt die? Wij willen die ook nog laten plaatsen. Hebben ze dat vanuit de fabriek gedaan of pas bij de dealer? Heb je wellicht nog een foto?

Enne... RPAS!?!? Verklaar nader? 😅 Bedoel je gewoon achteruitrij piepjes + camera of....

Veilige kilometers toegewenst.

Dank, ik heb de kit fabriek af er op laten zetten. Ziet er mooi uit. Maar ik zou het liefst ook de rest nog willen voorzien van een chroom delete. Zit nog wel veel chroom op.  Ik vind de kit hem wel mooi staan.  Ik denk dat ik een aantal zaken nog zwart laat wrappen zoals de raamlijst. Zijkant vinnetje.  

Met RPAS bedoel ik de auto automatisch vooruit en achteruit laten rijden middels de sleutel. (SPAS als onderdeel van RPAS) dit zou alleen op de diesel zitten volgens de site. Maar zit er blijkbaar toch op.

Ik zal nog wat fotootjes maken. 

Edited by Sandervos

6 minutes ago, Sandervos said:

Met RPAS bedoel ik de auto automatisch vooruit en achteruit laten rijden middels de sleutel. (SPAS als onderdeel van RPAS) dit zou alleen op de diesel zitten volgens de site. Maar zit er blijkbaar toch op.

Wauw! Dat is (voor mij) wel "breaking news". Heb je daarvoor een aparte knop op de sleutel?