Jump to content

Fred Von Weyhrother

Nieuwe niro rijder....

Recommended Posts

Goedemorgen alle rijders!

Sinds gisteren mijn nieuwe KIA NIRO hybrid dynamic line.....clear white  Rijdt heerlijk......

-Gaat de handrem automatisch aan in de P? (bij mijn vorige auto wel...)

-Staat de forward collision module altijd aan, en kun je dat controleren? (ha ha niet door tegen een muur te rijden...)

met een lampje of zo...

Met hartelijke KIA groet,

Fred von Weyhrother.

Morgen Fred,

Allereerst gefeliciteerd met je mooie niro, daar ga je nog veel plezier van hebben.

De handrem gaat er niet automatisch op als je in P staat. Stop je de motor dan is zo wie zo de bak gelocked dus wegrijden gaat hij echt niet doen dan.  Ik gebruik de handrem eigenlijk nooit.

In het menu kom je die forward collision tegen en die moet je aanvinken, wellicht heeft de garage dat al gedaan voor je. Er brandt geen lampje eigenlijk, maar werkt wel als je te dicht bij je voorganger komt.

Succes met de auto hoor.

Groeten, Evard

7 uur geleden, gjklasens zei:

Als je autohold gebruikt gaat handrem wel automatisch aan als je in de P zet.

Is bij mij automatisme om altijd tijdens wegrijden auto hold in te drukken.

Wel opletten als je de wasstraat inrijdt met autohold! Na positioneren in de transportband zette ik de auto in "N" daarbij met de rem ingetrapt. Na loslaten van de rem onmiddellijk "Autohold" uitzetten want de transportband kon aan m'n linker voorwiel trekken wat die wilde maar de Niro kwam niet van zijn plek. :-(

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Denkia82
      Hallo allemaal,
      Mijn naam is Dennis, kom uit het hoge Noorden en ben trotse eigenaar van een Kia Niro hybrid Executivline uit 2017 en mijn vrouw rijdt in een Picanto nieuw model ook uit 2017 (JA). Nadat mijn vrouw al een tijdje in een Kia reed ben ik langzamerhand echt wel besmet geraakt met het Kia virus man man wat rijdt dit Niro geweldig ;-)
      Ik moet nog even mooie foto's maken.

Ik hoop hier leuke dingen tegen te komen, jullie advies wordt altijd op prijs gesteld en als ik wat weet zal ik ook zeker helpen.
      Fijne dag!
      Groeten 
      Dennis

• By Nicah
      Goedemiddag, ik ben Patrick en sinds gisteren eigenaar van en Kia Niro First Edition 

• By Rooster
      Goedendag,
      ik ben nieuw op dit forum.
      En had al heel veel gelezen op dit forum over een trekhaak onder een Kia Niro 1.6 hybride.
      Nu is mijn vraag wat voor merk trekhaak kan ik het beste nemen voor een fietserdrager en 2 elektrische fiesten?
      Een afneembare of een vaste trekhaak en wat voor merk?
      En waar kan ik dat het beste laten doen dealer of een ander bedrijf?
      Het is een Kia Niro 1.6 hybride april 2020
      Met vriendelijke groet Alex
    • By Niro2021
      Mijn Niro PHEV heeft nu 2x dezelfde foutmelding gegeven. De auto is een paar weken oud.
      De foutmelding betreft het AC laadsysteem. Als de laadkabel wordt verwijderd verschijnt bij starten van de auto de foutmelding en is de auto niet opgestart en is er dus niet mee te rijden. Deze situatie gaat na een paar uur spontaan over. De dealer kan niets vinden. Vandaag dus nu voor de 2x keer met dezelfde klacht bij de dealer. 
      Het lijkt mij een mechanisch probleem in de aansluiting. Auto denkt dat de kabel nog verbonden is. In de UVO app verschijnt een soortgelijke foutmelding. Uitlezen motormanagement geeft geen informatie.
      In de landelijke database komt de klacht 1x voor, er wordt geen oplossing;ossing vermeld. Is er iemand bekend met dit probleem?

• By Nia Kiro
      Tijdens het rijden blijft de elektro accu altijd tussen ongeveer 25% en 75% lading.
      Soms wil ik dit zelf aan kunnen passen.

a. Hoe kan ik zorgen dat tijdens het rijden de accu tot 100% gevuld wordt?

b. Hoe kan ik zorgen dat de accu helemaal leegstromen wordt tot 0% ?

Iemand een idee?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  • Create New...