Jump to content

Voorstellen met de nieuwe e-Niro

Share

Recommended Posts

Hallo mede Kia rijders,

Vandaag heb ik mijn eerste KIA besteld: de e-Niro 64kWh in Executive trim met warmtepomp. Dit wordt ook mijn eerste elektrische auto (nu heb ik nog een Nissan Qashqai), een nieuwe ervaring dus maar na de proefrit met de Niro was ik ‘verkocht’, zeker ook na de goede (inruil-) deal !

De Niro wordt er een in zelf samengestelde Black Edition dus in kleur Aurora Black Pearl en verder alles helemaal zwart behalve de velgen (18” Katana’s met Vredestein Quatracs) en de deurgrepen.

Verrassend is de snelle levertijd nl. in de loop van April !

Ik ben heel benieuwd en ben me al druk aan het inlezen op dit forum. De foto’s volgen tzt.

Gegroet, Rob  

• 3 months later...
On 3/12/2021 at 5:44 PM, rob2u said:

Hallo mede Kia rijders,

Vandaag heb ik mijn eerste KIA besteld: de e-Niro 64kWh in Executive trim met warmtepomp. Dit wordt ook mijn eerste elektrische auto (nu heb ik nog een Nissan Qashqai), een nieuwe ervaring dus maar na de proefrit met de Niro was ik ‘verkocht’, zeker ook na de goede (inruil-) deal !

De Niro wordt er een in zelf samengestelde Black Edition dus in kleur Aurora Black Pearl en verder alles helemaal zwart behalve de velgen (18” Katana’s met Vredestein Quatracs) en de deurgrepen.

Verrassend is de snelle levertijd nl. in de loop van April !

Ik ben heel benieuwd en ben me al druk aan het inlezen op dit forum. De foto’s volgen tzt.

Gegroet, Rob  

Heb jij toevallig een foto van jouw Niro met de Katana's eronder. Ik had de Matisse gewild alleen zijn de nu in backorder bij de importeur. Nu moet ik dus iets anders kiezen,

Ja hoor, zie mijn profielfoto:

C74DFF4C-54B2-4468-A14F-E49AEF2F6630.jpeg

• Like 1

11 minutes ago, rob2u said:

Ja hoor, zie mijn profielfoto:

C74DFF4C-54B2-4468-A14F-E49AEF2F6630.jpeg

Dank je wel, erg mooi bij een zwarte auto!

Zou dit staan op een Niro PHEV Platinum Graphite? 

Dat lijkt mij wel, deze velgen passen m.i. overal goed bij. 

• Like 1

wat een gave auto zo helemaal zwart, en die velgen zijn ook super. Veel plezier en veilige kilometers toegewenst.

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By Aad Paal
      Begin januari 2022 krijg ik mijn e-Niro. Demo, bouwjaar 2021, 7000km. Ik wil extra velgen met winterbanden aanschaffen. In het online instructieboekje kan ik de velgmaat niet vinden. Na wat zoekwerk op internet denk ik dat de velgmaten 7,0j x 17 ET50 5 x 114,3 CB 67.1 zijn. Maar ik ben er niet zeker van. Wie kan mij verder helpen? En wat van die maten mag zeker niet variëren? Alvast dank.
    • By bnw
      Ik begin langzaamaan te bewegen in de richting van een elektrische auto. Ik heb altijd diesels en benzine gereden, maar om diverse redenen ben ik me ondertussen aan het verdiepen in wat er aan modellen leverbaar zijn.
      De keuze is natuurlijk altijd nog een stuk kleiner dan wanneer je op brandstof (of hybride) wilt gaan rijden. Daarnaast is de prijs natuurlijk ook nog wel een dingetje, waardoor veel elektrische modellen al snel afvallen,  alhoewel het op dit moment natuurlijk nog altijd niet de goedkoopste auto's zijn. Toch begin ik er aardig zin in te krijgen, al helemaal nadat ik onlangs mijn eerste elektrische (test-)kilometers heb gereden in een Kia e-Niro.
      Tsjonge, wat rijdt dat fijn! Ik ben op zich een rustige rijder, maar alleen al het idee dat je op elk moment hele grote hoeveelheden power tot je beschikking hebt, is erg prettig auto rijden. Dat is compleet het tegenovergestelde aan de Volkswagen Polo Bluemotion die ik eentijdje voor mijn werk heb gereden. Daar schrol ik nog wel eens van het gebrek van reactie op het gaspedaal, wanneer ik in bepaalde situaties even snel tempo moest maken....
      Natuurlijk vind ook ik het wel even spannend elektrisch te gaan rijden en voel ik een lichte angst van "wat als ik leeg kom te staan en er geen laadmogelijkheden in de buurt zijn...."
      Voor binnen Nederland ben ik niet zo bang. Ik wil er toch voor zorgen dat ik op mijn eigen oprit kan laden, dus in principe staan er altijd genoeg rijdbare kilometers paraat. en als ik eens wat verder moet rijden, vind ik het geen probleem om een pauze te maken en gedeeltelijk bij te laden.
      Maar we gaan ook regelmatig de grens over voor één of meerdere dagen en dat lijkt me al iets uitdagender. We zijn regelmatig in de buurlanden, maar rijden ook regelmatig naar Frankrijk of Oostenrijk en eigenlijk een groot deel van (West) Europa. 
      Dus bereik is toch wel een dingetje voor me. Dan wordt het lijstje met beschikbare auto's al weer wat kleiner. Zoals bij zovele staan bij mij bovenaan de Kia e-Niro en de Hyundai Kona. Beide vind ik interessant en ik kan nog niet direct een keuze maken. Ik wil sowieso nog een proefrit maken met de Kona maar zoals gezegd heeft de Kia me aardig overdonderd! En het is zo'n model dat in eerste instantie geen koppendraaier is, maar die ik steeds meer ga waarderen, hoe vaker ik hem zie.
      Dan is er bijvoorbeeld ook nog de Volkswagen ID.3, maar die vind ik niet mooi, ik verafschuw dat bijna alle functies via een touchscreen bediend moeten worden en naar ik begrepen heb, zijn er nogal wat problemen in de software. Vanwege mijn lange goede ervaring met Japanse auto's en mijn mindere met de eerder genoemde Polo, heb ik dan ook een sterke voorkeur voor Japanse en Koreaanse auto's.
      De Kia heeft op dit moment mijn lichte voorkeur boven de Kona, vanwege de wat grotere kofferbak.
      We gaan vaak met de tent op pad. Normaal nemen we geen stroom op de kamping. Zijn er mensen met ervaring wat  betreft kampeervakanties met de e-Niro in de diverse Europese landen? Is het mogelijk op de kamping te laden of zijn daar de elektra aansluitingen niet op berekend? Ik begrijp dat dat sowieso geen snelladen wordt, maar elke 50 of 100 km die je bijgeladen krijgt is meegenomen. Daarnaast zul je dan ook openbare palen moeten gebruiken.
      Wat is jullie ervaringen met kampeer vakanties in de Benelux, Frankrijk, de alpenlanden, Engeland/Schotland, Skandinavie?
      iemand nog goede tips bij de keuze van een elektrische auto?
      Oha ja, ik rij nu een Mazda2 en heb vele Mazda's gereden (inclsuief twee keer MX-5). Naast de betrouwbaarheid van het merk, heb ik vooral goede ervaring met het weggedrag van deze auto's. Ze zijn erg fijn en leuk om in te rijden vanwege de fijne besturing en de voortreffelijke (handgeschakelde) versnellingsbakken. De e-Niro is natuurlijk een heel ander soort auto met een flink hoger rijgewicht. Toch ben ik benieuwd hoe het plezier in het rijden met deze auto is, wanneer je er ook de leukere weggetjes mee berijdt. Hoe is jullie ervaring daarin?
    • By Peter Boermans
      Gisteren onverwacht meer kilometers moeten maken en op punt waar ik op zou laden zelfs weer door moeten rijden. Uiteindelijk op punt gekomen waar ik enkele uren moest zijn en had de mogelijkheid om via het normale stopcontact en granny te laden.
      Nu had ik de Granny aangesloten op het stopcontact, daarna de auto - in de auto scheduling uitgezet - nu wil de Granny niet laden - ik zie het symbool van Charging groen knipperen en het auto symbool op de granny wordt blauw - dit duurt zo'n 30 seconden en dan wordt de auto groen en het charging symbool gaat uit - ook bij de auto zelf zie ik niet een van de 3 groene lampjes bij het voorraam oplichten...
      Uiteindelijk wel thuis gekomen en ook hier de granny geprobeerd - zelfde resultaat - toen ik net de auto had (september 2020) al wel een keer de granny uitgeprobeerd en werkte toen wel....
      Wat doe ik verkeerd of zie ik over het hoofd?
    • By Murcielaygo
      Complete set 14" velgen met originele Kia Picanto wieldeksels en bijbehorende speciale moeren.
      Er liggen Milestone Full Winter banden op in de maat 155/65R14 75T, profiel is weinig, maar voldoet nog voor APK.

Ik verkoop dit omdat ik nu All Seasons gebruik op andere velgen en de Picanto ook wil vervangen door een grotere auto.

De conditie is gebruikt, er zit enige stoep/schraapschade op de deksels en 1 velg heeft een tikje gehad aan de binnenzijde.

Vraagprijs voor de set is €100, maar ik sta open voor serieuze biedingen.

Ik stuur ze niet op, af te halen in Alphen NB of omg. Zevenbergen in overleg.

Ze staan ook op Marktplaats met meer foto's;
      https://link.marktplaats.nl/m1738008440

• By Peter Boogaard
      Tijdens mijn eerste jaarbeurt is in Augustus alle softwareb geupate. Wat ik ook probeer, op het beeldscherm zie wel op tijd flitser, snelheids contrtole, maar het akoestische signaal komt pas als je er voorbij bent. Ik heb alle opties in de navigatie setup pagina's geprobeerd. Geen resultaat. Je moet dus constant op het scherm kijken. Niet veiig. Ben ik de enige die deze ervaring heeft, of heeft iemand een suggestie? Ik heb een e-nero van  1 1/2 jaar nieuw. Ben ik de enige met deze ervaring? Suggesties?

Met vr groeten,

/PeterB
  • Create New...