Jump to content

Probleem mistlampen voor


samsungguy
 Share

Go to solution Solved by Murcielaygo,

Recommended Posts

Beste Leden,

Sinds kort ben ik in het bezit van de Kia Picanto 2005 LX, in deze model zitten geen voor mistlampen in, terwijl de aansluitingen er wel allemaal zitten in het middenconsole en voor bij de bumper. het enigste wat ik moest hebben is een nieuwe mist lampen set en een relais en de schakelaar voor in het middenconsole. De mistlicht schakelaar en de blauwe blokje relais komen uit een sloop auto vandaan, de mistlampen nieuw besteld en ook nieuwe gloei lampen, de gloeilampen zijn verstralers. ik heb dus alles vandaag ingebouwd zelf de kapjes eruit gezaagd. Ik heb de mistlampen erin geplaatst plus de schakelaar en de relais. maar nu heb ik het probleem dat de mistlampen aanblijven staan bij dimlicht, bij stadslicht gaan ze wel uit. ik heb daarna de schakelaar los gekoppeld en weer geprobeerd de mistlampen blijven gewoon aanstaan bij dimlicht zonder de tussenkomst van de schakelaar, ik heb nog de relais erin en eruit gehaald en je hoorde wel de klikjes in de relais wie heeft de oplossing? wat is het probleem dat de mistlampen aanblijven bij dimlicht het leek mij zo simpel mistlampen erin met gloeilampen die verstralers zijn en de schakelaar en relais en voila klaar niet dus, deze mist lampen blijven aanstaan wie heeft de gouden oplossing?

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
2 uur geleden, samsungguy zei:

Beste Leden,

Sinds kort ben ik in het bezit van de Kia Picanto 2005 LX, in deze model zitten geen voor mistlampen in, terwijl de aansluitingen er wel allemaal zitten in het middenconsole en voor bij de bumper. het enigste wat ik moest hebben is een nieuwe mist lampen set en een relais en de schakelaar voor in het middenconsole. De mistlicht schakelaar en de blauwe blokje relais komen uit een sloop auto vandaan, de mistlampen nieuw besteld en ook nieuwe gloei lampen, de gloeilampen zijn verstralers. ik heb dus alles vandaag ingebouwd zelf de kapjes eruit gezaagd. Ik heb de mistlampen erin geplaatst plus de schakelaar en de relais. maar nu heb ik het probleem dat de mistlampen aanblijven staan bij dimlicht, bij stadslicht gaan ze wel uit. ik heb daarna de schakelaar los gekoppeld en weer geprobeerd de mistlampen blijven gewoon aanstaan bij dimlicht zonder de tussenkomst van de schakelaar, ik heb nog de relais erin en eruit gehaald en je hoorde wel de klikjes in de relais wie heeft de oplossing? wat is het probleem dat de mistlampen aanblijven bij dimlicht het leek mij zo simpel mistlampen erin met gloeilampen die verstralers zijn en de schakelaar en relais en voila klaar niet dus, deze mist lampen blijven aanstaan wie heeft de gouden oplossing?

Aantal updates: De schakelaar werkt wel op de stadslichten met aan en uit, zet ik de dimlicht aan dan werkt het niet en blijven de mistlampen aan, als ik de schakelaar los gekoppeld heb blijven ze zelfs nog aan op de dimlicht terwijl de schakelaar niet is aangesloten. De relais als ik die losjes erin druk en weer eruit haal gaan ze wel uit en druk ik er weer in blijven ze aan en je hoort in de relais wel klikjes.

Ik heb inmiddels de stekkers bij de gloeilampen los gekoppeld en de schakelaar weer aangesloten maar de schakelaar blijft branden op dimlicht dan werkt de aan en uit niet, schakel ik terug naar stadslicht dan werkt de schakelaar wel met aan en uit en gaat het lampje wel uit. ik heb daarna de schakelaar los gekoppeld en de relais onder de motorkop erin en eruit gehaald en de relais maakt dan nog steeds klikjes en blijft er continustroom opstaan met de dimlicht schakel ik terug naar stadslicht dan hoor je geen klikjes in de relais, wie weet wat dit probleem is?.

Edited by samsungguy
Link to comment
Share on other sites

Je hoeft niet je hele bericht te quoten bij een reactie; dat staat er immers direct boven nog een keer...

Kun je de polariteit meten aan de spoel van het relais? Of de stroom door de spoel niet ineens andersom gaat lopen met dimlicht aan. Want dat zou kunnen duiden op een probleem met de massa.

Meestal is het zo dat de schakelaar voor mistlicht pas voeding krijgt als het stadslicht aan is, dus met de schakelaar mistlicht aan gaan deze mee aan en uit met de stadslichten. En omdat die aan blijven als je je dimlicht aan zet blijven ze aan, maar horen wel uit te gaan als je de mistlichtschakelaar uit zet.
Wat gebeurt er met mistlicht aan, dimlicht aan en dan omschakelen naar grootlicht?

Link to comment
Share on other sites

3 uur geleden, Murcielaygo zei:

Je hoeft niet je hele bericht te quoten bij een reactie; dat staat er immers direct boven nog een keer...

Kun je de polariteit meten aan de spoel van het relais? Of de stroom door de spoel niet ineens andersom gaat lopen met dimlicht aan. Want dat zou kunnen duiden op een probleem met de massa.

Meestal is het zo dat de schakelaar voor mistlicht pas voeding krijgt als het stadslicht aan is, dus met de schakelaar mistlicht aan gaan deze mee aan en uit met de stadslichten. En omdat die aan blijven als je je dimlicht aan zet blijven ze aan, maar horen wel uit te gaan als je de mistlichtschakelaar uit zet.
Wat gebeurt er met mistlicht aan, dimlicht aan en dan omschakelen naar grootlicht?

als ik de lichtschakelaar los koppel dan blijven ze nog aanstaan op dimlicht.

Link to comment
Share on other sites

  • Solution

Welke schakelaar koppel je dan los? Die van de mistlampen?
En wat gebeurt er bij grootlicht?
Er lijkt echt wat mis met de bedrading.
Of je hebt een relais dat wel past, maar eigenlijk niet het juiste is...
Spoelpolariteit al gemeten?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Similar Content

    • By Breda1912
      Vanwege de aanschaf van een andere auto verkoop ik de originele rubberen matten en de originele kunststof inzetbak voor de kofferbak. Ze zijn gebruikt in mijn KIA Sportage 3 uit 2012. 
      Bieden van af  € 30,00. 
       
       

    • By Peeeejdur
      beste mensen,
      Ik ben sinds een paar maanden eigenaar van een Kia Picanto 1.0 Comfortline uit 2016. Ik houd zelf enorm van muziek luisteren en heb het de hele dag aan. Het geluid het audiosysteem van de picanto is best slecht. Ik zoek naar tips om dit beter te maken. Ik ben al wat topics tegen gekomen maar heb nog niet de gouden tip te pakken. Ik denk aan het vervangen van de speakers in het dashboard en een subwoofer met versterker onder de stoel of in de kofferbak. Ik twijfel nog om de radio te vervangen. Ik heb de standaard kia radio er in. Ik las ergens dat iemand er een dubbele dinradio radio in heeft gezet. Is dit aan te raden, of is vervangen speaker en plaatsen sub genoeg? Ik hoor het graag! En ook welke speakers of sub jullie goede ervaringen mee hebben. Jullie hulp is welkom.
      Met vriendelijke groet,
      Peter Adema
    • By kevort
      Hallo,
      De eerste E-Niro's in 2018 zijn uitgeleverd met connected services, maar niet met de UVO module en kunnen dus niet op afstand de voorverwarming aanzetten via de app.
      Heeft iemand daar inmiddels een oplossing voor? Is het mogelijk de UVO module achteraf in te bouwen? Of heeft iemand dit op een andere manier gerealiseerd. Ben benieuwd.
    • By vdbseb1983
      Dag Allemaal,
      Ik zal met mijn beste nederlands te praten (franstallige hier).
      Andere landen (zoals Canada, US, Korea, Russia, ...) hebben algevast de update tool voor die infotainement system in de auto.
      Ik heb enkele google-search gemaarkt maar ik heb geen petitie gevonden. Dus heb ik een gemaakt voor Kia Europe (and de VP van Kia) om dit tool beschikbaar voor EU + UK maken.
      Andere merken hebben deze updates en andere kia landen hebben ze ook.
       
      De URL van de petitie (in engels) ligt  hier: http://chng.it/LL9pMKFXZn
       
      Dank u voor je tijd en om mijn message te lezen (en sorry voor mijn slechts nederlands!)
       
      Groetjes
       
      vdbseb1983
    • By gjcvro
      Ik zit de handleiding (alvast  ) door te kijken en ben aan het rondkijken voor een laadpaal.
      Nou zag ik in de instellingen dat ik locatiegebonden instellingen kan doen voor het opladen van de auto.  Als ik dit goed begrijp kun je dus instellen dat als je bijvoorbeeld thuis aan de laadpaal hangt dat je daar toch maar met een maximale snelheid standaard oplaad.
      Ik schat in dat ik maar zelden met b.v. 11kW zal laden en zal in veel gevallen met veel minder toe kunnen. Als ik die nou standaard lager in kan stellen hoef ik ook niet echt over een loadbalancer na te denken, en zou ik zelfs voor een zo simpel mogelijke laadpaal kunnen gaan. Nadeel van de simpele laadpalen is dat je meestal met wat dipswitches de laadsnelheid aan past. Er zijn er wel dat je het via een app kunt doen, maar die zijn ook vaak weer duurder. Als dat nou softwarematig kan in de auto is dat voor mij ook prima. Zou helemaal ideaal zijn als dat ook nog eens zou kunne via de UVO app? 
      Heeft iemand dit wel eens ingesteld bij zijn auto?

×
×
  • Create New...