Jump to content
pimmow

regeneratief remmen aanduiding

Recommended Posts

leuk om te zien hoeveel km je terug kan 'remmen' met het regeneratief remmen met de e niro.

Niet dat het belangrijk is, maar de aanduiding die ik steeds kreeg (+0.1,0.2, 0.3 etc km) is verdwenen. Heb niets verandert aan de instellingen... het is wel een stuk kouder, kan het zijn dat de stroom niet teruggeleverd wordt vanwege een te koude battery?

Bij Tesla is dat zo geloof ik... dank< PIm

Op welke stand heb je hem staan? Hoe ‘lichter’, hoe minder stroom er wordt teruggewonnen. En op standje 0, dus helemaal niets en ook deze indicatie niet.

hoi ronny; hij geeft dat op geen enkele stand meer aan gek genoeg. lv 1,2,3 of auto lv 1,2,3.

groet

Die aanduiding voor terugwinning krijg je alleen in Eco modus te zien. 

maar de niro start toch altijd op in eco modus? En ik heb hem ook niet veranderd onderweg...

dank, pim

51 minuten geleden, pimmow zei:

maar de niro start toch altijd op in eco modus? En ik heb hem ook niet veranderd onderweg...

dank, pim

Nee, dat wat je het laatst ingesteld hebt blijft die op staan. Dus als je op Normaal of Sportief hebt gereden blijft die dat de volgende rit ook. Althans in mijn MY19.

• Like 1

ow jee... je hebt gelijk... nu snap ik ook waarom mijn verbruik ietwat hoger was...!

dank

• Like 1

In mijn ervaring is het verbruik in 'Normal' niet hoger dan in 'Eco'. Hij reageert alleen iets sterker op het gaspedaal en in de voorinstellingen zijn er een paar standaardwaarden die je voor 'Normal' anders in kunt stellen dan bij 'Eco'. Voor zover ik weet zijn dat de enige echte verschillen.

14 uur geleden, jwv zei:

Ik meen dat de airco/kachel standaard ook wat zuiniger zijn in de Eco stand.

Hoe bedoel je? Krijgt-ie het voor elkaar om met minder energie hetzelfde te bereiken (dan mag-ie dat altijd wel doen) of doet-ie minder zijn best en haslt de ingestelde temperatuur niet?

13 minuten geleden, Hippe lip zei:

Hoe bedoel je? Krijgt-ie het voor elkaar om met minder energie hetzelfde te bereiken (dan mag-ie dat altijd wel doen) of doet-ie minder zijn best en haslt de ingestelde temperatuur niet?

Minder aggressief koelen/verwarmen. Dus ik denk vooral voor korte ritjes zuiniger. Je merkt het ook wel met koude en warme dagen, switch van Eco naar Normal en alles gaat ineens harder blazen.

als je je Niro in eco mode zet lijkt het mij dat de nadruk ligt op minder energie te gebruiken voor de kachel / airco. Dat kan niet anders dan dat ie dan minder zijn best doet. Uiteindelijk zal de ingestelde temperatuur wel gehaald worden, maar het is de vraag of je dan niet al op de plaats van bestemming bent.

Als er eenmaal een temperatuur heerst in de auto zal het niet heel veel kosten die te handhaven. Met name koelen / verwarmen binnen een redelijke tijd kost veel energie, en in eco mode duurt het vooral langer voordat de ingestelde temperatuur gehaald wordt.

Dat zou betekenen dat de ECO-stand alleen werkelijk nut heeft op korte ritjes, omdat de verwarming/koeling minder snel naar de ingestelde waarde gaat. Dan kun je nog beter ECO+ inschakelen (modus-knop een paar seconde vasthouden), want dan is verwarming en koeling uitgeschakeld.

Ik rijd de laatste tijd in NORMAL en heb het idee dat dit niet meer verbruikt.

Je kunt Eco en Normal ook aan elkaar gelijkmaken qua airco en regeneratie. Enige verschil is dan de wijzerplaat en de gasresponse.

In de Sport mode gaat ook de stuurbekrachtiging anders reageren, gek genoeg is dat niet met een losse setting in te stellen voor Eco of Normal.

@Hippe lip dat je nu weinig merkt zal aan de temperatuur liggen. Bij vrieskoude of tropische dagen hakt de airco/kachel er veel harder in om de cabine snel op de gewenste temperatuur te krijgen.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By HC Baco
      Wie herkent onderstaande en vind het ook niet handig ??
      Ik maak in mijn Kia Niro HEV Executiveline MY2020 veel gebruik van de cruisecontrol opties SCC en CC.  Ook maak ik als echte hybriderijder gebruik van de regeneratief remsysteem door gebruik te maken van de flippers achter het stuur (paddle shifters). Standaard staan beide systemen uit en op 0.  Vlak na vertrek zet ik tijdens het rijden deze aan en stel deze in. Helaas wordt de rem regeneratie telkens automatisch op 0 gezet als er gebruik gemaakt wordt van de cruisecontrol SCC of CC.   Dit is erg vervelend want nu moet steeds weer na gebruik SCC de remgeneratie instelling met flippers aangepast worden.
        Zakelijk rijd ik regelmatig met een nieuwe Kia Soul E-Soul (2020).  Hierbij blijft het rem regeneratie systeem ingesteld staan op de laatste waarde ook na gebruik vd de cruisecontrol SCC / CC.    Dit is erg handig en gebruikersvriendelijk  !!
      Erg vreemd dat dit wel is geïmplementeerd bij dit type Kia en niet bij een vergelijkbaar model als de Kia Niro (MY2020).   1. Verzoek is :  om dit bewaren van de stand voor rem regeneratie (niet autom. resetten) conform Soul E-Soul 2020 ook toe te passen op de Kia Niro's  (MY2020) middels bijv. software update(s).   Ook is het vervelend dat bij de optie "AUTO HOLD" niet de laatste instelling bewaard blijft en telkens na start v.d. auto opnieuw moet worden geactiveerd.   2. Verzoek is :  om laatste instelling "AUTO HOLD" te bewaren bij het uitzetten van de auto.  Ook hier mogelijk  toepassen middels bijv. software update(s).    
      Heb bovenstaande tekst enige maanden geleden naar KMNL gestuurd . Kreeg als antwoord:
       de technische helpdesk gaat uw feedback doorsturen naar de R&D afdeling bij de fabriek. Het is vervolgens aan hen om de feedback te implementeren in een nieuwe batch of met software update
       Afgelopen week nog eens geinformeerd of er iets mee gedaan werd.  Antwoord was dat zij geen terugkoppeling krijgen vd fabriek en dat het gewoon afwachten is of dit opgepakt gaat worden in eventuele toekomstige updates.
      Als meerdere Kia rijders dit herkennen en een verzoek indienen bij KMNL dan wordt het misschien (eerder) opgepakt.  Alvast bedankt voor jullie reacties.
    • By Soulplayer
      Sinds twee weken maken wij gebruik van een E-Niro en dat bevalt ons zeer goed! Ik heb juist nog een vraagje dat ik precies nergens vond. In de auto is er een optie om het slim regeneratief remsysteem te activeren. In plaats van van 0 - 3 remniveau past de auto dit dan zelf aan. Echter staat dit niet standaard aan wat ik raar vind. Wat doen jullie? Staat dit automatische systeem aan of uit?
      Alvast bedankt voor de tips!
    • By Grafi
      Hallo beste Kia rijders. Het betreft mijn Kia       Sorento 2.5 Diesel Bjr. 08-2005.Als ik ga rijden is er eerst niets aan de hand.Na een tijdje ,kan na 5 km zijn of ook na 10 km beginnde de remmen aan te lopen. Na enige tijd is alles weer normaal om na korte tijd weer hetzelfde te laten gebeuren.Ik heb de slang van de hoofdremcylinder losgemaakt maar je hoort en voelt duidelijk de lucht aanzuiging.Onluchten van het remsysteem helpt ook niet wie heeft ervaring of weet de oplossing.Prettige paasdagen
    • By SemsNiro
      Goeden dag
      Trotse bezitter van een nieuwe niro hybrid
      Ik heb een klacht over het remgeluid vooral bij stapvoest rijden helemaal in een parkeer garage helling naar benenden
      Tel.met dealer gebeld "remmen moeten wat langer inlopen met het hybride systeem" nu 7000km verder nu bij dealer terug geweest hebben blokjes wat opgeschuurd heeft weinig tot niets opgeleverd daar met de demo auto met 5000km erop stukje gereden heeft ditzelfde euvel 
      Dit geluid blijft zeer vervelend heb ik zo'n mooie hybride schaam je jezelf als ik aan kom rijden of aan't parkeren ben op electrisch!
      Heeft iemand hier een oplossing voor? Op het forum kom ik hier en daar wel wat tegen dat zou aan het automaat rijden liggen etc. meerdere automaten gereden maar dit niet eerder mee gemaakt
      Alvast bedankt
    • By Rob Lezer
      Ik heb nu sinds 5 februari mijn Kia Niro PHEV en heb al 2x meegemaakt dat mijn auto in de ankers ging bij inhalen.
      Zomaar zonder reden remde de auto heel sterk af bij inhalen
      1e keer reed ik c.a. 80 en haalde een vrachtwagen in
      2e keer reed ik 120 en haalde een Mecedes SUV in met aanhanger.
      Beide keren geluk gehad dat er niemand kort achter reed en reed opdat moment al naast de andere voertuigen (tijdens de inhaal actie op snelweg) zonder verkeer voor mij.

Zijn er nog meer ervaringen met de Kia Niro met deze issue ?
  • Create New...