Jump to content
Zarpax

Stank als de verwarming/heater wordt aangezet

Recommended Posts

Beste Kia E-Soul rijders,

Ik heb inmiddels 4000km gereden met mijn auto en ik ben er zeer tevreden mee. Echter na deze 4000km (in september 2020 aangeschaft) blijft de heater nog stank afgeven als ik de heater aanzet. Het wordt lekker warm in de auto, maar het ruikt naar verwarmd plastic oid. Hebben jullie dat ook ervaren? Zo ja, hoe hebben jullie dat opgelost? Gaat het vanzelf over?

Ik hoor het graag en alvast bedankt,

G.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Breda1912
      Beste forumleden,
      Omdat ik een andere auto heb gekocht bied ik mijn originele aluminium dakdragers, voor de Sportage 3 en welke zich echt in nieuwstaat bevinden, te koop aan.
      Voor € 150,- zijn ze van u (nieuwprijs € 200,-).
    • By Flying_Dutchman
      Omdat mijn Niro PHEV in reparatie was (vervangen display) kreeg ik een e-Niro mee.
      Wat een feest, wat een power. In één woord: zalig.
      Ik reed op de limiter door Staphorst (30 km) en schakelde die uit bij einde 30-zone. Mijn rechtervoet was blijkbaar ongemerkt naar beneden gegaan want ik kreeg me daar een felle acceleratie. Oeps.
      Bij het begin van de rijbaan naar de A28 dacht ik: wat gebeurt er bij plank gas ...... . Ik heb 15 jaar een turbo diesel gehad en die kon erg snel accelereren. Maar deze e-Niro doet het nog veel feller. Wat een kracht!
      Het is jammer dat de auto geen caravan kan trekken, anders zou ik aan inruilen denken .... 
    • By Leentje
      Ik heb dus zo een apparaat besteld om een sleutel met afstands bediening in mijn auto te plaatsen, omdat ik er gek van wordt om elke keer weer die sleutel om te draaien... Hoe moet ik zon apparaat installeren? Groetjes Leni!
    • By Rolandm
      Ik lees op verschillende forrums dat je met de Kia Niro met caravan geen last kunt hebben van een slippende of verbrande koppeling vanwege het feit dat de auto alleen op de electromotor optrekt wanneer je in de file staat.
      Volgens mij kan de koppeling wel degelijk verbranden als je met een caravan heel veel moet remmen en optrekken op een lange helling. Of begrijp ik de techniek niet goed?
      De electromotor zit voor zover ik weer voor de koppeling? Dat betekent dat als je electrisch wegrijdt wel dedelijk de koppeling wordt gebruikt omdat hij gewoon schakelt. Dus als je in een lange file rijdt waarbij de weg ook nog eens omhoog gaat, heb je volgens mij net zo'n nadeel met deze DCT als met een regukiere handbak want de bak zal telkens slippen bij wegrijden. 
      De reden dat ik dit vraag is dat op een caravan forum men beweert dat bij een DCT evenals bij een CVT bak geen slip kan oprteden en dat de koppeling dus niet kan verbranden. Bij de Toyota CVT weet ik wel dat de bak niet schakelt en dat de auto op de elctromotor weg kan rijden zonder tussenkomtvan de koppeling. Maar bij mijn Niro is dat volgens mij niet het geval. Deze schakelt wel degelijk als ik wegrijd dus treedt er slip op als ik met mijn caravan op een 12% helling in de file bergopwaards rij en dus kan de koppeling gewoon verbanden bij zware belasting.
      Heb ik ongelijk? Wie o wie kan mij duidelijkheid verschaffen.

• By Gait
      Al een hele tijd heb ik dat mijn motor blok onbelast klinkt als een diesel, je hoort de kleppen tikken lijkt het wel. Maar als je een beetje gas geeft is het weg. De ene garage zegt, nks aan de hand, maar bij de APK kreeg ik te horen dat ik snel langs moet komen, want het kan echt niet dat mijn motor dit geluid prduceert. Dat was een jaar naar het eerste consult waarbij de garage zei dat hoort bij deze auto's . . . . dus wellicht veel schade door slecht advies. Ook verbruikt hij olie, dus ik wilde toch eens nadenken over een oplossing. Ik ben handig genoeg om veel zelf te doen, maar diagnostiseren is soms best lastig. Werkplaatshandboeken zijn ook lastig te krijgen, ik heb net deze besteld; https://www.emanualonline.com/Cars/Kia/Ceed/KIA-Ceed-Workshop-Manual-How-To-Repair-Service-Download.html?currency=EUR&gclid=Cj0KCQjw1qL6BRCmARIsADV9JtbtkdWu-0PsSR1HABhy22Wfz_6Ywn5w-oZwyFFR7xQOC-DmvPnxu6IaAomkEALw_wcB. Hopelijk steed daat de juiste klep speling in, dan kan ik die controleren. Dus verdere tips zijn welkom!
  • Create New...