Jump to content

Brandstof nivo die boardcomputer aangeeft klopt niet.

Mike Hammer
 Share

Recommended Posts

Als bij ons de boardcomputer meld dat we nog 40 km kunnen rijden en de brandstofmeter staat op bijna leeg dan gaan we tanken en dan gaat er 39 liter in. Bij navraag bij de dealer wat de tankinhoud van de Xceed is krijg ik te horen dat dit 53 liter is.Ik heb hem dit verhaal verteld en krijg dan te horen dat dit een veiligheids marge is. Ik vid het nogal wat meer dan 20% zit de computer en brandstofmeter ernaast.

Is dit een bekend probleem??

Onze vorige C'eed sw 2013 had dit niet bij deze meldingen ging er 47 liter in de tank.

• 1 month later...
Als bij ons de boardcomputer meld dat we nog 40 km kunnen rijden en de brandstofmeter staat op bijna leeg dan gaan we tanken en dan gaat er 39 liter in. Bij navraag bij de dealer wat de tankinhoud van de Xceed is krijg ik te horen dat dit 53 liter is.Ik heb hem dit verhaal verteld en krijg dan te horen dat dit een veiligheids marge is. Ik vid het nogal wat meer dan 20% zit de computer en brandstofmeter ernaast.
Is dit een bekend probleem??
Onze vorige C'eed sw 2013 had dit niet bij deze meldingen ging er 47 liter in de tank.

Na het lezen van jou post heb ik daar even op gelet , met 39 km op de boorcomputer ging er bij mij ook 40 liter in ….. aardige veiligheidsmarge

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By Mausy5043
      Als de zon optimaal staat, of juist niet, kan ik het scherm niet meer lezen. Ik wordt verblindt door het zonlicht dat op de "chromen" rand van het dashboard onder het scherm doorloopt en ook de "chromen" RNP-knop schittert me tegenmoet.
      Ik overweeg om er schilderstape overheen te plakken. Denken jullie dat de dealer een standaardoplossing kan bieden? Wrappen is ook weer zowat. Weet iemand een alternatief?
    • By Don66
      Hoi leden,
      Nu heb ik een nieuwe Sportage en tot nu toe 3x getankt.
      Maar het verbruik komt nog niet in de buurt van de fabrieksopgave. (7,6l/100km) (1:13,16)
      Nu weet ik dat de fabrieksopgave een heel positief getal is, maar dan nog kom ik daar niet bij in de buurt.
      1e tankbeurt 1:8,4
      2e tankbeurt 1:10,41
      3e tankbeurt 1:9,96
      Heb nu een goeie 2100 kilometer op de teller staan en moet dus nog verder inrijden. (Auto is geleverd met ongeveer 520 km op de teller).
      Ik tank alleen Shell V-Power, ondanks dat de dealer aangaf E5 en E10 ron91 te kunnen tanken.
      Gaat het verbruik nog verbeteren of moet ik rekening houden met gemiddeld 1:10??
    • By tonherben
      Beste allemaal
      Weten jullie welke brandstof vanmorgen getankt moet worden
      Ik tank altijd euro e5 voorheen euro 95
      De auto is nieuw gekocht 2019
      gr Ton
    • By Joey-Rio
      Hallo,
      als ik ongelezen topics open laad deze altijd pagina 1, deze kan ik lezen.
      Als ik naar de volgende pagina wil of bijvoorbeeld pagina 15 dat krijg ik dit te zien.
      Dat laden blijft er staan. Best irritant als je alleen pagina 1 kunt lezen in topics met meer dan 23 pagina’s haha. Weet iemand hoe dit kan?

• Guest viper1967
      By Guest viper1967
      Pas een nieuwe update gekregen bij de dealer maar de navigatie klopt niks van ( voor de update ook al niet)
      Een voorbeeld: moet van Amsterdam naar Terneuzen (navigatie staat aangevinkt op tolwegen omdat ik door de Westerscheldetunnel moet) nadat ik Bergen op Zoom ben gepasseerd verwijst de navigatie mij om de snelweg naar Antwerpen te nemen? Of bij Waalwijk word ik de snelweg weer opgestuurd richting Rotterdam terwijl ik richting Etten-Leur, Roosendaal moet. Dus geeft de verkeerde afslag aan.
      Zoiets ook al gehad voor de update. Hebben meer mensen hier last van , dan kan ik dit eens aankaarten voordat ik naar de dealer terug ga.
  • Create New...