Jump to content

Nieuwe e-Niro rijder


 Share

Recommended Posts

Hallo mede-forummers,

Ik heb al wel veel gelezen en een paar zaken gepost maar nog geen 'voorstelrondje' gedaan!

Ik ben sinds 14-mei de blije eigenaar van een e-Niro 64kW Executive met Warmtepomp 'Black Edition'. Dat laatste is niet een officiële uitvoering maar heb ik zelf samengesteld (alhoewel ook afgekeken van een paar collega KIA rijders). Wat is daar speciaal aan?

  • zwart gespoten dakrails
  • alle blauw gekleurde accenten voor en achter zwart gespoten
  • raamstijlen zwart gewrapped
  • 18" Katana velgen met deels zwarte spaken
  • labels van de achterklep verwijderd
  • KIA Azië badges op voor- en achterklep, velgen en stuur

Ik ben superblij met het resultaat, maakt deze e-Niro toch iets aparts.

Daarbuiten rijdt de auto geweldig en ben ik nog volop alle features aan het ontdekken.

Rob.

IMG_1768.jpeg

IMG_1991.jpeg

IMG_1989.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Ziet er goed uit zo met alles zwart en het Koreaanse logo. Veel veilige kilometers toegewenst!

 

Edited by Wiz
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hallo allemaal, 

 

Ik ben nieuw op dit forum na jaren lang VW hebben gereden wil ik de overstap maken naar Kia E niro via Dynamic plus Privat Lease als 2e auto naast mijn skoda octavia RS 2018. Normaal ben ik niet van het leasen maar mijn mening is dat de accu's na 5 a 6 jaar een stuk minder worden en er nog een hoop ontwikkeling komt.  Dus private lease is  een uitstekende manier om dit accu probleem op te lossen.  

Na een proefrit bij de lokale kia dealer  bevalt de auto uitstekend en ook de inruil prijs voor mij polo is oke. Alleen zijn de voorwaardes van het lease contract op veel punten erg slecht. 

 

Bij verlies van baan loopt gewoon alles door. Bij overlijden gaat het lease contract over naar mijn vrouw en de schade vrije jaren vervallen na 2 jaar. (12 jaar opgebouwd)

er zijn nog aantal zaken die bij kia lease niet top zijn. 

Heeft iemand een tip bij welk lease bedrijf de voorwaardes beter zijn?

 

ANWB heeft bijvoorbeeld betere voorwaardes zoals schadevrije jaren die blijven en opzeggen bij verlies van baan. maar helaas hebben ze geen Kia E niro :(

 

bedankt voor de input

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bjornricardo said:

ANWB heeft bijvoorbeeld betere voorwaardes zoals schadevrije jaren die blijven en opzeggen bij verlies van baan. maar helaas hebben ze geen Kia E niro :(

 

ANWB had vorige week nog wel de e-Niro. Waarschijnlijk zijn ze door de voorraad heen of ze wachten totdat Kia is gestopt met de aanbieding (loopt nog tot eind juli). Ze waren wel iets duurder dan Kia nu met de aanbieding, maar voorwaarden zijn ook belangrijk.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 5/23/2021 at 6:44 PM, rob2u said:

Hallo mede-forummers,

  • KIA Azië badges op voor- en achterklep, velgen en stuur

Rob.

Mooi die badges. Had je die direct bij de dealer meebesteld?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Similar Content

    • By Aad Paal
      Begin januari 2022 krijg ik mijn e-Niro. Demo, bouwjaar 2021, 7000km. Ik wil extra velgen met winterbanden aanschaffen. In het online instructieboekje kan ik de velgmaat niet vinden. Na wat zoekwerk op internet denk ik dat de velgmaten 7,0j x 17 ET50 5 x 114,3 CB 67.1 zijn. Maar ik ben er niet zeker van. Wie kan mij verder helpen? En wat van die maten mag zeker niet variëren? Alvast dank.
    • By bnw
      Ik begin langzaamaan te bewegen in de richting van een elektrische auto. Ik heb altijd diesels en benzine gereden, maar om diverse redenen ben ik me ondertussen aan het verdiepen in wat er aan modellen leverbaar zijn.
      De keuze is natuurlijk altijd nog een stuk kleiner dan wanneer je op brandstof (of hybride) wilt gaan rijden. Daarnaast is de prijs natuurlijk ook nog wel een dingetje, waardoor veel elektrische modellen al snel afvallen,  alhoewel het op dit moment natuurlijk nog altijd niet de goedkoopste auto's zijn. Toch begin ik er aardig zin in te krijgen, al helemaal nadat ik onlangs mijn eerste elektrische (test-)kilometers heb gereden in een Kia e-Niro.
      Tsjonge, wat rijdt dat fijn! Ik ben op zich een rustige rijder, maar alleen al het idee dat je op elk moment hele grote hoeveelheden power tot je beschikking hebt, is erg prettig auto rijden. Dat is compleet het tegenovergestelde aan de Volkswagen Polo Bluemotion die ik eentijdje voor mijn werk heb gereden. Daar schrol ik nog wel eens van het gebrek van reactie op het gaspedaal, wanneer ik in bepaalde situaties even snel tempo moest maken....
      Natuurlijk vind ook ik het wel even spannend elektrisch te gaan rijden en voel ik een lichte angst van "wat als ik leeg kom te staan en er geen laadmogelijkheden in de buurt zijn...."
      Voor binnen Nederland ben ik niet zo bang. Ik wil er toch voor zorgen dat ik op mijn eigen oprit kan laden, dus in principe staan er altijd genoeg rijdbare kilometers paraat. en als ik eens wat verder moet rijden, vind ik het geen probleem om een pauze te maken en gedeeltelijk bij te laden.
      Maar we gaan ook regelmatig de grens over voor één of meerdere dagen en dat lijkt me al iets uitdagender. We zijn regelmatig in de buurlanden, maar rijden ook regelmatig naar Frankrijk of Oostenrijk en eigenlijk een groot deel van (West) Europa. 
      Dus bereik is toch wel een dingetje voor me. Dan wordt het lijstje met beschikbare auto's al weer wat kleiner. Zoals bij zovele staan bij mij bovenaan de Kia e-Niro en de Hyundai Kona. Beide vind ik interessant en ik kan nog niet direct een keuze maken. Ik wil sowieso nog een proefrit maken met de Kona maar zoals gezegd heeft de Kia me aardig overdonderd! En het is zo'n model dat in eerste instantie geen koppendraaier is, maar die ik steeds meer ga waarderen, hoe vaker ik hem zie.
      Dan is er bijvoorbeeld ook nog de Volkswagen ID.3, maar die vind ik niet mooi, ik verafschuw dat bijna alle functies via een touchscreen bediend moeten worden en naar ik begrepen heb, zijn er nogal wat problemen in de software. Vanwege mijn lange goede ervaring met Japanse auto's en mijn mindere met de eerder genoemde Polo, heb ik dan ook een sterke voorkeur voor Japanse en Koreaanse auto's.
      De Kia heeft op dit moment mijn lichte voorkeur boven de Kona, vanwege de wat grotere kofferbak.
      We gaan vaak met de tent op pad. Normaal nemen we geen stroom op de kamping. Zijn er mensen met ervaring wat  betreft kampeervakanties met de e-Niro in de diverse Europese landen? Is het mogelijk op de kamping te laden of zijn daar de elektra aansluitingen niet op berekend? Ik begrijp dat dat sowieso geen snelladen wordt, maar elke 50 of 100 km die je bijgeladen krijgt is meegenomen. Daarnaast zul je dan ook openbare palen moeten gebruiken.
      Wat is jullie ervaringen met kampeer vakanties in de Benelux, Frankrijk, de alpenlanden, Engeland/Schotland, Skandinavie?
      iemand nog goede tips bij de keuze van een elektrische auto?
      Oha ja, ik rij nu een Mazda2 en heb vele Mazda's gereden (inclsuief twee keer MX-5). Naast de betrouwbaarheid van het merk, heb ik vooral goede ervaring met het weggedrag van deze auto's. Ze zijn erg fijn en leuk om in te rijden vanwege de fijne besturing en de voortreffelijke (handgeschakelde) versnellingsbakken. De e-Niro is natuurlijk een heel ander soort auto met een flink hoger rijgewicht. Toch ben ik benieuwd hoe het plezier in het rijden met deze auto is, wanneer je er ook de leukere weggetjes mee berijdt. Hoe is jullie ervaring daarin?
    • By Sometimes
      Ik heb al ergens wat gepost, maar laat ik me toch even voorstellen hier op dit interessante forum.
      Mijn naam is Mike, ben 49 en woon in de Haarlemmermeer. Sinds afgelopen dinsdag de eigenaar van een Smoky Granite Niro Hybrid uit maart 2017 met 116K op de teller. Is in 2019 geïmporteerd vanuit Belgie, een Sense uitvoering (vergelijkbaar met de Exclusiveline, maar dan standaard met parkeersensoren aan de voorzijde).
      Mijn Niro is verder extra voorzien van: het elektrische schuif / kanteldak, een 220V aansluiting op de achterkant van de armsteun en een dashcam. Een C2play2air heb ik besteld (naar aanleiding van een topic hier) om draadloos Carplay te kunnen realiseren en de Camwipe is ook onderweg.
      De eerste kilometers met de Niro bevallen goed. Qua acties zijn verder de eerste logo's er al af en staan voor nu het verwijderen van de erg hardnekkige en scheef geplakte "7 jaar garantie" sticker en het vervangen van de flink gecupte banden op mijn wensenlijstje.
       
    • By Peter Boogaard
      Tijdens mijn eerste jaarbeurt is in Augustus alle softwareb geupate. Wat ik ook probeer, op het beeldscherm zie wel op tijd flitser, snelheids contrtole, maar het akoestische signaal komt pas als je er voorbij bent. Ik heb alle opties in de navigatie setup pagina's geprobeerd. Geen resultaat. Je moet dus constant op het scherm kijken. Niet veiig. Ben ik de enige die deze ervaring heeft, of heeft iemand een suggestie? Ik heb een e-nero van  1 1/2 jaar nieuw. Ben ik de enige met deze ervaring? Suggesties?
       
      Met vr groeten,
       
      /PeterB
    • By Saint-NL
      Hallo Allemaal, ik ben Ronald, 61 jaar. Eigenaar van een sociale onderneming.
      Op 19-10 wordt mijn E-niro DynamicPlus met warmtepomp geleverd ( wit)  Inmiddels is de laadpaal thuis al gemonteerd en wordt op de 13de de stroom van 1X35 naar 3x25 omgezet.
      Ga de auto voornamelijk gebruiken voor woon-werkverkeer ( 78 km heen en weer) en klantbezoeken door het land heen.
       
×
×
  • Create New...