Jump to content

Recommended Posts

Als ik met de afstandsbediening het autoportier open, springt deze meteen weer in het slot. Ook gebeurt het, dat het portier, zodra ik ingestapt ben en het portier heb gesloten, automatisch weer op slot springt. Mijn auto is een Kia Cerato van 2007, maar ik neem aan dat het probleem niet type gevoelig is. 

Dat klinkt als een defecte schakelaar in/bij 1 van de sloten of een draadbreuk, waardoor de auto niet "ziet" dat de deur van slot gaat, of juist denkt dat je sein geeft om op slot te gaan.

Dank u voor het antwoord. Ik denk dan aan een defecte schakelaar, omdat het euvel niet altijd optreed. Wel (heel) vaak overigens. Is dat iets wat zelf te doen is, of moet dit door de garage (dealer) gebeuren. Is te zien welk portierslot het betreft of moet gewoon gestart worden met het nakijken. Kan het ook het slot van de achterklep zijn, omdat het lijkt dat daar "vreemd" geluid vanaf komt bij inschakelen. Met gr Ger

Eerste verdachte is de meest gebruikte portier.
Ik heb zelf een Picanto, maar de systemen zijn vaak redelijk standaard van opbouw. En omdat ik redelijk wat ervaring heb weet ik dat ik dit zelf vrijwel zeker kan, maar ik kan niet voor jou spreken...

Mijn eerste actie zou zijn om de linker portierbekleding te verwijderen en de stekker van het motortje los te maken als test.
Treed het euvel nu niet op, dan is waarschijnlijk de oplossing het motortje te vervangen. Of het slot, als dat geen los onderdeel is.
Bij mijn Picanto lijkt het 1 geheel; ik heb toevallig pasgeleden mijn klinkkabel moeten vervangen en daarvoor moest het slot er ook uit...

Blijkt het met de stekker los niet opgelost dan weer inpluggen en de rechter portier testen.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Hippe lip
      Gisteren kreeg ik deze foutmelding bij het starten. De auto begon te piepen en je kunt er niet mee rijden.
      Kent iemand dit?

• By Sjonster
      Goedenavond,

Lang geen echte mankementen gehad aan mijn Rio, nu kwam ik er van de week achter dat bij mijn Rio (2012) de passagiersdeur niet op slot gaat als Ik het knopje op de handgreep (van bestuurderskant) of de “deuren sluiten knop” op de afstandsbediening indruk.

De dealer wist mij te vertellen dat de reparatie van dit probleem € 305.- gaat kosten.

Enig idee wat dit kan zijn? Ikzelf verwacht dat het portierslot mechaniek stuk is. En die kan ik op onderdelenlijn voor onder de € 100.- vinden…

Dan is mijn laatste vraag; ik heb een 3-deurs, zou dit mechaniek van een 5-deurs (passagiers rechts voor) ook passen in die van een 3-deurs?

Ik hoor graag of iemand hier eventueel iets van afweet.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    • By bonjovi1977
      Ik heb me de nieuwe Niro hybride gekocht, echter zou ik graag een automatische kofferbakopener willen inbouwen.
      is dit überhaupt mogelijk in deze auto?
      zo ja, welke kit zou ik hiervoor nodig hebben?
      ik heb de executiveLine.
    • By Rio2011S
      Hallo iedereen,
      Sinds november vorig jaar ben ik de trotse eigenaar van een Kia Rio 1.2 CVVT Superpack.
      Echter viel me op, dat in de 'automatische verlichtingstand', de verlichting altijd aanstaat, ook als het erg licht is buiten.
      Ik heb de sensor uit het dashboard gehaald, en tot mijn verbazing is dit een leeg omhulsel, zonder aangesloten stekker.
      De stekker zelf is ook nergens te bekennen. Deze optie hoort wel standaard op een Superpack te zitten (alle andere opties heb ik wel).
      Heeft iemand anders dit probleem eerder gehad? Is hier alsnog een stekker op aan te sluiten?
      Met vriendelijke groet,
      Stan
    • By raf
      hallo allemaal
      heeft er iemand op de de niro een automatisch achterklep pomp laten plaatsen
      en wat zou de prijs zijn 
      achterklep

• Create New...