Jump to content

Lakverzegeling

Maarten69
 Share

Recommended Posts

Gisteren heb ik een Kia Niro Executive besteld, maar de verkoper zette op de offerte een bedrag van € 198.-- voor "lakverzegeling"

Hebben jullie ervaring of dit geen weg gegooid geld is, want over een jaar zit er niet meer op en ik heb het idee dat een goede wax een betere lak bescherming 

biedt als deze die de dealer aanbiedt.

Graag advies

Ja, moeilijk te zeggen. Had je er om gevraagd dan bij hem?

Zo niet dan zou ik zeggen ik heb het niet besteld dus breng het maar in mindering op de rekening.

Ik heb het bij mijn Picanto geweigerd, van de offerte laten halen, niet betaald, maar TOCH zat er een WaxOil sticker in de linker bestuurders deuropening.
Prima, zo lang ik er geen tweehonderd voor betaald heb zit ik er niet mee...

Ik heb geen misverstand met de dealer over dit bedrag, maar mijn vraag is, heeft het nut om deze behandeling te geven ?

• 2 weeks later...
On 5/31/2021 at 12:09 AM, Maarten69 said:

Ik heb geen misverstand met de dealer over dit bedrag, maar mijn vraag is, heeft het nut om deze behandeling te geven ?

Bij mij werd ook een Master-Care  (https://master-care.nl) behandeling op de offerte toegevoegd. Had even op hun website gekeken en vond de benodigde inspanningen om de "verzegeling" te behouden toch wel extreem. Ik zit eigenlijk met dezelfde vraag als jij. Voegt het echt iets toe of is het geldklopperij voor een wax-laagje met een fancy naam. Ik ben er zelf nog niet uit. Heb het ook bij voorgaande auto's nooit gehad.

• Like 1

Ik heb het nu bijna een jaar op mijn rode Niro. Moet wel zeggen dat wassen (met alleen water) een feest is: het vuil is er zo af. Vogelpoep en muggen verwijderen gaat veel makkelijker dan op mijn vorige auto's.

Wat het over een jaar doet weet ik nog niet maar tot nu toe ben ik blij met de waxoil-behandeling.

Ik heb mijn Kia Niro sinds een week, en ik heb hem zelf in de wax gezet met goede wax , het is trouwens wel een heerlijke auto om mee te rijden