Jump to content

Terug bij de Kia familie :-)

Share

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ik ben John, 42 jaar oud en kom uit Haarlem.

Een aantal jaar geleden ben ik ook lid geweest van dit forum. Helaas heb ik toen afscheidt genomen van mijn Kia Ceed en ben ik overgestapt naar een Fiat 500X 120th. Nu zo'n twee jaar verder en eigenlijk nooit helemaal tevreden te zijn geweest over de Fiat heb ik de beslissing genomen om toch weer terug te gaan naar het merk waar ik voor de Fiat al jaren in reed. Ook was de bedoeling om kleiner te gaan rijden gezien ik niet zo heel veel kilometers meer rij (op de zomervakantie na) De keuze is gevallen op het nieuwe model Kia Picanto X-Line. Een pittig klein karretje die er geweldig uit ziet en helemaal vol zit met opties. We moeten nog even geduld hebben, vrijdag de 25e kunnen we hem ophalen. Net 2 weken voor onze vakantie dus dat komt helemaal mooi uit. Kunnen we er meteen een lekker stuk mee rijden als we op vakantie gaan. 

De foto's zijn van het showroom model, maar wij hebben exact de zelfde uitvoering en de zelfde kleur.

Dus helemaal nieuw ben ik niet, maar wel weer blij dat ik weer terug ben bij de Kia familie! :-)

6D54160B-9578-4265-977D-406224032CE5.jpg

33CBD135-F2A1-4A78-B0FA-F3AF1E1216AD.jpg

A7C818E6-8800-4FF2-B972-2111A68AC39D.jpg

F9D9C29B-D4C8-4731-BED7-49DBB808E544.jpg

Edited by John-

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By Bob Meilof
      Ik ben in het bezit van een Kia Picanto 1.
      Heeft iemand wel eens de lampjes vervangen die achter de km en de toerenteller zitten,  bij mij branden er nog maar 2 en zo is het wel erg donker.
      Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
      Vriendelijke groet
      Bob Meilof,
    • By JeroenVB
      Beste forumleden,
      Sinds kort ben ik trotse eigenaar van een Sportage uit 2012 met af fabriek navigatie, welke helaas hopeloos is verouderd. Updaten is een te groot risico volgens de dealer vanwege het gebrek aan geheugen in mijn unit en de grootte van de meest recente kaart pakketten. Er bestaat schijnbaar een serieuze kans dat sommige (of alle) functionaliteiten ermee stoppen of in het ergste geval zelfs kans op een zwart scherm. Omdat dat risico geheel voor mijzelf is besloten om het niet te nemen.
      Ik ben vervolgens op zoek gegaan naar alternatieven en daarbij loop ik tegen de beperking van de af fabriek navigatie in combinatie met de ingebouwde versterker aan, zoals ook al uitvoerig beschreven in diverse topics op dit forum. Veel van de op internet verkrijgbare alternatieven gaan dus gewoon niet werken in mijn auto.
      Een inbouwshop in de buurt kan wel een installatie leveren en inbouwen (Pioneer DAB met Apple carplay) waarbij ze garanderen dat alle functionaliteiten die ik nu heb ook gewoon blijven werken (achteruitrijcamera, sensoren, stuurbediening) maar met die kanttekening dat de display van de airco niet meer zal werken. Weet iemand of daar oplossingen voor bestaan? Of zijn er inmiddels andere units op de markt voor dit type auto waarbij alles wel gewoon blijft werken? Dynavin bijvoorbeeld claimt dat climate control ook blijft werken. Iemand ervaring met een goede oplossing?
      Bedankt voor jullie reactie!
      Jeroen

• By Adri22
      Tot nu toe 2 maal binnen enkele dagen weigert de cee'd om te starten, wel gaat de hele kerstboom in het dashboard aan. Na de 2e maal Anwb gebeld en nog eens geprobeerd te starten, nu startte de auto weer probleemloos. Anwb weer maar afbesteld. Ben vanaf nu de reservesleutel maar gaan gebruiken (in beiden zit  een vrij nieuwe batterij) probleem heeft zich tot op nu niet herhaald. Toch wil ik wel graag 2 bruikbare sleutels in mijn bezit hebben! Graag een oplossing ?? Bvb. dank.
    • By Enriko
      Mijn Niro (bj 2019) maakt bij het uitrollen / afremmen een vervelend / schurend geluid. Te vergelijken met verkeerd schakelen bij een auto met handversnelling. 

Ga er derhalve vanuit dat dit met het automatische terugschakelen te maken heeft. Lijkt mij dat dit normaal gesproken geluidloos verloopt?
    • By Breda1912
      Vanwege de aanschaf van een andere auto verkoop ik de originele rubberen matten en de originele kunststof inzetbak voor de kofferbak. Ze zijn gebruikt in mijn KIA Sportage 3 uit 2012. 
      Bieden van af  € 30,00. 

• Create New...