Ga naar inhoud

Gaan we over naar de E variant?


Michel_1970

Aanbevolen Berichten

Gezien ik vandaag een kaart van de dealer met een mooie aanbieding heb mogen ontvangen, staat voor morgenmiddag een afspraak met hun om te praten of na twee jaar een overstap mogelijk is naar de E-Niro.
De nu gereden Niro HEV wordt ge-private-leaset en is daardoor overstappen mogelijk.
We gaan het meemaken.
Straks misschien een vonkel nieuwe DynamicPlusLine voor hetzelfde geld.
Laadpaal staat aan het einde van de straat, dus die staat er al.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Omdat ik geen laadpaal kan instaleeren, heb ik weer voor een HEV gekozen. In de zomer is een openbar laadpal prettig, maar in regen en in de winter bij storm en sneuw ...

Bovendien is openbaar laden toch nog redelijk duur en wanneer merdere in de straat naar elektrisch gaan, viel plezier met de gevecht ... en rij je niet weg wanneer je auto is vol opgeladen, kan jij ook nog een boete op jou rekening krijgen. Dus, voor mij moet er nog veel gebeuren voor elektrisch rijden ...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het weer hebben we toch geen vat op en 10 mtr verder lopen valt ook wel mee.

Wat is redelijk duur voor een dergelijke paal (ik las ergens iets van E 0,30 / kWh), en op die paal zijn over het algemeen de twee contacten tegelijk bezet.
De E-Niro schijnt toch een mooi app te hebben (UVO) waarop je mogelijk te zien krijg wanneer de accu vol is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sterker nog, je krijgt gewoon een push message als hij vol is van de UVO app. Ik ben het met je eens dat er nog veel moet veranderen. Ik heb sinds begin deze maand een e-Niro, en dat was voor mij ook de eerste EV. Laadpaal kreeg ik niet in de straat omdat er binnen 200 meter lopen 5 laadmogelijkheden zijn die niet heel frequent gebruikt worden. Laden op mijn werk is geen enkel probleem. Met een range van 430 km lukt dat toch prima. Als ik weet dat ik weg moet met de auto kijk ik of ik dat red met de voorraad in de accu, en zo niet dan hang ik hem ruim voordat ik weg moet aan de paal.

Als uitwijk zit er op 800 meter een shell tank station met een 150 kw snellader, dus moet ik ongepland weg dan kan ik ook nog even snel bijladen. Als mijn auto aan de laadpaal hangt en hij meldt dat ie vol is haal ik hem bij de laadpaal weg zodat een mede electromobilist geen last heeft van mijn auto. Maar ik heb ook gezien dat niet iedereen dat doet. Het is een beetje geven en nemen, en als we nou allemaal een beetje rekening houden met elkaar dan komen we er wel.

Nu nog die auto's die er gewoon parkeren zonder dat het EV's zijn leren dat dat niet handig is en dan komen we er wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gemiddeld met laadverlies kan de verbruik rond 18 kW/100km worden, met 30 ct/kW zijn dat rond EUR 5,40 ... met mijn HEV heb ik nu kosten EUR 7,00/100km bij een aankoopverschill van EUR 10.000 tussen mijn HEV en een E-Niro. De EUR 1,60 diff. per 100km, op het jaar berekend bij 10.000 km is dan EUR 160 die ik kan besparen.

En dan de uitstapjes, b.v. van Eindhoven naar Brugge en daar in de zomer opladen ... dat is voor mij te avontuurlijk ...

Mijn dealer had mij afgeraden van E omdat ik niet thuis makkelik kan opladen, dus, goed over naardenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites


ach avontuurlijk, ik heb nog wat familie in Engeland wonen, daar is het pas een uitdaging. In de verre omgeving als je geluk hebt een laadpaal in de buurt. Toch ga ik het proberen, en anders maar laden met de granny lader. Maar voor je dagelijkse gebruik is het wel handig om een laadpaal in de buurt te hebben.

Maar kan je in Eindhoven niet bij de gemeente een verzoek doen voor het plaatsen van een Laadpaal dan? Ik meen dat de meeste gemeentes het gebruik van Elektrische auto's stimuleren en dus zou een laadpaal aanvragen tot de mogelijkheden moeten behoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja, even over afstanden gesproken is wel een ding, althans, aankomende8 vakantie staat een rit naar noord Frankrijk geplant en zal een rit worden van ongeveer 300km, dus moet met één accu lading te doen zijn.
NU gaan we daar rijden, want we verblijven wel een paar dagen en willen wel de omgeving verkennen.......waar zijn daar laadpalen te vinden......hmmm, wordt echt een avontuur. Ik heb er nu al zin in......als alles een beetje leuk verloop.

By the Way, @Wiz, hoe bevalt de kleur, wij willen daar ook voor gaan, mits deze voorradig is dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


6 hours ago, Wiz said:

ach avontuurlijk, ik heb nog wat familie in Engeland wonen, daar is het pas een uitdaging. In de verre omgeving als je geluk hebt een laadpaal in de buurt. Toch ga ik het proberen, en anders maar laden met de granny lader. Maar voor je dagelijkse gebruik is het wel handig om een laadpaal in de buurt te hebben.

Maar kan je in Eindhoven niet bij de gemeente een verzoek doen voor het plaatsen van een Laadpaal dan? Ik meen dat de meeste gemeentes het gebruik van Elektrische auto's stimuleren en dus zou een laadpaal aanvragen tot de mogelijkheden moeten behoren.

Je kunt het in Eindhoven aanvragen via de gemeente. Recent een huis gekocht en in mijn wijk heb je maar 1x 2 charging dat op 5/10min lopen is vanaf mijn woning. Dus heb ik er een aangevraagd voor mijn Niro PHEV. Wacht nu op reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


16 uur geleden, Gerd Bartels zei:

Nee, ik heb een parkeerplaats van een  woningcorporatie ... misschien een paar jaar verder, dan wordt het ook voor mij interessant!

En als je de woningcorporatie vraagt of je een laadpaal kan krijgen? Ik kan me niet voorstellen dat daar bezwaar tegen zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zit ook te twijfelen maar nog geen mooie aanbieding gezien waardoor ik de volgende stap zou zetten. Ik heb dezelfde dilemma’s als hierboven: geen eigen parkeerplaats en is het de meer prijs waard ? Ik zit dan ook te denken aan een plug-in versie misschien past dat beter in mijn situatie. Uiteindelijk gaat het om de prijs en de kosten tijdens het bezit. Wil best iets meer betalen maar het moet wel in verhouding blijven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


18 uur geleden, Michel_1970 zei:


By the Way, @Wiz, hoe bevalt de kleur, wij willen daar ook voor gaan, mits deze voorradig is dan.

Ik vind hem super. Ik twijfelde tussen gravity blue en yacht blue, en toen ik voor mijn proefrit ging hadden ze een yacht blue e niro voor mij klaar staan, en toen was ik meteen verkocht qua kleur. Na de proefrit wist ik het zeker, deze gaat het worden. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Het is echt een feest om in te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De bestelling is vanmiddag gedaan en waarschijnlijk over 4 weken de E-Niro voor de deur (als hij niet aan het opladen is ;-) ).
We hebben gekozen voor de Gravity Blue (het donker zijn van de auto spreekt ons het meeste aan).
Nu nog één uitdaging te gaan en dat is het aanvragen van een laadpas. Wij als bewoners van Rotterdam eo zijn het beste geholpen bij ENGIE ( zo lees ik even snel de info ).
Mogelijk dat iemand anders daar andere info over heeft dan hoor (lees) ik dat graag.
Ik weet ook niet hoe lang het duurt voordat zo'n pas in de brievenbus valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Van de Kia Site, geprobeerd bij laadpalenin mijn omgeving,en  MC Donalds snellaadstation.

Je hebt maar één ding nodig: je Kia-laadsleutel

De Kia-laadsleutel is de manier om snel en voordelig op te laden. Thuis. Op je werk. In de stad. Langs de snelweg. In binnen- en buitenland. In heel Europa! Hoe dat kan? Wij werken samen met Plugsurfing, het grootste Europese netwerk van openbare laadpunten. Met meer dan 200.000 aansluitingen hoef je onderweg niet om te rijden om op te laden. 

Zo makkelijk is opladen met een Kia: sluit de kabel aan en swipe de Kia-laadsleutel langs de sensor van de laadpaal, thuis of onderweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 minuten geleden, Gerd Bartels zei:

Voor welke verwarming heb jij gekozen?

@Gerd Bartels, verwarming????
Ik heb er geen waterpomp bijgenomen als je dat bedoeld. Daar rijden we te weinig voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


20 uur geleden, Michel_1970 zei:

De bestelling is vanmiddag gedaan en waarschijnlijk over 4 weken de E-Niro voor de deur (als hij niet aan het opladen is ;-) ).
We hebben gekozen voor de Gravity Blue (het donker zijn van de auto spreekt ons het meeste aan).
Nu nog één uitdaging te gaan en dat is het aanvragen van een laadpas. Wij als bewoners van Rotterdam eo zijn het beste geholpen bij ENGIE ( zo lees ik even snel de info ).
Mogelijk dat iemand anders daar andere info over heeft dan hoor (lees) ik dat graag.
Ik weet ook niet hoe lang het duurt voordat zo'n pas in de brievenbus valt.

Mooie keuze! Zoals ik al eerder aangaf twijfel ik nog. wil wel de overstap overwegen maar ik twijfel nog omdat: ik niet kan laden op eigen terrein, ik de meerprijs tov de normale hybride toch behoorlijk vind. Ik heb nooit private lease overwogen, maar ik zie toch af en toe prijzen langskomen die echt wel scherp zijn. Echter ik rij circa 20K per jaar en dan gaat zo'n lease tarief ook weer omhoog. Misschien toch wachten op het nieuwe model of hopen op een scherpe aanbieding van de Kia dealer, keuzes keuzes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik moet zeggen, wat mij betreft "lekker boeien, niet laden op eigen terrein", de laatste aanbieding kon ik gewoon niet voorbij laten gaan. We betalen nu voor de huidige Niro €464 en bij de E-Niro (na aanbieding dus) €439.
En dan de rijden we elektrisch en nog een uitgebreidere uitvoering.
Moet niet gekker worden dachten we nog, daar zit vast een addertje onder het gras, maar nee hoor.
T' is maar een idee.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...
Op 25-6-2021 om 17:51, Gerd Bartels zei:

Gemiddeld met laadverlies kan de verbruik rond 18 kW/100km worden, met 30 ct/kW zijn dat rond EUR 5,40 ... met mijn HEV heb ik nu kosten EUR 7,00/100km bij een aankoopverschill van EUR 10.000 tussen mijn HEV en een E-Niro. De EUR 1,60 diff. per 100km, op het jaar berekend bij 10.000 km is dan EUR 160 die ik kan besparen.

En dan de uitstapjes, b.v. van Eindhoven naar Brugge en daar in de zomer opladen ... dat is voor mij te avontuurlijk ...

Mijn dealer had mij afgeraden van E omdat ik niet thuis makkelik kan opladen, dus, goed over naardenken!

Plus de motorrijtuigen belasting.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...