Jump to content

kofferbakaccu


Bernhard007
 Share

Recommended Posts

ik heb een kia niro van 2017 en heb ontdekt dat er in de kofferruimte een luikje zit met daarachter een accu. Waarvoor dient deze (kleine) accu ?

Link to comment
Share on other sites

ik heb een kia niro van 2017 en heb ontdekt dat er in de kofferruimte een luikje zit met daarachter een accu. Waarvoor dient deze (kleine) accu ?

Dit is je 12 volt accu, voor alle systemen in de auto. Bij normale ICE autos zit deze ergens aan de voorkant


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

ok maar aan de voorkant zit er ook een onder de motorkap.

Dat wist ik niet! Dan Ben ik heel benieuwd naar de antwoorden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Bij mijn Niro HEV zit daar geen accu:

(rechts met de rode Plus is een zekeringkastje)

Niro_DL_Motor_01.jpg

Edited by Gerd Bartels
Link to comment
Share on other sites

Bij mijn Niro HEV zit daar geen accu:
 
Niro_DL_Motor_01.jpg.5136de0e7208e566027fba8a57b4e13f.jpg

Klopt het toch, dan zit hij alleen achterin


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Zo zie je maar weer, een hele klus om de accu te vinden
Zelfs de dealer wist dat niet en heeft KIA Nederland moeten vragen en toen bleek dat die onder de achterbank zat
0f83f5cf33469a8cd644ca53e5685abe.jpg

Link to comment
Share on other sites

Zo zie je maar weer, een hele klus om de accu te vinden
Zelfs de dealer wist dat niet en heeft KIA Nederland moeten vragen en toen bleek dat die onder de achterbank zat
0f83f5cf33469a8cd644ca53e5685abe.jpg

We hadden het over de 12 volt accu…


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Yep ik ook en die zit bij mijn Niro tegen de hybride accu aan en dat is het deel wat zwart is op de foto

Link to comment
Share on other sites

Klopt, bij de latere Niro’s zit de 12V accu niet meer in de kofferbak, maar aan het HV pakket “vast”


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Heeft mij bijna een week in de garage gekost
En nadat dealer in Houten het gevonden had wisten ze niet wat voor accu dat was
In KIA Nederland heb ik ook geen vertrouwen want die bemiddelen totaal niet en vertrouwen de dealer.

Link to comment
Share on other sites

Als ik voor mijn Niro heb gekozen must ik 10 dagen wachten vordat hij klaar was. Ik heb voor de handleiding gevraagd en deze in die tijd dan gestudeerd ...

Het is toch normaal, dat je bij een nieuwe auto de handleiding leest!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bedoel je dat ik moet weten waar de accu zit en dat aan de dealer doorgeven

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Op 6-7-2021 om 09:43, Bernhard007 zei:

ok maar aan de voorkant zit er ook een onder de motorkap.

Weet je dat heel zeker? Of neem je dat aan?

Link to comment
Share on other sites

En 2017 is een vervelend jaar om met zekerheid te zeggen waar de accu zit. Dat is nl eind 2017 veranderd. de eerste modellen hebben de accu achterin, dat kun je zien aan de bult rechts achterin de kofferbak, vanaf 2018 zit daar een vakje. Mijn auto is nog net uit 2017 maar heeft al wel de accu onder de achterbank, naast de hybride accu. En dan heb je ook het accu reset knopje linksonder bij je stuur. Maar als de dealer de accu niet kan vinden wordt wel het moment om je zorgen te maken ja.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Heb jij een Batt-Reset knop, is de accu bij de HV-accu geplaatst, anders zit die achter rechts. Bij de HEV/PHEV is vooraan bij de motor geen accu ...

Edited by Gerd Bartels
Link to comment
Share on other sites

Maar als de dealer de accu niet kan vinden wordt wel het moment om je zorgen te maken ja.


Ben ook weg bij de dealer in Houten en nu (voorlopig) naar de dealer in Vianen
Als je inderdaad dat niet weet te vinden bij een Niro van 2019 dan wil je toch geen service daar laten doen.
Bij de 2e service beurt werd mij gevraagd of de remolie ook volgens de voorschrift ververst moest worden
Nee = weg garantie dus wat blijft er over JA
Oh dan duurt het een uurtje langer voor die klaar is
Link to comment
Share on other sites

Na ja, verkoper is verkoper en geen technicus ... een verkoper moet veel weten over die variaties van verschillende modellen, maar geen technische details ...

Link to comment
Share on other sites

Chef werkplaats en monteur gesproken dus niet de verkoper
Monteur zei mij dat die bij 11 volt nog moet kunnen starten maar zeker de deuren en spiegels moeten dan nog automatisch werken
Er van uitgaande dat er een lithium accu in zit zal die beschermt worden door een bms en zal de accu afgekoppeld worden als die onder een bepaalde spanning komt
Om de accu in goede conditie te houden mag die niet verder dan 20%SOC komen en dat is gelijk aan 12,8v
Dat weet ik en dat behoort een chef werkplaats en monteur ook te weten

Link to comment
Share on other sites

Dat zal ook niet zo zijn maar dat weten de specialisten hier wel te vertellen
Waar het omgaat is dat de start accu bij mij tegen de hybride accu aan zit

Link to comment
Share on other sites

Oh,  had niet verwacht dat de electromotor op dergelijk laag voltage werkt :no:

Dat is ook niet zo. De e-motor draait vanuit de HV-accu van rond de 400V, maar voor de boord systemen en het starten van de ICE is er een 12V accuutje.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...