Jump to content

Banden spanning

Joepie
 Share

Recommended Posts

Zijn er Picanto rijders met een nieuwe picanto, die ook problemen hebben met de bandenspanning?? 

Bij mijn Picanto brandt regelmatig een lampje van de banden spanning met de vermelding: bandenspanning te laag.

Echter de bandenspanning is al 2,50 bar. Dus te Laag ??  Vlgs. de dealer moet die op 2,5 gezet worden, ondanks dat op het plaatje bij de deur staat v.2,3 en achter 2,1  ; anders geeft het systeem "te laag"aan !! 

Nou die 2,5 is wel erg hard, zeker bij warm weer of op snelweg.  Dan kan die spanning nog aanzienlijk oplopen.

Is er iemand die hier ook problemen mee heeft ??  

Ik heb ze kort geleden op 2.5 gezet, gaat prima en geeft geen problemen.

had ze voor die tijd op ongeveer 2.3 staan ….. óók geen problemen.

Beetje vreemde reactie van de dealer! 

Heeft de Picanto sensoren in de wielen die de druk laten zien, of een passief systeem dat werkt obv wielomtrek mbv de ABS-sensoren?
In dat laatste geval "detecteert" het systeem een lagere bandenspanning als 1 wiel consistent harder draait dan de andere.

Je zou eens kunnen kijken om alle banden rondom een lagere druk te geven, bijv. 2,3 bar. Misschien is de error-marge met zulke harde banden wel te klein en krijg je daardoor een valse melding.

Ik heb het ook gehad een paar dagen nadat onze Picanto was afgeleverd door de dealer. Ik kreeg ook uit het niets de melding ''bandenspanning te laag'' te zien in mijn scherm. Na alles gecontroleerd te hebben en de auto een aantal uur stil te hebben gezet heb ik de reset knop ingedrukt om het vervolgens aan te kijken of de melding weer terug zou komen. De druk in de banden was goed en verder was er niets aan de hand. Ik heb de melding tot nu toe (ongeveer 3 weken) niet meer gehad.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By Aryan Blok
      Hallo allemaal, vandaag werd ik geconfronteerd met de melding lage Ev spanning in de Uvo app. Weet iemand waar dit mee te maken heeft? Ben hiermee naar de dealer geweest.  Die dacht dat het te maken had met de actieradius van 78 km. Monteur heeft laadkabel en aansluiting gecontroleerd, maar zag zo geen problemen.  De auto zelf heeft geen enkele foutmelding gegeven. Heb het advies gekregen om vanavond volledig op te laden. Mocht de melding nog voorkomen, dan laten uitlezen bij de dealer. 
    • By Marcel43
      Goedendag,Ik heb onder mijn sorento 1 16 inch velgen zitten met bandenmaat 245/70/R16 banden.Nu heb ik een setje 16 inch zwarte velgen op de kop getikt en daar dezelfde banden op laten leggen.Nu komt het probleem.Banden steken iets buiten de wielkast en ik kan niet volledig meer sturen.Banden lopen aan in de wielkast.Nu is mijn vraag.Wat is er mogelijk kwa bandenmaat?Of is er iemand die een oplossing weet.Groet Marcel
    • By Mary Ellen
      Goedenavond iedereen,

Toen ik de auto kocht, zaten er winterbanden op. Nou wil ik all season banden halen en laten uitlijnen. Mij is verteld dat Michelin een goed merk is maar dat is wel erg duur. Ik vroeg me af of jullie ervaring hebben met banden van Continental en zo ja, wat is jullie ervaring ermee?

Daarnaast zag ik condens in de twee achterlampen (buiten) en in de koplamp ik geloof rechtsvoor. Dus ik wil allevier de lampen gaan vervangen. Enig idee waar ik dit betaalbaar kan krijgen icm het monteren?

Hoor graag van jullie!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    • By chippie777
      Ik ben toe aan nieuwe voorbanden. Huidige maat is 225/45 18 merk dunlop. Wat zijn jullie ervaringen?
      Ik wil all season overwegen. Geluid vind ik iets belangrijker dan Verbruik. 

kortom wat zijn jullie ervaringen met 18 inch banden. 
    • By e-niro
      Ik heb na15000 km volgens de garage gecupte banden, gevolg zeer veel herrie en je hoort bij 30 tot 50 km net of er een lager geluid maakt.
      Heb de achterbanden omgewisseld naar voren maar er veranderd niets. Mag dit bij toch wel een goed merk als michelin.
      En zijn er meer niro rijders met dit probleem?

• Create New...