Jump to content

Don Mimo

PHEV actieradius

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik ben sinds kort een eigenaar van een Kia Sorento plugin hybride executive en heb al 1200km gereden (mix van snelweg en binnenkom). Het is een fijne auto die comfortabel rijdt en er zitten genoeg technologische snuifjes ingebouwd. 

Ik heb alleen een vraagje aan de PHEV rijders. Wat is jullie km range volledig elektrisch? Ik haal namelijk amper de 57km WLTP die ze aangeven. Gemiddeld is het rond de 40km dat ik maximaal kan halen. En waarom geeft de boordcomputer 48km aan terwijl de opgave 57km is op een volgeladen accu?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By slekk
      Hoi, ik ben op zoek naar een occasion Niro Hybrid executive, die comfortabel geveerd is met 17" velgen, maar blijkbaar zijn alleen de uitvoeringen onder de executive voorzien van een op comfort afgestelde onderstel. De executive kom ik enkel tegen met 18" velgen (die volgens zeggen stugger is qua demping).
      Klopt dit? En is dit met de PHEV anders? Daarvan kom ik de executive wel tegen met in elk geval 17" velgen. 

Groet, Marcel.

• By Jaap Noya
      Eind februari, dit jaar, is voor mij een Niro Phev besteld. Deze zou medio juni geleverd worden. Krijg zojuist bericht dat het pas in oktober dit jaar wordt. Zijn er meerder die dit is overkomen? De dealer kon niet een duidelijke reden hiervoor geven.
    • By Niro2021
      Mijn Niro PHEV heeft nu 2x dezelfde foutmelding gegeven. De auto is een paar weken oud.
      De foutmelding betreft het AC laadsysteem. Als de laadkabel wordt verwijderd verschijnt bij starten van de auto de foutmelding en is de auto niet opgestart en is er dus niet mee te rijden. Deze situatie gaat na een paar uur spontaan over. De dealer kan niets vinden. Vandaag dus nu voor de 2x keer met dezelfde klacht bij de dealer. 
      Het lijkt mij een mechanisch probleem in de aansluiting. Auto denkt dat de kabel nog verbonden is. In de UVO app verschijnt een soortgelijke foutmelding. Uitlezen motormanagement geeft geen informatie.
      In de landelijke database komt de klacht 1x voor, er wordt geen oplossing;ossing vermeld. Is er iemand bekend met dit probleem?

• By The Dude
      Algemene vragen en opmerkingen.
    • By Flying_Dutchman
      Ik heb de Service Manual, welke hier wordt aangeboden, gekocht. Best een hele aardige (pdf) manual met veel detailinformatie over hoe je iets uit elkaar haalt (en weer samenbouwt).
      Ze hebben ook zo'n manual voor de HEV-uitvoering.
      De eerstvolgende actie wordt het demonteren van het dashboard zodat ik wat apparatuur kan inbouwen. Moet het eerst wel wat warmer worder ......
  • Create New...