Jump to content

PHEV actieradius


Don Mimo
 Share

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik ben sinds kort een eigenaar van een Kia Sorento plugin hybride executive en heb al 1200km gereden (mix van snelweg en binnenkom). Het is een fijne auto die comfortabel rijdt en er zitten genoeg technologische snuifjes ingebouwd. 

Ik heb alleen een vraagje aan de PHEV rijders. Wat is jullie km range volledig elektrisch? Ik haal namelijk amper de 57km WLTP die ze aangeven. Gemiddeld is het rond de 40km dat ik maximaal kan halen. En waarom geeft de boordcomputer 48km aan terwijl de opgave 57km is op een volgeladen accu?

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

40km is niet verkeerd, het zal ook van je rijgedrag afhangen.
Ik haal 50km, maar dat is omdat ik geen snelwegkm's maak op doordeweekse dagen.
Op de snelweg smelt de batterijcapaciteit weg als sneeuw voor de zon.

Hoewel ik 50km haal blijft mijn wagen (nog maar 400 km mee gereden) nog pessimistisch en geeft ie 45km aan na volledig opladen.
Dit evolueert progressief nadat je steeds meer rijdt.

Link to comment
Share on other sites

Zelf met klein stukje snelweg maar overwegend binnenweg 60+ gehaald, airco uit, dak open en warm weer. Zal in de winter dus wel anders worden als je moet ontwasen en verwarmen...

2 dagen 22km forensen lukt structureel net op 1 lading.

Link to comment
Share on other sites

Is die 45km niet berekend op 3/4 van de batterijcapaciteit ? 

Je kan immers max. 3/4 van de batterij puur op elektrisch rijden. Het laatste kwart 'beslist' de wagen zelf wat er gebeurt in functie van de omstandigheden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Similar Content

    • By Flying_Dutchman
      Er is iets vreemds aan de hand met mijn PHEV. Ik kan namenlijk niet meer gepland opladen tijdens de daluren.
      Totdat ik de nieuwe UVO-app in gebruik nam werkte het prima: het laden begon op de door mij ingestelde tijd (begin daluren, om 23:00 uur).
      Nu tref ik 's ochtends de auto met een bijna lege accu aan. 
      De instellingen in de auto zijn goed. Het scherm geeft aan dat het dalurenvenster goed is ingesteld en het vinkje "gepland opladen" staat aan. 
      Als ik de Voertuigstatus ophaal met de app zie ik dat "gepland opladen" aan staat, voor een korte tijd. Binnen één minuut valt deze terug naar uit terwijl in de auto deze op het scherm wel op aan staat.
      Resultaat is dat het Gepland opladen niet meer werkt.
      Wordt dit door andere PHEV-rijders ook gezien?
      Totdat dit probleem opgelost is heb ik "gepland opladen"  maar uitgeschakeld. Nu begint het opladen direct nadat de stekker geplaatst is.
    • By slekk
      Hoi, ik ben op zoek naar een occasion Niro Hybrid executive, die comfortabel geveerd is met 17" velgen, maar blijkbaar zijn alleen de uitvoeringen onder de executive voorzien van een op comfort afgestelde onderstel. De executive kom ik enkel tegen met 18" velgen (die volgens zeggen stugger is qua demping).
      Klopt dit? En is dit met de PHEV anders? Daarvan kom ik de executive wel tegen met in elk geval 17" velgen. 
       
      Groet, Marcel.
       
    • By Jaap Noya
      Eind februari, dit jaar, is voor mij een Niro Phev besteld. Deze zou medio juni geleverd worden. Krijg zojuist bericht dat het pas in oktober dit jaar wordt. Zijn er meerder die dit is overkomen? De dealer kon niet een duidelijke reden hiervoor geven.
    • By Niro2021
      Mijn Niro PHEV heeft nu 2x dezelfde foutmelding gegeven. De auto is een paar weken oud.
      De foutmelding betreft het AC laadsysteem. Als de laadkabel wordt verwijderd verschijnt bij starten van de auto de foutmelding en is de auto niet opgestart en is er dus niet mee te rijden. Deze situatie gaat na een paar uur spontaan over. De dealer kan niets vinden. Vandaag dus nu voor de 2x keer met dezelfde klacht bij de dealer. 
      Het lijkt mij een mechanisch probleem in de aansluiting. Auto denkt dat de kabel nog verbonden is. In de UVO app verschijnt een soortgelijke foutmelding. Uitlezen motormanagement geeft geen informatie.
      In de landelijke database komt de klacht 1x voor, er wordt geen oplossing;ossing vermeld. Is er iemand bekend met dit probleem?
       



    • By The Dude
      Algemene vragen en opmerkingen.
×
×
  • Create New...