Jump to content

Recommended Posts

Hallo ik heb nu sinds 2 maanden een kia picanto.

Na een dag de auto gekocht te hebben bleef die hangen op de autobaan hield gas in meteen de garage gebelt waar ik hem gekocht had zei dat ik het maar uitlezen gedaan gaf die code p1309  aan en als die weer gas in hield moest ik maar weer bellen. Toen reed ik weer een stukje en parkeerde de auto kwam er rook uit bij de rechtse voorwiel schrok me kapot garage gebelt bleek dat de remklauw vervangen moest worden en de remschijven gedaan en nu na een week word die weer warm. Wat kan ik nu doen? En de garage waar ik de auto heb gekocht gaf geen garantie en nu draai ik wel voor de kosten op. 

De wielklauw kan toch niet na een week weer kapot zijn?

Groetjes tina

Hebben ze je ook nog verteld wat die code P1309 zou inhouden? Want als ik die Google kom ik verschillende dingen tegen...

De remklauw staat hier los van, maar het is wel vreemd dat dat deze na een week alweer warm loopt; lijkt mij dat de oorzaak niet verholpen is, dat ZOU garantie op reparatie kunnen zijn...

12 minuten geleden, Murcielaygo zei:

Hebben ze je ook nog verteld wat die code P1309 zou inhouden? Want als ik die Google kom ik verschillende dingen tegen...

De remklauw staat hier los van, maar het is wel vreemd dat dat deze na een week alweer warm loopt; lijkt mij dat de oorzaak niet verholpen is, dat ZOU garantie op reparatie kunnen zijn...

Hallo murcielaygo

Nee dat hebben ze me verder niet verteld. 

Ik had de garage gesproken en ik ga er morgen weer heen om na de remklauw te kijken want ik had eerst de remschijven bij hem gedaan en toen zei die al dat de remklauw niet helemaal was en moest anders met een week terug komen daar wacht ik natuurlijk niet mee en heb de remklauw online besteld en 2 dagen later erop laten zetten wat me alweer geld heeft gekost. En dat is vandaag een week geleden. Dus je denkt dat het onder garantie valt zodat ik dat morgen kan zeggen?

Ik vroeg of ik vandaag kon komen maar hij had vandaag geen tijd hij was druk en daar heb ik natuurlijk alle begrip voor. 

Dus ik ga morgen er heen en dan zal ik je het laten weten.

Super bedankt voor je reactie..

Groet leontina

Ik weet niet zeker of het garantie is, maar het lijkt mij dat als je een auto brengt voor een probleem en dat probleem blijft aanwezig, dat dan de reparatie niet goed gedaan is.
Maar dat is op afstand lastig te bepalen...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By woutdeheer
      Sinds 08/2020 nieuwe niro PHEV. Over het algemeen heel tevreden maar......
      Wanneer auto bijna tot stilstand is gekomen kraken de remmen rondom.
      Bij loslaten rempedaal is dit ook het geval.
      Dealer zegt dat dit normaal is bij de Niro, komt door het speciale remsysteem.............
      Volgens mij een broodje-aap verhaal en om nadere info verzocht , tot nu toe nog bij de dealer.
      Is dit een bekend probleem?

mvg
    • By ROMAN EMPIRE
      Geachten,
      deze prachtige picanto 1 mp3 uit 2007 weigeren alledrie de remlichten plots.
      zekering onder motorkap is goed..
      ..maar er staat geen spanning op de pedaalsensor, wat wel zo hoort?
      ergens tussen de zekering en sensor is een defect, en de kabel volgen door kabelboom is erg frustrerend..
      ..heeft iemand hier een verlichte blik en heldere ingeving, of wellicht een bedradingsschema, zou flink goed doen?
      zit er een relais in voor zoiets?
      weet iemand waarvoor de relais dienen die in zekeringkast onder het stuur zitten?
      groet
      Eric

• By JeanB
      Hallo allemaal!
      Sinds een week de trotse bezitter van een e-Niro, superblij mee, nu druk met ontdekken hoe het allemaal werkt, en daar nog lang niet klaar mee . Het forum helpt daar wel bij, dus fijn dat dit er is!
      Waar ik nog niet achter ben: wanneer de elektronische parkeerrem gebruiken. Ik heb een Renault Grand Scenic gehad, daarbij ging de elektronische parkeerrem altijd automatisch aan als je de auto uitzet, dat had ik eigenlijk bij deze e-Niro ook verwacht... Weten jullie wanneer je deze moet gebruiken? Boekje geeft daar ook geen uitsluitsel over.
      En ik snap dat als het superschuin is waar je parkeert dat je het dan handig om te gebruiken, maar er is altijd een grijs gebied. Ik merk nu dat ik het vergeet om hem aan te zetten als ik parkeer. 
      Dank alvast!
    • By Sharoon89
      Hoi
      Ik had een vraag ga er morgen ook mee naar de kia dealer toe.
      Als ik me auto parkeer (p stand) en ik wil weer rijden en de auto wil starten is me rem geblokkeerd, met veel moeite kan ik hem dan wel starten na het starten schiet hij ook weer los, maar hij heeft dit nooit gedaan... De auto is net 1 maand oud. Met rijden doet de rem het verder gewoon goed
      Hebben meer mensen dit?
    • By robinspr
      Hoihoi, sinds een paar maanden hoor ik een kloppend/tikkend geluid rechtvoor tijdens het rijden, vooral bij lage snelheden.. Ben er al 7 keer voor na de garage geweest, geluid opgenomen zodat ze het konden horen maar telkens sturen ze mij weg met antwoord dat ze niks vinden of horen.. Het geluid is er wel niet constant, lijkt meer voor te komen als de buiten temperatuur hoog is..Heeft iemand een ideetje wat dit zou kunnen zijn? Ik persoonlijk dacht aan die wiellager na een beetje op internet te hebben gekeken maar heb er helaas geen verstand van.. Auto is van 2008 ceed sw 1.6 115pk 120.000km Alvast bedankt! 

Filmpje van geluid( sry voor de wind):https://www.youtube.com/watch?v=Cgct-iwYNpU&feature=youtu.be
  • Create New...