Jump to content

Led verlichting

SatJunk
 Share

Recommended Posts

Vandaag DEZE  LED lampen geplaatst en wat een bak licht vergeleken met halogeen.

Gewoon halogeen eruit en LED er weer in, geen modificatie aan de afdekkap nodig en GEEN foutmelding op het dashboard.

Edited by SatJunk
Typo
  • Like 1

Goede tip.

Heb meteen een setje besteld voor de Niro van m’n schoonvader (heb zelf de Executiveline met Xenon). Deze LED lampen zijn zonder ventilator en voor dat geld kun je geen buil vallen.

Posted (edited)
2 uur geleden, Derrek zei:

Goede tip.

Heb meteen een setje besteld voor de Niro van m’n schoonvader (heb zelf de Executiveline met Xenon). Deze LED lampen zijn zonder ventilator en voor dat geld kun je geen buil vallen.

Klopt, heb bewust voor FANloos gekozen omdat die fan kan storen op je electronica.

Had DEZE LED set ook besteld en geplaatst, nou heb het geweten mijn navigatie letterlijk van het padje af als ik avond verlichting aandeed.

Ze worden geleverd met witte stoffen handschoentjes en verloopkabeltje die ik NIET heb gebruikt...dus gewoon de stroomkabel vd verlichting rechtstreeks in de LED lamp.

Succes met de lampen..

Edited by SatJunk

De lampen zien er fraai uit. Houdt de originele lampen wel beschikbaar in je auto: kun je ze direct terugplaatsen tijdens een verlichtingscontrole van de politie (scheelt misschien een bekeuring)..... :smartass:

Rijd al 20 jaar met zelf achteraf ingebouwde Xenon lampen en later LED lampen. Nog nooit (!) aangehouden door de politie, ook niet in Belgie, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Hongarije, etc. Ook nooit problemen gehad met de APK, ook niet met APK herkeuring.

Laat je niet bang maken. Je hebt meer kans om je hoofd te stoten tegen een lantaarnpaal.

Heb wel altijd goede kwaliteit lampen gebruikt met neutrale witte kleur (geen blauw dus) en ze altijd goed af laten stellen.

Idd hier hetzelfde, gewoon neutrale kleur 6000k dan heb je met de NIRO geen last.

Als je de boven genoemde leds erin zet staat ze gelijk goed en heeft je tegenligger er geen last van.

Maar de tip van @Flying_Dutchman is natuurlijk niet verkeerd, een setje spare lampen bij je hebben kan nooit geen kwaad.

Op 24-7-2021 om 23:10, SatJunk zei:

Vandaag DEZE  LED lampen geplaatst en wat een bak licht vergeleken met halogeen.

Gewoon halogeen eruit en LED er weer in, geen modificatie aan de afdekkap nodig en GEEN foutmelding op het dashboard.

in de KIA niro exclusief die hebben Standard ledlampen.

Dat is leuk en aardig, maar het gaat er hier juist om dat je op deze manier LED kunt plaatsen (of HID) op een auto die dat NIET standaard heeft.

Jouw opmerking is net zo nuttig als tegen iemand die een vork zoekt zeggen dat je met een mes ook kunt prikken...
  • Like 1
  • Haha 1

Artikel van ANWB (https://www.ad.nl/auto/anwb-vervangen-halogeenlampen-door-led-lampen-moet-worden-toegestaan~a53e8a4c/):

ANWB: vervangen halogeenlampen door led-lampen moet worden toegestaan

De ANWB wil dat het wettelijk wordt toegestaan om halogeen lampen in auto’s te vervangen door led-verlichting, net zoals dat in huizen gebeurt. Uit een test van de ANWB in samenwerking met de Duitse zusterclub ADAC blijkt dat dit veilig kan. Voor het achteraf inbouwen van led-lampen in auto’s zijn meerdere systemen te koop. Maar het gebruik ervan op de openbare weg is nu verboden.

Niek Schenk 02-03-21, 09:18
  •  

Led-verlichting verbetert de lichtopbrengst van oudere voertuigen met halogeenlampen aanzienlijk. Dit komt de zichtbaarheid op donkere wegen ten goede, zonder het overige verkeer hierdoor te verblinden, stelt de ANWB. Voordeel is ook dat led-lampen zuiniger zijn en langer meegaan. Al zijn ze niet zo duurzaam als aanvankelijk beloofd.
Overigens kunnen niet alle led-lampen zomaar worden ingebouwd in een auto. Het lichtsysteem moet speciaal worden ontwikkeld voor het koplamphuis, zodat automobilisten niet worden verblind en de lichtbundel optimale zichtbaarheid geeft. Daarom is het ook bij wet verboden. 

De ANWB zegt regelmatig vragen van leden te krijgen over het vervangen van voertuigverlichting door led. Al jaren zijn er led-vervangingslampen op de markt, waardoor het mogelijk is om minder zuinige halogeenlampen te vervangen door LED. In Duitsland is inmiddels wel één systeem voor achteraf-bouw van led-lampen goedgekeurd. Andere EU-landen kunnen deze goedkeuring in theorie overnemen, stelt de ANWB. Er is ook EU-wetgeving in ontwikkeling, maar waarschijnlijk zal het nog geruime tijd duren voordat die wordt ingevoerd.

,,Belangrijkste voorwaarde is dat er wettelijke eisen moeten komen waar de led-verlichting aan moet voldoen om gebruikt te kunnen worden op de openbare weg‘’ meent de ANWB.

20 uur geleden, Murcielaygo zei:

Dat is leuk en aardig, maar het gaat er hier juist om dat je op deze manier LED kunt plaatsen (of HID) op een auto die dat NIET standaard heeft.

Jouw opmerking is net zo nuttig als tegen iemand die een vork zoekt zeggen dat je met een mes ook kunt prikken...

ik meen als je led lampen verwisselt en je sluiting krijg valt dat buiten de garantie volgens Kooijman Kia Toyota dielers lijzen rijn Vleuten. 

52 minuten geleden, SMITHEN69 zei:

ik meen als je led lampen verwisselt en je sluiting krijg valt dat buiten de garantie volgens Kooijman Kia Toyota dielers lijzen rijn Vleuten. 

Dan zal er toch eerst een zekering springen..

Dan zal die dealer eerst moeten bewijzen dat dat komt door die LED-lampen. Maar sowieso zal -is terecht al opgrmerkt- eerst de zekering springen...

Dealers roepen zo veel om onder dingen uit te komen. Straks gaan ze je nog wijsmaken dat een kapot wiellager komt omdat je je spiegel niet goed hebt afgesteld...
  • Haha 1

Op 24-7-2021 om 23:10, SatJunk zei:

Óók besteld, ben benieuwd wat ik er van ga merken….:D

ik vind led lampen ook mooi. koop dan een Kia seed of een Kia niro exclusief. die hebben dat standard.

dus kopen of lease ik heb namelijk een Kia niro exclusief 36 maanden ge lease deze niro is de meest luxe die er te koop is. kost 591 euro per maand. zeven maanden lever tijd. ik hoor wel dat is een smak geld. maar kopen is ook duur 38000 euro.

19 uur geleden, Flying_Dutchman zei:

Maar het gebruik ervan op de openbare weg is nu verboden.

Vraag de ANWB maar eens aan te geven in welke wet dat exact staat.

• Like 1

Die aftermarket ledlampen missen het E-keur nummer, en zijn daardoor al verboden/niet goedgekeurd voor gebruik op de openbare weg.

@Derrek Dat hoeft niet apart in een wet te staan: de auto voldoet dan niet aan de type-goedkeuring, en is derhalve 'illegaal'. 

De betere (web-)shops binnen Europa geven de waarschuwing "alleen voor off-road gebruik" er ook bij.

Wanneer het lichtbeeld goed is, zal geen keurmeester op zoek gaan naar de 'E' vermelding, maar bij een (geringe?) afwijking waarschijnlijk wel.

Edited by Peter-036
Meer uitleg.
  • Like 1

ik vind led lampen ook mooi. koop dan een Kia seed of een Kia niro exclusief. die hebben dat standard.
dus kopen of lease ik heb namelijk een Kia niro exclusief 36 maanden ge lease deze niro is de meest luxe die er te koop is. kost 591 euro per maand. zeven maanden lever tijd. ik hoor wel dat is een smak geld. maar kopen is ook duur 38000 euro.

Nogmaals; het gaat hier juist om het plaatsen van LED op een auto die dat niet heeft. Hou nou eens op met overal roepen wat je hebt en wat je aan lease betaald, dat voegt HE-LE-MAAL NIETS toe aan de discussie.

Jouw advies is nu hetzelfde als iemand met een fiets zonder licht zeggen dat hij/zij een motor moet kopen, omdat daar licht op zit, terwijl je bij de Action voor minder dan €10 een set lampjes koopt.

Echt, als je niks nuttigs te melden hebt, zeg dan ajb niks.
  • Like 3
  • Thanks 1

Die tip werkt niet, want je ziet hun berichten dan ingeklapt en als iemand ze quote zie je alsnog het hele bericht.

Ik weet ook zeker dat ik niet de enige ben die zich ergert, alleen ik verwoord het ook, al is het maar om mis-informatie tegen te gaan.

On 7/31/2021 at 11:07 AM, SMITHEN69 said:

Het is niet waar wat je zegt. Heb zelf de Executive PHEV (MY21) en de vanity spiegel lichten, kentekenlichten achteren en de knipperlichten achteren zijn niet LED. Dus die heb ik zelf moeten upgraden naar LED.

• Like 2

Goedemiddag KIA Niro rijders,

Misschien voor jullie een vreemde vraag: Moet je die leds ook op een speciale manier inzetten, bijv. via een lipje of nokje zoals bij halogeen?

Verder zien ze er goed uit en zeker voordelig!

Hartelijke groet,

Fred51

33 minuten geleden, Fred Von Weyhrother zei:

Misschien voor jullie een vreemde vraag: Moet je die leds ook op een speciale manier inzetten, bijv. via een lipje of nokje zoals bij halogeen?

Ja, er zitten nokjes op zodat je de lampjes er maar op één manier goed in kan zetten.

Ik heb ze ook besteld en binnen, maar nog geen tijd gehad. Mss donderdag.

• Like 1

Op 1-8-2021 om 16:12, Murcielaygo zei:

Ik weet ook zeker dat ik niet de enige ben die zich ergert, alleen ik verwoord het ook, al is het maar om mis-informatie tegen te gaan.

Ik begrijp je, maar het beste is gewoon niet aan storen joh, Henk is nu eenmaal zo. Hij kan er niets aan doen.

Zie er de humor van in.

• Like 4

15 uur geleden, Fred Von Weyhrother zei:

Goedemiddag KIA Niro rijders,

Verder zien ze er goed uit en zeker voordelig!

Hartelijke groet,

Fred51

ik rij van af begin 2017 met een KIA niro dijnamic. in die vier jaar hebben ze het steeds over led lampen. dus ouwe koek gevaarlijk voor tegen lichters.

ik rij van af begin 2017 met een KIA niro dijnamic. in die vier jaar hebben ze het steeds over led lampen. dus ouwe koek gevaarlijk voor tegen lichters.

Het gaat hier om het plaatsen van LED op een voertuig welke dit af-fabriek niet heeft.

Als je hier niet zinnigs over te melden hebt, stop dan met vervuilen van dit topic

Ps. Je auto is van begin 2017 en dan 36 maanden geleased???

Om toch on-topic te reageren: ik gebruik voor mijn motorfiets (mijn Kia heeft af-fabriek wel LED lampen) deze lampen en ben hier zeer tevreden over : https://techproducts.nl/product/techproducts-h4-cree-csp-led-chip-ledlamp/

Geen ventilator, dus weinig inbouwruimte nodig en toch een bak met licht vergeleken met de originele halogeen lampen.
Lichtbeeld is niet 100% goed, (groot licht beeld is niet goed) maar er treedt geen verblinding op bij de dimlichten en dat is ook belangrijk!

Gewoon een Nederlandse verkoper met goeie service (en nee, ik heb geen enkele binding met deze website, maar ben gewoon een zeer tevreden klant )

Mvg
Nia Kiro
  • Like 3