Jump to content

Mening digitale instrumentenpanel

Maarten69
 Share

Recommended Posts

Sinds 2 maanden ben ik het bezit van een Kia Niro Executive HEV rijder en helemaal tevreden, alleen het digitale dashboard vind ik niet helemaal prettig, zeker de plek waar de snelheid aangegeven wordt, deze had volgens mij in het midden moeten zitten.

Hoe ervaren andere Niro rijders met digitaal dashboard dit ?        

9 uur geleden, Maarten69 zei:

Sinds 2 maanden ben ik het bezit van een Kia Niro Executive HEV rijder en helemaal tevreden, alleen het digitale dashboard vind ik niet helemaal prettig, zeker de plek waar de snelheid aangegeven wordt, deze had volgens mij in het midden moeten zitten.

Hoe ervaren andere Niro rijders met digitaal dashboard dit ?        

Ben het helemaal met je eens.

Wellicht is dat bij de Executive anders. Bij mijn HEV (oktober 2020) kan je de snelheid digitaal, met hele grote cijfers, tussen beide klokken weergeven.

Gebruik ik overigens nooit. Laat de snelheid wel als extra in de linker bovenhoek van de navigatie weergeven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G998B met Tapatalk

Ik moet zeggen dat Kia dit helemaal niet goed benut. Zowel niet bij de Niro met 7” scherm als bv Ceed familie, Sorento en de nieuwe Sportage. Wat heb je aan een 12” scherm als je bv niet eens je navigatie map daarin kunt afbeelden zoals bij Volvo en Volkswagen groep. 12” Full HD om pijltje en een compas erop af te beelden :clown:

Ik moet zeggen dat Kia dit helemaal niet goed benut. Zowel niet bij de Niro met 7” scherm als bv Ceed familie, Sorento en de nieuwe Sportage. Wat heb je aan een 12” scherm als je bv niet eens je navigatie map daarin kunt afbeelden zoals bij Volvo en Volkswagen groep. 12” Full HD om pijltje en een compas erop af te beelden :clown:
Ik heb de Niro HEV 2020 en zie, met de nieuwe navigatie software, de kaart over de volle breedte. In tegenstelling tot een aantal Niro rijders ben ik zeer tevreden over de nieuwste versie van de software.

11 minutes ago, hgrootnl said:

Ik heb de Niro HEV 2020 en zie, met de nieuwe navigatie software, de kaart over de volle breedte. In tegenstelling tot een aantal Niro rijders ben ik zeer tevreden over de nieuwste versie van de software.

We hebben het nu toch over de instrument cluster? Jij hebt het nu over navigatie/infotainment. Ik bedoel dat bij de executive. Dat middelste scherm in jouw instrumenten luster 7” is en slecht benut wordt. Vervolgens geef ik voorbeeld van de Kia volledige schermen instrumenten cluster van 12” ivm met die van Volkswagen groep.

D2EEF8AA-5D0A-409C-8FDA-4EF0C656BC03.jpeg

7AE377B1-4176-4946-8F4E-04C659E5BCD7.jpeg

We hebben het nu toch over de instrument cluster? Jij hebt het nu over navigatie/infotainment. Ik bedoel dat bij de executive. Dat middelste scherm in jouw instrumenten luster 7” is en slecht benut wordt. Vervolgens geef ik voorbeeld van de Kia volledige schermen instrumenten cluster van 12” ivm met die van Volkswagen groep.
D2EEF8AA-5D0A-409C-8FDA-4EF0C656BC03.jpeg.d8ec928694f77ab3ff2dfb5ab3bb6ad2.jpeg
7AE377B1-4176-4946-8F4E-04C659E5BCD7.thumb.jpeg.ef5d7858a1280ec3e4b1fcea88b7635e.jpeg
Misverstand bij mij. Sorry.

Ik vind de actueele update ook prima! Men kan de afslag aanwijzingen in de middelste scherm tonen en dat leidt veel weiniger af als dat kleuerentheater bij andere autos.

• 4 weeks later...

Ik heb ook het volledige digitale dashboard met de snelheid rechts. Ik vind de positie prima eigenlijk, nooit aan gestoord. 

Je moet alleen wel even opletten dat je het stuur op de juiste hoogte zet.

Deze versie heb ik:

spacer.png

Ik zou het wel mooi vinden als je hier meer aanpas mogelijkheden zou krijgen. Zelf iets ontwerpen bijvoorbeeld voor je instrumentenpanel (zoals bijvoorbeeld ook bij een aantal digitale horloges). De een wil bepaalde meters wel graag zien, de ander niet. 

Ik ben verder wel heel tevreden over de huidige interface. Ik vond het eigenlijk ook wel heel raar dat het niet standaard is bij een HEV of PHEV, het is een elektrisch voertuig, dan wil ik geen analoge meters meer zien (alhoewel die ook digitaal worden aangestuurd natuurlijk...)

Op 3-9-2021 om 14:40, Lazers zei:

Ik heb ook het volledige digitale dashboard met de snelheid rechts. Ik vind de positie prima eigenlijk, nooit aan gestoord. 

Je moet alleen wel even opletten dat je het stuur op de juiste hoogte zet.

Deze versie heb ik:

spacer.png

Wat mij opvalt is dat je range op 870 km staat met 3/4 volle tank..

Wat is je "range" bij volle tank ?

Mijn dynamicline model 2020 geeft "maar" rond de 740 km aan bij volle tank..

• 2 weeks later...

Wellicht is dat bij de Executive anders. Bij mijn HEV (oktober 2020) kan je de snelheid digitaal, met hele grote cijfers, tussen beide klokken weergeven.

Gebruik ik overigens nooit. Laat de snelheid wel als extra in de linker bovenhoek van de navigatie weergeven.

Zou je kunnen vertellen wat ik moet doen om de snelheid in de linker bovenhoek van de navigatie te kunnen weergeven ?

Ik rijd in een Executive juni 2021