Jump to content

Audio upgrade voor de kia picanto 2016

Peeeejdur

Recommended Posts

beste mensen,

Ik ben sinds een paar maanden eigenaar van een Kia Picanto 1.0 Comfortline uit 2016. Ik houd zelf enorm van muziek luisteren en heb het de hele dag aan. Het geluid het audiosysteem van de picanto is best slecht. Ik zoek naar tips om dit beter te maken. Ik ben al wat topics tegen gekomen maar heb nog niet de gouden tip te pakken. Ik denk aan het vervangen van de speakers in het dashboard en een subwoofer met versterker onder de stoel of in de kofferbak. Ik twijfel nog om de radio te vervangen. Ik heb de standaard kia radio er in. Ik las ergens dat iemand er een dubbele dinradio radio in heeft gezet. Is dit aan te raden, of is vervangen speaker en plaatsen sub genoeg? Ik hoor het graag! En ook welke speakers of sub jullie goede ervaringen mee hebben. Jullie hulp is welkom.

Met vriendelijke groet,

Peter Adema

Ik vond de bass het grootste gemis in mijn MY2011.
Dat heb ik ondervangen met een Pioneer subwoofer onder de bestuurdersstoel, meer heb ik niet gedaan en dat klinkt voor mij prima.

Deze sub had ik ook al in mijn Aygo, maar daarin had ik mijn eigen Kenwood radio, MET speciale uithangen en eigen filters geplaatst. Dat klonk wel beter, maar bij de Picanto hecht ik meer waarde aan een net dashboard en is het verschil in geluidskwaliteit het mij niet waard.
De 2-DIN touchscreen oplossingen die ik tot nu toe gezien heb vind ik persoonlijk namelijk niet echt mooi.